موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پذیرش 199 متقاضی مهاجرت به منیتوبا

پذیرش 199 متقاضی مهاجرت به منیتوبا

ایالت منیتوبا در پذیرش 95 ام خود که مورخ 31 جولای برگزار شد برای 174 متقاضی توصیه نامه یا LAA صادر کرد، در عوض متقاضیان بعد از دریافت دعوت نامه بایستی که تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف این استان به منظور اقامت دائم کانادا ارائه کنند. نکته قابل توجه این است که این متقاضیان دارای پروفایل ابراز تمایل یا Expression of Interest بوده و پروفایل خود را در یکی از سه مسیر مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا ثبت کرده بودند: Skilled Worker in Manitoba ، Skilled Worker Overseas و International Education

از 199 دعوتنامه ای که برای کاندیدا ارسال شده، 15 تای آن مختص به متقاضیانی بوده که موفق به ثبت پروفایل در سیستم اکسپرس انتری فدرال شده بودند. استان منیتوبا در سال جاری میلادی برای کاندیدای مهاجرت محدود 2,833 توصیه نامه یا LAA صادر کرده است.

  • جزییات حداقل امتیاز هر یک از دسته ها به شرح زیر است:

Skilled Workers in Manitoba: 157

Skilled Workers Overseas: 21

International Education Stream: 21

سیستم مبتنی بر Expression of Interest

افرادی که تمایل دارند از طریق یکی از این سه مسیر به ایالت منیتوبا مهاجرت کنند می بایست در ابتدا پروفایل ابراز تمایل یا EOI را ساخته و بعد از این وارد صف انتظار متقاضیان واجد شرایط شوند.  پروفایل ها مطابق با فاکتورهایی همچون تحصیلات، سابقه کار، داشتن ارتباطات در منیتوبا، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سایر معیارها از 1000 امتیاز رتبه بندی می شوند.  برنامه مهاجرت استانی منیتوبا از تعداد معینی متقاضی که توانسته اند بالاترین امتیاز را کسب کنند، برای ارائه درخواست اقامت دائم، توصیه نامه یا LAA صادر می کند.

  • شرایط انتخاب شدن از سمت استان منیتوبا به شرح زیر است:

متقاضی می بایست که در یکی از مشاغل مورد نیاز منیتوبا سابقه کار داشته باشد و ابراز تمایل یا expression of interest خود را به برنامه مهاجرت استانی منیتوبا ارائه کند. متقاضیان اکسپرس اینتری کانادا انتخابی از طرف این استان موفق به دریافت 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS می شوند و بدین شکل در دور بعدی قطعا برای آنها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد.

علاوه بر این، در مجموع 101 توصیه نامه نیز برای متقاضیانی صادر شده است که در دسته Skilled Worker in Manitoba ابراز تمایل یا EOI خود را ثبت کرده بودند. این مسیر مهاجرتی برای کارگران ماهر خارجی موقت و دانشجویان خارجی که از موسسات آموزش عالی منیتوبا فارغ التحصیل شده اند می باشد و به این افراد شانس این را می دهد که برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند.

از جمله شرایط این مسیر مهاجرتی داشتن پیشنهاد کار تمام وقت و دائمی از کارفرمای منیتوبایی و نیز داشتن سایر معیارها است. ابراز تمایل یا EOI کارگران ماهر از 1000 امتیاز رتبه بندی می شوند و متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه جهت تقاضا یا LAA دریافت می کنند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها