موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شرایط مهاجرت به آلمان آسان می شود

شرایط مهاجرت به آلمان آسان می شود

به گزارش پارسی کانادا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ائتلافی جدید آلمان درصدد است ضمن تسهیل فرآیند اخذ تابعیت آلمانی، شرایط مهاجرت به این کشور را برای نیروهای کار خارجی بهبود ببخشد.
بر همین اساس تعداد تابعیت های دوگانه افزایش می یابند، و فرآیند ملحق شدن به اعضای خانواده مهاجران و امکان دریافت ویزا آسان خواهد شد.

مهاجرت به آلمان آسان شد
پس از تصمیم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای باز کردن مرزها به روی صدها هزار پناهجوی سوری در سال 2015، مهاجرت به آلمان یکی از موضوعات تعیین کننده در مبارزات انتخاباتی آلمان در سال 2017 بود.

با اینکه این موضوع یکی از موضوعات اصلی در انتخابات امسال نبود، اما با تلاش هزاران مهاجر در هفته های اخیر برای ورود به اتحادیه اروپا از طریق بلاروس، دوباره در دستور کار سیاسی قرار گرفت.

در همین راستا دویچه وله می نویسد بررسی دقیق در قانون تابعیت و مهاجرت آلمان از موارد مهم قرارداد ائتلاف دولت آتی فدرال آلمان است. در سند ۱۷۸ صفحه‌ای حزب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها) در این زمینه آمده است: «ما خواستار آغازی تازه در سیاست مهاجرتی و هم‌پیوندی اجتماعی هستیم، آن گونه که برازنده یک کشور مهاجرت‌‌پذیر مدرن است.»

در یک قرارداد ائتلافی که توسط سوسیال دموکرات‌ها، سبزها و دموکرات‌های آزاد (FDP) موافقت شد، آمده است که دولت جدید قصد دارد آلمان را به مقصدی جذاب‌تر برای مهاجران تبدیل کند و در عین حال زندگی را برای پناهجویانی که مایل به اقامت در آلمان هستند را آسان‌تر کند.
طبق این وعده دولت جدید، فرآیند اخذ تابعیت آلمان آسان خواهد شد و پس از پنج سال از اقامت قانونی در آلمان امکان‌پذیر گردد. این مدت در صورت وجود توانمندی‌های خاص هم‌پیوندی (Integration) می‌تواند حتی به سه سال نیز کاهش یابد.

انتهای پیام

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها