موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ورود به ساسکاچوان بدون جاب آفر

ورود به ساسکاچوان بدون جاب آفر

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) چندین راه برای مهاجرت به کانادا دراختیار شما قرار می دهد.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS درصورتی که مایل به زندگی و کار در استان ساسکاچوان کانادا هستید، حتی بدون پیشنهاد کار (Job offer) ،امکان مهاجرت به کانادا از طریق دو روش برای شما فراهم می شود.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) یکی از چندین  برنامه های مهاجرت استانی  (PNP) کانادا است که چندین روش مهاجرتی را برای متقاضیان خارجی مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی فراهم می کند.

با اینکه روش اکسپرس انتری یکی از راه های پرتقاضا مهاجرت به کانادا شناخته می شود، از طرفی مسیری به همان اندازه امیدوارکننده به نام برنامه های مهاجرت استانی PNP وجود دارد.

Express Entry بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) است که در آن امتیازها بر اساس عوامل سرمایه انسانی جمع آوری می شوند. در حالی که در بیشتر موارد داوطلبان اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، داشتن یک پیشنهاد شغلی منجر به کسب امتیاز بسیار بالاتر و در نتیجه شانس بیشتری برای دعوت به درخواست اقامت دائم در کانادا می شود.

مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

از سوی دیگر، برنامه مهاجرت استانی PNP کانادا برای اطمینان از توزیع متعادل تری از مزایای مهاجرت در سراسر کشور معرفی شد. این برنامه به استان‌ها و مناطق شرکت‌کننده این فرصت را می‌دهد که سالانه تعداد معینی از مهاجران اقتصادی را برای اقامت دائم معرفی کنند. PNP ها از استانی به استان دیگر کاملاً متفاوت هستند و هر استان مجموعه ای از شرایط و الزامات نامزدی خود را تعیین می کند.

چگونه می توان از طریق برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان SINP بدون جاب آفر مهاجرت کرد؟

طبق شرایط موجود در حال حاضر 9 استان کانادا و 2 منطقه در برنامه استانی PNP شرکت می کنند که استان ساسکاچوان یکی از آنها است.

ساسکاچوان یک استان وسیع با پوشش گیاهی گسترده واقع در غرب کانادا است. اقتصاد این استان عمدتاً بر کشاورزی و صنایع منابع طبیعی مانند جنگلداری و ماهیگیری می چرخد. همچنین این استان نقش عمده ای در تولید و عرضه محصولات کشاورزی مورد نیاز کشورهای جهان دارد.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) نیز مانند سایر برنامه های مهاجرتی استانی مسیرهای مهاجرت به کانادا را فراهم می کند. از طریق SINP، ساسکاچوان افراد غیر کانادایی را که مایل به اقامت در این استان هستند را به نامزدی خود در می آورد و به کاندیدهای موفق متقاضی این فرصت را می دهد که ساکنان دائم کانادا شوند.

در میان روش های مختلفی که تحت برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) هدایت می شود، دو روش نامزدی استانی بسیار فعال وجود دارد که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند. اولین مورد، روش مرتبط با اکسپرس اینتری ساسکاچوان است، که با این حال، برای درخواست، نیاز به داشتن یک پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال دارد.

زیر مجموعه اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرت استانی PNP پیشرفته است، به این صورت که به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است. کاندیداهای اکسپرس انتری که نامزد استانی از استان ساسکاچوان دریافت می کنند، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت می کنند. این برتری امتیاز به طور موثری میتواند برای درخواست اقامت دائم کانادا تضمین کننده باشد.

به منظور در نظر گرفتن دعوتنامه برای درخواست نامزدی استانی با این روش ، داوطلبان باید یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کرده و علاقه مندی خود را برای اقامت در ساسکاچوان ابراز کنند.

موقعیت جغرافیایی ساسکاچوان

دوم روش مشاغل موردنیاز ساسکاچوان Saskatchewan Occupation In-Demand است که نیازی به داشتن پروفایل اکسپرس اینتری ندارد. این روش برای جذب نیروهای کار ماهر به منظور رفع نیازهای بازار کار طراحی شده است. برای واجد شرایط بودن ، متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان داشته باشد.

استان ساسکاچوان به طور مکرر از طریق این دو روش دعوت نامه صادر می کند. در سال جاری ، تا کنون ، 2،733 کاندیدای اکسپرس اینتری ساسکاچوان و 3433 نامزد مشاغل درخواستی دعوت شده اند. در مجموع، تا کنون 6166 دعوتنامه از طریق این دو روش در سال 2021 صادر شده است.

نیروهای کار ماهر خارجی: الزامات ورود سریع

این زیر گروه برای داوطلبانی است که پیشنهاد کار در ساسکاچوان ندارند اما در مشاغل مورد تقاضا تجربه دارند. به طور خاص، نامزدها باید این شرایط را داشته باشند:

  • دارا بودن حداقل 60 امتیاز از  امتیاز110 در شبکه ارزیابی امتیاز SINP
  • داشتن شماره پروفایل اکسپرس اینتری و کد اعتبار سنجی جویای کار؛
  • داشتن مدرک زبان مرتبط
  • داشتن حداقل سطح تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا آموزشی خود در یک شغل ماهر (NOC 0، A یا B) که در ساسکاچوان مورد تقاضا در نظر گرفته می شود، داشته باشند.
  • دارا بودن تحصیلات دانشگاهی که معادل حداقل یک سال تحصیل در کانادا باشد.
  • داشتن بودجه کافی برای پوشش هزینه های تسویه حساب در ساسکاچوان

ساسکاچوان کانادا

نیروهای ماهر کار خارجی: شغل مورد نیاز

این زیرمجموعه برای متقاضیانی است که پیشنهاد شغلی در ساسکاچوان ندارند اما در یک شغل مورد تقاضا واجد شرایط هستند. به طور خاص، نامزدها باید این شرایط را داشته باشند:

  • دارا بودن حداقل 60 امتیاز از  امتیاز110 در شبکه ارزیابی امتیاز SINP
  • خارج از کانادا زندگی می کنند یا مدرکی دال بر وضعیت قانونی در کانادا دارند.
  • مدعی پناهندگی نباشند
  • بر اساس معیار زبان کانادایی (CLB) دارای حداقل نمره زبان 4 باشد.
  • تحصیلات تکمیلی ، آموزش یا کارآموزی را گذرانده و دارای مدرک تحصیلی معادل خارجی باشند
  • داشتن تجربه کاری مرتبط با شغل و تحصیل
  • باید حداقل سطح تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا آموزشی خود در یک شغل ماهر (NOC 0، A یا B) که در زمان درخواست در ساسکاچوان مورد تقاضا است، داشته باشند.
  • بودجه کافی برای پوشش هزینه های تسویه حساب در ساسکاچوان را دارند.
guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها