موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هزینه زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات با توجه به توسعه‌یافتگی و زندگی لوکس در این کشور ممکن است برای بسیاری بسیار بالا باشد. اگر قصد سفر یا مهاجرت به امارات را دارید، بهتر است قبل از آن نگاهی به هزینه‌های زندگی در این کشور گران و پر زرق‌وبرق بیندازید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به هزینه‌های زندگی در امارات و هزینه زندگی در دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای آن بیندازیم. اگر فرصت خواندن این مطلب را ندارید می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا کارشناسان با تجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

ویژگی‌های بسیار مطلوب این کشور اگرچه اشخاص زیادی را ترغیب به مهاجرت می‌کند، انگیزه محافظت از اقتصاد، صنعت و عرصه مدنی، دولتمردان امارات را برآن داشته است تا قوانین سختگیرانه‌ای را برای پذیرش مهاجرین وضع و اجرایی کنند.

همچنین حضور عمده ابر ثروتمندان در این کشور، اقتصاد آن را با گرانی فراوان مواجه کرده است. برخی از این هزینه‌ها عبارتند از:

  • حمل و نقل
  • سلامت و بهداشت
  • مخارج تحصیلی
  • خورد و خوراک
  • تهیه مسکن
  • مالیات

تهیه مسکن در امارات

دبی Dubai پایتخت تجاری و اقتصادی امارات و از گران‌ترین شهرهای امارات برای زندگی است. با توجه به همین شرایط می‌توان گفت هزینه زندگی در دبی از سایر شهرهای امارات بیشتر است.

هزینه مسکن در امارات

ساختار باز اقتصادی از یک طرف و کمبود زمین شهری از دیگر سو، هزینه خرید مسکن را در امارت بالا برده است، بطوریکه خرید و فروش ملک در این کشور از بازار پررونقی برخوردار است. قبل از مهاجرت به امارات بهتر است این هزینه‌ها را به درستی بررسی کنید.

واضح است که علاوه بر شهر، متراژ، منطقه و امکانات جمعیت ساکنان منزل نیز در قیمت تأثیرگذار است. اما اگر به دنبال مسکنی ارزان‌تر می‌گردید اجاره ملک به ویژه در شهرهایی به غیر از دبی و ابوظبی انتخابی مناسب برای شما است. چرا که به طبع هزینه زندگی در دبی و البته ابوظبی، بالاتر از دیگر شهرها است.

حتما بخوانید: روش های مهاجرت به امارات کدامند؟
میانگین قیمت خرید و اجاره خانه در دبی را در جدول‌ها زیر می‌بینید:

هزینه خرید آپارتمان در دبیمیانگین هزینه ماهانه
1 متر مربع در مرکز شهر1200 درهم AED
1 متر مربع در حومه شهر825 درهم AED
هزینه اجاره خانه در دبیمیانگین هزینه ماهانه
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر5500 درهم
آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر3700 درهم
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر10700 درهم
آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر7350 درهم

هزینه خورد و خوراک در امارات

بعد از تهیه خانه، خورد و خوراک مهم ترین عاملی است که باید در بخش هزینه زندگی در امارات نظر بگیرید. دسترسی به دریا و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، کمبود مواد غذایی ناشی از بیابانی بودن اقلیم امارات متحده و هزینه دسترسی به مواد غذایی را کم و بیش تعدیل کرده است.

مزرعه های بدون خاک امارات

با این حال اگر منابع مالی‌ای که در اختیار دارید اجازه ریخت و پاش کردن به شما نمی‌دهد بهتر است غذا خوردن‌های مکرر در رستوران‌های لوکس دبی را به آینده موکول کنید.

به دلیل تجارت گسترده غذا در سطح جهانی، تنوع غذا در امارات بسیار بالا است. همچنین وجود انواع فروشگاه‌ها با طرح‌های متنوع دست شما را در انتخاب قیمت مواد غذایی باز می‌گذارد.

یکی از نکات جالب درمورد تهیه مواد غذایی در امارات آن است که فناوری‌های تولید خاک در این کشور عمدتاً دوستدار محیط زیست هستند، امکانی که حتی در کشورهای غربی اروپایی نیز کاملاً عملی نشده است.

در دبی رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و مختلفی وجود دارد که از بعضی از آن‌ها بسیار لوکس و گران بوده و در برج‌ها و ساختمان‌های مهم دبی واقع شده‌اند. طبیعی است که هر فردی توانایی پرداخت پول غذا در این رستوران‌ها را نداشته باشد.

در ادامه با موسسه مهاجرتی پارسی کانادا همراه باشید تا نگاهی به هزینه زندگی در امارات در بخش خورد و خوراک بیاندازیم:

خدمات رستوران و کافههزینه
یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط35 درهم
یک ساندویچ مک دونالد28 درهم
یک فنجان قهوه یا کاپوچینو18 درهم
یک قوطی نوشابه4.5 درهم
یک بطری آب1.7 درهم

هزینه خورد و خوراک و خرید‌های سوپر مارکتی در دبی هم در جدول زیر آمده است:

نوع کالاقیمت
یک لیتر شیر8 درهم
نیم کیلو برنج3 درهم
نیم کیلو پنیر محلی16 درهم
تخم مرغ (12 عدد)9.5 درهم
نیم کیلو گوشت راسته گوساله17.5 درهم
یک کیلو سیب درختی7 درهم
یک کیلو موز5 درهم
یک کیلو گوجه فرنگی5 درهم
5 عدد نان6 درهم

هزینه حمل و نقل در امارات

امارات متحده عربی یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجاری در سطح بین‌المللی است و راحتی قوانین گمرکی در آن قیمت بسیاری از کالاهای خارجی از جمله خودروهای لوکس شخصی را مقرون به صرفه کرده است.

ابوظبی، دبی و دیگر شهرهای امارات هر روز شاهد سواری لوکس‌ترین خودروها در خیابان‌های خود و خرید و فروش در بنگاه‌های معاملاتی ماشین هستند.

برای مثال یک خودرو تویوتا کرولا سدان در امارات به طور متوسط 70000 درهم قیمت دارد. پس با این حساب انتظار می رود هزینه زندگی در دبی، در قسمت حمل و نقل هم کمی بالا باشد.

حمل و نقل عمومی در شهرهای پرجمعیت دوستدار محیط زیست و بسیار توسعه یافته است. بنزین برای تاکسی‌ها تنها 3.5 درهم بها داشته و ایستگاه‌های ترابری عمومی روزانه جمعیت زیادی را در نقاط مختلف کشور جابه‌جا می‌کنند.

استفاده از سیستم‌های عمومی ترابری بین 5 تا 30 درهم قیمت داشته و دسترسی به آن‌ها ساده است. مهم‌ترین هزینه‌ های حمل و نقل در امارات را در جدول زیر می‌بینید:

هزینه حمل و نقل در دبیمیانگین هزینه
یک بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی9 هزار تومان
کرایه تاکسی (یک کورس 1.5 کیلومتری)3.5 درهم
یک لیتر بنزین2.2 درهم
کارت استفاده از حمل و نقل عمومی یک ماهه300 درهم
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

هزینه بهداشت و درمان در امارات

بیش از 15 نوع تسهیلات عمومی وضعیت بهداشت را در این کشور تحت تأثیر قرار داده است. علاوه بر این نهادهای بیمه در این کشور با بهره‌گیری از قدرتی گسترده‌ مشتریان خود را در برابر پوشش هزینه‌های درمانی به خوبی حمایت می‌کند.

بدیهی است که بهره‌گیری از اغلب آن‌ها مشروط برداشتن حق شهروندی است، با این حال برای بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین خدمات درمانی می‌توانید به بیش از 11 بیمارستان با شهرتی جهانی و هزاران مرکز درمانی کوچک مراجعه کنید.

هزینه های تحصیل در امارات

از آنجا که حق تحصیل در مؤسسات دولتی این کشور تنها به شهروندان آن تعلق دارد، مهاجران باید هزینه‌ها گزاف تحصیل در بیش از 50 مؤسسه خصوصی را متحمل بشوند.

علی‌رغم آنکه تحصیلات از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در دبی و سایر شهرهای امارات محسوب می‌شود، شمار علاقه‌مندان به ورود به دانشگاه‌های این کشور رو به افزایش است.

دولت امارات متحده عربی در جهت بالا بردن اعتبار تحصیلات دانشگاهی در سطح بین‌المللی به تأسیس و فعالیت ده‌ها مرکز خصوصی در این کشور همت گماشته است.

بهره‌گیری از مدرن‌ترین امکانات آموزشی، ارائه تمام دروس به زبان انگلیسی و تسهیل ورود محصل به دانشگاه‌های معتبر جهان از انگیزه‌های مهم علاقه‌مندان به‌صرف هزینه در این حوزه به شمار می‌آید.

با پرداخت مبلغی در حدود 780 یا بیشتر می‌توانید از دوره‌های دانشگاهی یا کالج در شهرهای مهم امارات بهره‌مند شوید.

حتی سیستم آموزشی سکولار این کشور مسلمان محققان و علم دوستان را به حضور در مراکز آموزشی آن ترغیب کرده به طوریکه شماری از برجسته‌ترین چهره‌های علمی در حوزه آموزشی این کشور خدمت می‌کنند.

آزاد سازی اقتصاد امارات از نفت

مالیات و سایر هزینه‌های دولتی

میانگین درآمد ماهانه 500 درهمی این کشور درصورت عدم کسر مالیات ناشی از فقدان قوانین مالیاتی حتی می‌تواند تا دو برابر افزایش یابد. امارات متحده عربی سرزمینی نفت خیز و ثروتمند است با این حال یکی از کشورهای پیشرو خاورمیانه در زمینه آزادسازی اقتصاد خود از نفت به شمار می‌آید.

این امر به پیش بینی قوانین دقیق و کارآمد مالیاتی در ساختار مالی این کشور منجر شده که از مهم‌ترین نتایج آن وجود شفافیت در اقتصاد است.

به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه‌ زندگی در دبی اگرچه بسیار بالاست، اما وجود بستر مناسب برای فعالیت و تجارت آن را به تصمیمی بلند پروازانه اما منطقی بدل می‌کند، زیرا درآمدهای مالیاتی این کشور مجدداً در توسعه و پیشرفت بازارهای آن به جریان انداخته شده و به بازار سرمایه آن وارد می‌شود.
حتما بخوانید: زندگی در دبی، گران و رویایی یا ممکن و در دسترس؟

سخن پایانی

در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه، به نظر می‌رسد هزینه زندگی در امارات تا حدودی بالا باشد، اما فراموش نکنید که این کشور مهم‌ترین مقصد سرمایه‌گذاران در منطقه است که انجام فعالیت اقتصادی در آن گام بزرگی رو به آینده بهتر محسوب می‌شود.

به ویژه برای سرمایه‌داران و نیروی کار ایرانی که فعالیت آن‌ها کم و بیش به درون مرزها محدود شده. طبیعی است که کنار آمدن با محیط و شرایطی جدید با فرهنگ و محیطی متفاوت برای همه استرس‌زا است، اما اگر دانش، پول و حتی تهور شما از وزن خاصی برخوردار است می‌توانید به این قدرت آسیایی سفر کرده و از امکانات فوق‌العاده آن بهره‌‌مند شوید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

از نظر هزینه هایی مانند غذا، سرگرمی و تفریحات، دبی نسبتاً گران است اما هزینه اجاره مسکن به نسبت کمتر است.

حقوق 10000 – 15000 درهم (2700 – 4000 دلار آمریکا) در ماه درآمدی بسیار مناسب برای دبی در نظر گرفته می شود.

بازار کار دبی بسیار رقابتی است و به طور متوسط، یک استخدام کننده تنها شش ثانیه را صرف بررسی رزومه شما می کند. پس سعی کنید از مشکلات مهم CV، مانند استفاده از کلمات کلیدی اجتناب کنید.

مهاجران می توانند به طور متوسط حدود 7400 درهم در ماه خرج کنند. هزینه مسکن در نیویورک حدود 50 درصد گران تر است، در حالی که هزینه یک خوابه در برلین تقریباً نصف هزینه ای است که در دبی می پردازید (یا حتی ارزان تر!).

guest
133 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها