موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

چالش بزرگ کانادا در رسیدن به سقف مهاجرپذیری در سال 2021

چالش بزرگ کانادا در رسیدن به سقف مهاجرپذیری در سال 2021

انتظار می رود تا نیمه های سال 2021، مهاجرت به کانادا به دلیل پاندمی کوید 19، با ریزش بسیار زیادی روبه رو باشد که این موضوع با هدف مهاجرتی این کشور و به خصوص اتاوا مغایرت زیادی دارد!

یکی از اقتصاددان های رویال بانک کانادا، اعتقاد دارد این موضوع موقتی است و این کشور در آینده ای نزدیک نه تنها می تواند سقف هدف مهاجر پذیری خود را بزند، بلکه از آن نیز فراتر می رود. اما این موضوع در کوتاه مدت به دلیل محدودیت ها و تاخیر در روند کارهای مهاجرتی، در شش ماهه اول سال 2021 ریزش زیادی خواهد داشت.

سال گذشته مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که این کشور سطح مهاجرپذیری خود را برای سال آینده افزایش داده است تا با این کار بتواند افرادی که در سال 2020 به دلیل بیماری کوید 19 نتوانستند مهاجرت کنند را جبران کند.

اما در برنامه جدید، کشور کانادا اعلام کرده است، آماده پذیرش 1.2 میلیون مهاجر جدید در فاصله سال های 2021 تا 2023 می باشد. علاوه بر این 401 هزار مورد در سال 2021 و 351 هزار نفر هم در سال 2022، می توانند اقامت دائم خود را برای این کشور دریافت کنند.

 

به مهاجرت به کانادا در سال 2021 خوش بین باشید!

آقای مندیسینو بیان کردند که مهاجر پذیری برای گذر از مشکلات اقتصادی که شرایط بیماری کوید 19 پدید آورده است، یک راه حل ایده آل است که در کوتاه مدت می تواند باعث ریکاوری و بهبود اقتصاد زخم خورده کانادا باشد و در بلند مدت نیز به رشد اقتصادی آن کمک کند.

ضمن این که ایشان اعلام کردند کانادایی ها به زودی خواهند دید که مهاجرین جدید چطور مشاغل خدمات درمانی را به دست می گیرند و ضمن کار در کشور کانادا به سلامت و عبور از چالش کرونا کمک می کنند. به تعبیری این یک فرصت ایده آل برای پزشکان و پرستارانی است که هدف شان مهاجرت به کانادا است.

خبر خوب این است که فرصت کار در کانادا بیش از گذشته فراهم شده است و مهاجرین جدید و تازه وارد می توانند هم کسب و کارهای تخصصی خود را در این کشور راه اندازی کنند و هم در حوزه های مورد نظر دولت کانادا وارد شوند و ابتدا آموزش های حرفه ای آن حوزه را ببینند. هدف کانادا همیشه از جذب نیروهای کاری، حفظ موقعیت خود در میدان رقابتی با دیگر کشور ها بوده است و از طرفی دیگر به فکر افزایش جمعیت خود می باشد.

    لازم به ذکر است که برای ورود به کشور کانادا باید جواب تست منفی کوید 19 که مربوط به حداکثر 72 ساعت قبل است را ارائه دهید و به محض ورود به این کشور نیز برای 14 روز در قرنطینه باشید.

منبع: immigration.ca

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها