موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره کنفرانس های علمی کانادا

همه چیز درباره کنفرانس های علمی کانادا

یکی از راهکارهای افزایش شانس پذیرش با بورس در دانشگاه ها برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا، دارا بودن رزومه قوی و مستند آکادمیک است که باعث تقویت رزومه آنان شده و زمینه رقابتی شدن با دانشجویان دیگر را برای آن ها فراهم می کند. برای تقویت رزومه، دانشجویان می بایست در فعالیت های علمی مختلفی شرکت کرده و مقالات آکادمیکی در آن زمینه فراهم کنند.

یکی از این راه های تقویت رزومه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی است. شرکت در کلیه ی کنفرانس های معتبر بین المللی، برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا، امتیازات بسیاری دارد که در ادامه ی مقاله به آنها اشاره می کنیم.

از کنفرانس علمی تا پذیرش دانشگاه های کانادا

تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور خصوصا دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا، هر ساله افزایش می یابد و این افزایش تقاضا برای دانشگاه های معتبر که بورس تحصیلی ارائه می دهند و یا رایگان هستند، بیشتر است. به همین علت، شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی، بسیار سخت تر از سالهای قبل شده و در وضعیتی کاملا رقابتی مورد بررسی کلی دپارتمان پذیرش دانشگاه قرار می گیرد.

بنابراین با همه این تفاسیر و شرایط موجود، که هم تعداد تقاضای دانشجویان به نسبت میزان پذیرش آن ها بالاست و هم شرایط کاملا رقابتی است، باید رزومه قوی و بسیار مناسبی را برای دانشگاه مقصد ارسال کرد تا شانس پذیرش بالا رود.

یکی از روش های بسیار راحت و متداول برای ارتقای شانس قبولی در دانشگاه ها، نوشتن مقاله و انتشار آن در نشریات علمی جهانی است که نشان دهنده ظرفیت علمی دانشجو و تحقیقات مستقل آن است. یعنی نوشتن مقاله برای مهاجرت می‌تواند شانس اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا را برای شما بالا ببرد.

برای دانشگاه های بین المللی، اهمیت بسیاری دارد که داوطلبان و متقاضیان تحصیل، کارهای تحقیقاتی بسیار انجام داده و با فضای تحقیقات و پژوهش های آکادمیک مستقل آشنایی کافی داشته باشند.

کنفرانس های علمی کانادا

کنفرانس های علمی کانادا

آیا شرکت در کنفرانس های بین المللی سودمند است؟

شرکت در کنفرانس های بین المللی، این امکان را به شما می دهد تا فرصت داشته باشید که نتایج تحقیقات گوناگون خود را در زمینه مورد نظر، در نشریات معتبر بین المللی انتشارداده و از این طریق بتوانید با محافل آکادمیک تخصص ارتباط برقرار کنید، البته بدون صرف زمان و هزینه ای گزاف. به هر حال، رزومه ای را می شود رزومه ای قوی و اثربخش دانست که منعکس کننده کلیه ی فعالیت های علمی و تحقیقاتی داوطلب در زمینه های غیر تخصصی و تخصصی باشد تا بتواند چهره ی آکادمیک و فعال مستقل فرد را برای دانشگاه مقصد اثبات کند.

وقتیکه مقاله ای را در ژورنال معتبر بین المللی اصطلاحا SUBMIT می کنید، پس از مدتی، نظرات داوران را دریافت می کنید که یا مقاله یشما رد و یا پذیرش شده است. مدت زمان اینکه متوجه شوید که مقاله اتان پذیرفته، رد و یا قابل اصلاح هست، گاها بین چند ماه تا چند سال زمان می خواهد. البته اگر مقاله ای داشته باشید و آن را برای ژورنال معتبری فرستاده باشید می توانید همزمان در کنفرانس های مختلف مربوط به همان زمینه تحقیقی شرکت کنید.

شرکت در کنفرانس های معتبرجهانی هم برای فارغ التحصیلان رشته های گوناگون که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند و هم برای دانشجویان مشغول به تحصیل فواید زیادی دارد. از طرفی، انتشار مقالات در تمامی نشریات وابسته به کنفرانس های بین المللی باعث می شود که گاها در دام نشریات غیر معتبر و تقلبی نیفتید و پول و وقت خود را به هدر ندهید.

اگر تجربه کافی برای مقاله نویسی و انتشار تحقیقات در نشریات بین المللی ندارید، به راحتی می توانید این فرآیند را با شرکت در کنفرانس های بین المللی یاد گرفته و از این فرصت به عنوان یک سکوی پرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا استفاده کنید. ناگفته کاملا مشخص است که هنگامیکه شما با موسسات برگزار کننده کنفرانس های بین المللی به منظور انتشار مقاله و شرکت در کنفرانس های مربوطه تعامل می کنید، با صرف هزینه بسیار کم و زمان محدود، یاد خواهید گرفت که چگونه نظرات داوران را بررسی کرده و برای پذیرفتن مقاله یخود اقدام کنید. این تجربه کوچک، بسیار ارزشمند و فرصت آفرین است.

کنفرانس های علمی کانادا

کنفرانس های علمی کانادا

دلایل شرکت در کنفرانس های بین المللی

  • ارائه و سابمیت مقاله در کنفرانس های معتبر بین المللی باعث می شود تا در زمینه تخصصی مرتبط با مقاله خود، با اندیشمندان، صاحب نظران، نخبگان و فعالان صنعت و فناوری در زمینه های خاص آشنا شده و از این طریق بتوانید دانش و آگاهی خود را ارتقا داده و با محققان، پژوهشگران و شخصیت های حقوقی و حقیقی تاثیر گذار آشنا شوید.
  • ناگفته مشخص است که در کنفرانس های معتبر بین المللی، انجمن های علمی و حرفه ای دانشگاه ها، اعضای هیات علمی دانشگاه ها در رشته های گوناگون حضور دارند و این بستر بسیار خوبی برای رایزنی های تجاری، علمی و تحقیقاتی خصوصا در زمینه یافتن اساتید و جلب نظر آنان برای اخذ ادمیشن خواهد بود.
  • یکی از بهترین مزیت های شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی، آشنایی با اساتید به نام و بین المللی، رایزنی با آن ها و اخذ توصیه نامه تحصیلی است که یکی از گام های مهم در انجام فرآیند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.
    شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی، این امکان را به شما می دهد که پروپزال های تحقیقاتی خود را با اساتید و کارشناسان به اشتراک بگذارید و این امکان برایتان فراهم شود که تزهای تحصیلی تان را تکمیل تر و تخصصی تر کنید.
  • با تمامی رویکردها و موضوعات جدید در رشته تخصصی مورد نظر مقاله ی خود آشنا می شوید. همچنین با شرکت در کارگاه های تخصصی که ضمن برگزاری کنفرانس ها برگزار می شوید، از جدید ترین متدهای تجربی و عملی نیز با خبر می شوید.
    فرصت ارتباط با کارشناسان و ارائه دهندگان مقالات را پیدا کرده و ازآن ها برای ویراستاری، رایزنی علمی و مشورت برای کارهای مشترک آکادمیک و تجاری می توانید استفاده کنید.
  • با شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی، فرصت انتشار مقالات کیفی و کمی را در نشریات بین المللی کنفرانس های معتبر، در زمان کم و هزینه بسیار مناسب در اختیار خواهید داشت. همچنین می توانید از فرصت بی نظیر انتشار پوستر مقاله خود استفاده کنید.
    فرصت ارائه مقاله مورد نظر خود را در محافل علمی با حضور داوران، کارشناسان، اساتید و فعالان تحقیقاتی و تجاری جهانی بدست می آورید که این فرصت بسیار خوبی است.
  • فرصت خواندن مقالات خود را در یک محیط کاملا تحقیقاتی و علمی رایگان از سوی اساتید حرفه ای کنفرانس بدست می آورید.
  • به راحتی می توانید در محافل علمی خصوصا کنفرانس های معتبر با حضور کارشناسان شهرت کسب کنید.
  • انجام فعالیت های آکادمیک و تحقیقاتی را فرا می گیرید و فرصت ارتباط حضوری در کنفرانس بین المللی به منظور  طرح نظرات و پیشنهادات علمی و پروپوزال های خود در عرصه های مختلف استفاده کنید.
کنفرانس های علمی کانادا

کنفرانس های علمی کانادا

چگونه کنفرانس های بین المللی را پیدا کنیم؟

حالا که با دلایل و مزایای مختلف شرکت در کنفرانس های بین المللی آشنا شدید و متوجه شدید که فواید شرکت در کنفرانس چیست و چگونه با شرکت در کنفرانس می توانید رزومه علمی خود را تقویت کنید و به راحتی موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا و دریافت بورس از این کشور شوید، بایستی چگونگی پیدا کردن کنفرانس های بین المللی را نیز یاد بگیرید.

معمولا از طریق فراخوانهای علمی بین المللی و یا جستجو در گوگل و سرچ زمان برگزاری کنفرانس ها و همچنین موضوع برگزاری آنها، و یا اعلان های دانشگاه های معتبر، به راحتی می توانید از وجود و زمان برگزاری کنفرانس های معتبر بین المللی آگاه شوید. حال باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید در کنفرانس شرکت کنید.

  • قصد دارید به عنوان سخنران یا اسپانسر در کنفرانس شرکت کنید؟
    اگر قصد دارید که در کنفرانس به عنوان سخنران و یا اسپانسر شرکت کنید، حتما بایستی طی نامه ای، درخواست خود را مبنی بر حضور در کنفرانس به عنوان سخنران را به دبیر برگزاری کنفرانس ایمیل کنید و از شرایط و چگونگی شرکت در کنفرانس مطلع شده و مقدار مبلغی را که قصد کمک به کنفرانس را دارید اعلام کنید. در صورت موافقت دبیر اجرایی ستاد برگزاری کنفرانس، نامه ای برای شما فرستاده می شود که از طریق می توانید به راحتی ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده و در کنفرانس شرکت کنید.

معمولا بسیاری از شرکت ها و موسسات تحقیقاتی، علمی و تجاری، اسپانسر برخی از کنفرانس های بین المللی معتبر می شوند تا بتوانند از این طریق با برگزاری نمایشگاه های جنبی ضمن برگزاری کنفرانس به معرفی کالا و یا خدمات خود بپردازند که این نوعی بازاریابی علمی محسوب می شود. توجه داشته باشید که اگر بخواهید به عنوان سخنران در کنفرانس حضور پیدا کنید، هیات علمی کنفرانس بایستی با این موضوع موافقت کند.

  • قصد دارید به عنوان شنونده و شرکت کننده عادی در کنفرانس حاضر شوید؟
    اگر قصد شما جهت شرکت در کنفرانس، صرفا حضور عادی است، بایستی هزینه شرکت در کنفرانس را پرداخت کرده و از کنفرانس مذکور بخواهید نامه تاییدیه پرداخت تان را تایید کرده و دعوتنامه برایتان صادر کند. با این نامه میتوانید به سفارت کشور برگزار کننده کنفرانس بروید و درخواست ویزا کنید. توجه کنید که هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که برای شرکت کنندگان عادی کنفرانس ویزا صادر شود، لذا اگر می خواهید شانس خود را برای صدور ویزا افزایش دهید حتما درخواست انتشار مقاله یا پوستر جهت ارائه و چاپ در ژورنال کنفرانس را بدهید.

معمولاً برگزاری کنفرانس های بین المللی و در سطح جهان بهانه خوبیست که افراد بسیار زیادی از سر تاسر جهان دور هم جمع شوند. در واقع شرکت در کنفرانس های بین المللی، فرصت ویژه در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد که بتوانند آخرین دستاوردهای خود را در سطح بین المللی معرفی کرده و بازاریابی بین المللی انجام دهند.

بازار کار جدید بین المللی، تجربه‌های جدید و از همه مهمتر آشنایی با فعالیت‌های جدید و به روز رقبا می‌تواند از دستاوردهای مهم شرکت‌کنندگان در کنفرانس های بین المللی باشد. علاوه بر این فرصتی بی نظیر خواهد بود تا رسانه‌ها و خبرنگاران بتوانند آخرین دستاوردهای تکنولوژی را به عموم مردم معرفی کنند. شرکت در کنفرانس های بین المللی، امتیازات زیادی برای افراد دارد که می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه پوستر یا مقاله در کنفرانس بین المللی و بازخورد گرفتن از جانب اساتید خبره بین المللی در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی
  • اخذ مدرک معتبر به زبان انگلیسی جهت ارائه مقاله و حضور در کنفرانس و شرکت در کارگاه های خصوصی
  • برخورداری از امتیاز علمی شرکت در کنفرانس و ارائه مقاله در کنفرانس های بین المللی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و اساتید و استادیاران دانشگاه و همچنین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • انتشار و بررسی کلیه مقالات کنفرانس ها در جایگاه های معتبر علمی کشور و انتشار دیجیتال مقالات بصورت لوح فشرده
    چاپ و انتشار برترین مقالات در ژورنالهای معتبر علمی
  • شرکت انتخابی در یکی از سه جلسات برگزار شده ی همزمان با محورهای صنعت، علمی و دانشجویی مطابق با علاقه ی شخصی
  • ایجاد روابط شغلی و علمی با سایر شرکت کنندگان در کنفرانس های بین المللی
  • ایجاد فرصت های شغلی جدید
  • امکان دریافت تقدیر نامه و لوح سپاس برای پوسترها و مقالات برتر
  • لوح تقدیر ویژه برای مقالات و پوسترهای برتر
  • دریافت بسته مخصوص کنفرانس ها شامل کتاب کوچک مجموعه چکیده ی مقالات، سی دی مجموعه کامل مقالات، هدایای کنفرانس
  • بازدید از نمایشگاه های جانبی برگزار شده حین کنفرانس و آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت ساخت

توجه داشته باشید که چگونگی شرکت شما در کنفرانس هر مدلی که باشد برای تقویت رزومه شما به منظور درخواست ویزای تحصیلی در کشور مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد. حال اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می خواهید از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام به پذیرش دانشگاه های کانادایی و اخذ بورسیه کانادا کنید، حتما قبل از انجام این پروسه، رزومه  خود را با شرکت در سمینارهای معتبر بین المللی تقویت کنید تا هم شانس خود را برای پذیرش دانشگاه های کانادایی افزایش دهید و هم به راحتی بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید می توانید کلیه امور مهاجرتی و پذیرش خود را به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا بسپارید، تیم مشاورین مهاجرتی ما در موسسه پارسی کانادا همواره آماده ی ارائه مشاوره جهت بهترین و سریع ترین روش ممکن برای مهاجرت خواهند بود.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها