موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در قطر

زندگی در قطر

زندگی در قطر یکی از رویاهایی است که علاقه‌مندان به زندگی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس در سر می‌پرورانند. در سال 2013، قطر به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در فهرست فوربس قرار گرفت و طبق برنامه توسعه سازمان ملل متحد، بالاترین توسعه انسانی را داشته است. براساس همین آمار، روزانه بیش از 500 مهاجر وارد قطر می‌شوند.

استاندارد بالای زندگی در قطر در کنار امکانات نسبتا خوب کشور قطر برای زندگی باعث شده که افراد زیادی جذب این کشور شوند. این کشور مناظر بیابانی خیره‌کننده و سواحل زیبایی دارد و می‌توانید از پارک‌ها، موزه‌های فراوان لذت ببرید. بازارهای محلی و گزینه‌های سرگرمی زیادی دارد.اگر به آب و هوای خلیج عادت ندارید، ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، زیرا دما تا 50 درجه سانتیگراد یا بیشتر هم می‌رسد.

کشور قطر به دلیل این که یک کشور در حال رشد است، فرصت‌های شغلی زیادی را در درون خود دارد. به همین دلیل پیدا کردن کار برای مهاجران چندان دشوار نیست.

نکته مهم: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به قطر، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید از خدمات ثبت شرکت در عمان، ثبت شرکت در امارات و مهاجرت پزشکان به امارات استفاده کرده و به این کشور مهاجرت کنید).

زندگی در قطر

شهر دوحه (Doha) پایتخت قطر در شب

اما نمی‌توان گفت که کشور قطر برای زندگی یک کشور کاملا آرمانی است و شما با زندگی در قطر هیچ کمبودی را حس نخواهید کرد. قبل از اینکه به شرح زندگی در قطر بپردازیم بهتر است کمی بیشتر درباره قطر بدانید. چرا که در این مقاله می‌خواهیم شما را با همه مزایا و همینطور فراز و نشیب‌های زندگی در قطر آشنا کنیم تا بتوانید یک انتخاب درست و آگاهانه داشته باشید.

شرایط زندگی در قطر

قبل از شروع توضیحات، یک ویدئو برای شما آماده کرده‌ایم که به برخی سوالات متداول در خصوص زندگی در کشور قطر پاسخ می‌دهد.

زمانی که کشور قطر را برای زندگی انتخاب می‌کنید، درواقع دنیایی را برای زندگی برگزیده‌اید که سنت و مدرنیته در آن با هم ترکیب شده‌اند. هرچند که ظاهر شهرهای قطر المان‌های بسیاری از دنیای مدرن را در خود دارد، اما مردم این کشور بسیار به عقاید و سنت‌های خود پایبند هستند. باید گفت که اصول اسلام از تعیین‌کننده‌ترین اصول در شرایط زندگی در قطر هستند.

ازآنجاکه مهاجران زیادی در قطر سکونت دارند، شما می‌توانید با زندگی در قطر با انواع مختلف فرهنگ‌ها آشنا شوید. به‌علاوه قطر نیز مانند سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس یک کشور در حال رشد و توسعه محسوب می‌شود. به همین دلیل نیاز به نیروی کار متخصص دارد.

بخش بهداشت و درمان هم در این کشور در همین راستا پزشکان زیادی از مهاجران کشورهای مختلف جذب کرده است. به‌همین‌دلیل مهاجرت پزشکان به قطر در این سال‌ها افزایش یافته است. در این راستا امکانات زیادی را برای مهاجرانی که در این کشور زندگی می‌کنند، فراهم کرده است.

فرهنگ زندگی مردم در قطر

افراد در قطر تفکری بسیار سنتی دارند. به همین دلیل اگر کشور قطر را برای زندگی انتخاب کردید، باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید دعوت یک شهروند قطری را رد کنید. به‌علاوه در قطر مرسوم است که اگر کسی دارایی شما را تحسین کرد، باید آن را به‌عنوان هدیه به او بدهید. اما تعریف کردن از دارایی دیگران در قطر کاری بسیار ناپسند است.

در این کشور زنان نیز به‌عنوان دارایی مردان محسوب می‌شوند. به‌علاوه در این کشور هرگز نباید با کفش وارد خانه افراد بشوید.

زندگی در قطر برای زنان

زندگی در قطر برای زنان

پوشش زنان مسلمان در قطر

اگر بخواهیم نگاهی کلی به زندگی در قطر برای زنان داشته باشیم، باید بگوییم که وضعیت زنان خارجی در قطر چندان بد نیست. به عبارت بهتر این زنان در زمانی که زنان بومی قطر اجازه رانندگی را نداشتند، می‌توانستند در این کشور رانندگی کنند. بااین‌حال در حال حاضر تحولات بسیار خوبی در حوزه نقش زنان در جامعه قطر اتفاق افتاده است.


تحولات زندگی زنان در قطر به لطف اقداماتی بوده است که موزا بنت ناصر Moza bint Nasser (شیخه موزه) به‌عنوان همسر امیر قطر انجام داده است.

این خانم گردهمایی‌های مختلفی را در رابطه با حقوق زنان و نقش آن‌ها در توسعه و سازندگی جامعه در دوحه برگزار کرده و در این گردهمایی‌ها از حضور کارشناسان بین المللی نیز بهره گرفت. با شروع این فعالیت‌ها و بهبود شرایط زنان در قطر، خانم‌های بومی قطر نیز اجازه رانندگی پیدا کردند.

در سال 1375 شمسی، خانمی به نام Sheikha Ahmed al-Mahmoud (الشيخة بنت أحمد ال محمود)، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش این کشور را بر عهده گرفت. در کنار این‌ها دولت قطر بخشنامه‌هایی را به ارگان‌های دولتی ارسال کرد و از آنان خواست که زنان تحصیل‌کرده قطری را در شرکت خود استخدام کنند. همچنین طبق قوانین زنان اجازه پیدا کردند که در انتخابات شوراهای شهرداری نقش کاندیداتوری را بر عهده بگیرند.

این قوانین در سال 1376 شمسی، توسط امیر قطر در مراسم افتتاحیه مجلس شورای قطر قرائت شده و مهر تاییدی بر آن‌ها زده شد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

آیا حجاب در قطر اجباری است؟

کشور قطر برای پوشش قوانین سخت‌گیرانه‌ای را تصویب کرده است. تا حدی که حتی افراد خارجی که برای مشاهده رویدادهای ورزشی به این کشور می‌روند، باید این قوانین را رعایت کنند. طبق قانون کشور قطر افراد حق پوشیدن لباس‌های بدن‌نما در مکان‌های عمومی را ندارند.

این قانون که به‌عنوان “قانون آراستگی عمومی” شناخته می‌شود، زمانی تصویب شد که جمعیت خارجی‌هایی که کشور قطر را برای زندگی انتخاب کرده بودند، افزایش یافت.

” حجاب در قطر اجباری نیست اما پوشیدن لباس بدن نما نیز بر اساس قانون ممنوع است. “

پوشش‌های نامتعارف برخی از خارجیان باعث شد که امیر قطر این قانون را تصویب کند. بنابراین قانون پوشیدن جوراب‌شلواری یا ساپورت در کشور قطر ممنوع است. در این کشور هنوز هم برخی از زنان ساکن در مناطق روستایی و یا خانم‌های مسن از برقع برای پوشاندن صورت خود استفاده می‌کنند. اما اجباری برای استفاده از این نوع پوشش برای زنانی که در قطر زندگی می‌کنند، وجود ندارد.


بنابراین به‌طور صریح می‌توان گفت که حجاب در کشور قطر اجباری نیست. اما زنان فارغ از هر دین یا ملیتی که دارند، باید لباسی بپوشند که بدن‌نما نباشد. این قاعده پوشش را مردان نیز باید در اماکن عمومی رعایت کنند.

شرایط زندگی در قطر برای ایرانیان

مهاجرت به قطر و کار کردن در این کشور برای ایرانیان آنطور که به نظر می‌رسد، آسان نیست.زیرا کشور قطر معمولا برای استخدام نیروهای کار خارجی در این کشور سختگیری زیادی را در پیش می‌گیرد. به همین دلیل افرادی که میخواهند برای کار به قطر بروند، نیاز به داشتن پیشنهاد کار در این کشور دارند. به‌علاوه افراد دارای تخصص، می‌توانند در آمد بیشتری را در قطر به دست آورند.

شرایط زندگی در قطر برای ایرانیان

شرایط زندگی در قطر برای ایرانیان

اما زندگی در قطر برای ایرانیان به دلیل تشابه دینی و اعتقادی این دو کشور چندان دشوار نیست. در قطر نیز مراسم‌های مخصوص دینی مانند مراسم‌های ماه رمضان برگزار می‌شوند. همچنین مردم این کشور نیز با افراد خارجی برخورد خوبی دارند.


به دلیل اختلاف قیمت ریال ایران و قطر، هزینه زندگی در قطر برای ایرانیان نسبتا زیاد است.

افراد متخصص در این کشور می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند اما حداقل حقوقی که برای کارگران در نظر گرفته شده است ماهانه 750 ریال قطر است. همچنین هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی قطر هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت. به نظر می‌رسد تنها شرطی که می‌تواند مهاجرت ایرانیان به قطر را ساده کند، داشتن یک کفیل مطمئن در این کشور است.

شرایط تحصیل در قطر

زندگی در قطر می‌تواند فرصت خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند. زیرا در این کشور مدارس بین‌المللی وجود دارند که در آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌شود. در قطر تحصیل در مقطع ابتدایی رایگان و اجباری است. اما این موضوع تنها برای فرزندان شهروندان قطری امکان‌پذیر است.

به عبارت بهتر دانش آموزان خارجی نمی‌توانند از امکان تحصیل رایگان در این کشور استفاده کنند. این افراد باید مدارس خصوصی یا مدارس بین‌المللی را برای تحصیل انتخاب کنند. در این مدارس برنامه‌های درسی مختلفی اجرایی می‌شود.

مقاطع تحصیلی در کشور قطر شامل سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان هستند. مدت تحصیل در مقطع دبستان 6 سال بوده و سپس دو دوره 3 ساله برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود. در این کشور تعدادی از مدارس بین‌المللی به‌صورت مختلط هستند.

هرچند تعداد دانشگاه‌های موجود در کشور قطر نسبتا زیاد است اما تنها یکی از این دانشگاه‌ها دارای ارزش و اعتبار در جامعه علمی است. این دانشگاه به نام دانشگاه قطر (Qatar University) شناخته می‌شود و تنها دانشگاه دولتی در قطر است.

دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در رشته هایی مانند اقتصاد، داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، هنر، علوم، مهندسی، حقوق و … تحصیل کنند. همچنین دوره‌های این دانشگاه معمولا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

بااین‌حال افرادی که کشور قطر را برای زندگی تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند از دانشگاه‌های آمریکایی موجود در این کشور استفاده کنند.


در قطر شهری به نام شهر آموزشی وجود دارد که شعبه‌هایی از دانشگاه‌های معتبر امریکا در آن قرار گرفته‌اند.

به‌عنوان‌مثال دانشگاه پزشکی ویل کرنل (Weill Cornell Medicine-Qatar) که از سال 2002 فعالیت خود را در قطر آغاز کرده است، زیرمجموعه دانشگاه کرنل نیویورک به شمار می‌رود.

همچنین دانشگاه Texas A&M University نیز زیرمجموعه دانشگاه تگزاس در آمریکا است که در میان برترین دانشگاه‌های مخصوص رشته‌های مهندسی قرار می‌گیرد.

هزینه زندگی در قطر

کشور قطر یک کشور نسبتا گران برای زندگی است. هزینه اجاره مسکن در نواحی مرکزی شهرهای مهم این کشور، تقریبا بیش از هزار دلار در ماه است. همچنین مواد غذایی نیز به دلیل اینکه به صورت وارداتی تامین می‌شوند، در این کشور قیمت پایینی ندارند. به‌عنوان‌مثال قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو برابر 30 ریال قطر است.

همچنین یک کیلوگرم سیب‌زمینی نیز با قیمتی در حدود 4 ریال قطر و بطری‌های 1.5 لیتری آب با قیمت 2 ریال قطر به فروش می‌رسند. البته می‌توان گفت که نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تقریبا این هزینه‌ها برای زندگی در قطر منطقی هستند. در جدول زیر قیمت برخی از کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی در این کشور ارائه شده است:

محصولقیمت
قیمت یک وعده غذایی ارزان در رستوران قطر25 ریال قطر
هزینه یک دقیقه مکالمه درون کشور0.58 ریال قطر
هزینه حامل‌های انرژی و مالیات برای یک آپارتمان 85 متری در ماه228.95 ریال قطر
یک لیتر شیر6.28 ریال قطر یا QR
یک کیلوگرم پرتقال5.20 ریال قطر
یک کیلوگرم سینه مرغ بسته‌بندی‌شده22 ریال قطر
12 عدد تخم‌مرغ11 ریال قطر
یک کیلوگرم پنیر محلی31 ریال قطر

ارزش ریال قطر

واحد پول در کشور قطر ریال است. اما واضح است که ارزش ریال قطر با ریال ایران برابری نمی‌کند. این ارز نیز مانند همه ارزهای خارجی در کشور ما روزانه نوسانات زیادی دارد.

بنابراین برای اطلاع از قیمت ریال قطر باید به سایت‌هایی مراجعه کرد که این قیمت را به‌صورت لحظه‌ای منتشر می‌کنند. اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌ها را در مقاله هزینه زندگی در قطر می‌توانید بخوانید:

هزینه زندگی در قطر

قطر یکی از بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت است. اما تا زمانی که نتوانید در این کشور ساکن شوید، نمی‌توانید شرکتی را در آن به ثبت برسانید. زندگی در قطر نیز مانند بسیاری از کشورها معایب و مشکلات خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • آب‌وهوای نه‌چندان مساعد

همان‌طور که گفتیم کشور قطر برای زندگی افرادی که به آب‌وهواهای گرم و شرجی عادت ندارند، بسیار گزینه نامناسبی است.زیرا گرمی هوا در این کشور ممکن است شما را کلافه کرده و حتی از زندگی در قطر پشیمان کند. به دلیل این هوای گرم، خاک این کشور نیز برای کشاورزی چندان مناسب نیست.

به‌علاوه مشکلاتی در زمینه تامین آب آشامیدنی نیز در کشور قطر وجود دارد. میانگین دمای هوای قطر در طول سال حدود 38 درجه سانتی‌گراد برآورد شده است.

  • بالا بودن هزینه زندگی در قطر

همان‌طور که قطر از ثروتمندترین کشورهای جهان است، یکی از گران‌ترین کشورها نیز هست. به عبارت بهتر زندگی در قطر هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. هزینه زندگی در این کشور به‌ویژه برای ایرانیان به دلیل اختلاف قیمت میان ارزهای دو کشور نسبتا گران تمام می‌شود. برای زندگی در قطر باید هزینه زیادی را صرف تامین مسکن، حمل‌ونقل و خوردوخوراک کنید. به‌عنوان‌مثال اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 1400 دلار است.

این مبلغ برای آپارتمان سه خوابه تا 3000 دلار نیز افزایش خواهد یافت. همچنین هزینه‌های تحصیل در مدارس بین‌المللی و استفاده از خدمات بهداشتی درمانی نیز در کشور قطر نسبتا بالا است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

  • مشکلات حمل‌ونقل

علی‌رغم همه پیشرفت‌های ظاهری که به نظر کشور قطر را به یک کشور مناسب برای زندگی تبدیل کرده‌اند، ساختار حمل‌ونقل در این کشور با ایرادهای مهمی روبرو است.حمل‌ونقل عمومی در قطر چندان پیشرفته نیست. به همین دلیل شما نمی‌توانید به این سیستم اعتماد چندانی کنید. همچنین رفت و آمد با حمل‌ونقل عمومی در این کشور هزینه نسبتا زیادی دارد. هزینه جابجایی‌های درون‌شهری با اتوبوس چیزی در حدود 3 تا 4 ریال قطر است.

برای رفتن به شهرهای دیگر با استفاده از این وسیله نقلیه باید بین 4 تا 9 ریال قطر هزینه کرد.به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از ماشین شخصی برای جابجایی در سطح شهرها استفاده کنند. به دلیل اینکه بنزین در قطر ارزان است، تعداد خودروها در این کشور بسیار زیاد هستند.

اما مسئله مهم این است که بیشتر رانندگان در قطر برای قوانین راهنمایی و رانندگی احترامی قائل نیستند.هرچند جریمه‌های رانندگی برای کسانی که کشور قطر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، بالا است اما باز هم افراد با سرعت زیادی در جاده‌ها رانندگی می‌کنند. به همین دلیل نرخ تصادفات در قطر بسیار زیاد است.

  • جمعیت زیاد مهاجر

یکی از مشکلات کشور قطر برای زندگی این است که تعداد زیادی از افراد ساکن در این کشور مهاجر هستند. هرچند از دید بسیاری از افراد تعداد زیاد مهاجرین در یک کشور، مزیت آن کشور به حساب می‌آید اما باید گفت که این موضوع می‌تواند تا حدی تامین امنیت را دچار مشکل کند.

البته کشور قطر برای زندگی ازنظر امنیت مشکلی ندارد. اما وجود افراد با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف در این کشور ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد.

  • دستمزد نه‌چندان مناسب کارگران

مهاجرت کاری به قطر بیشترین آمار مهاجرت به این کشور را تشکیل می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کارگران در قطر به‌وجود می‌آید، دستمزد پایین برای کارگران خارجی در برخی مشاغل این کشور است که چیزی در حدود 750 ریال قطر است.کارگران خارجی در قطر ناچار هستند که ساعات زیادی را به سر کار بروند. به‌علاوه کارفرمایان نیز برای مرخصی دادن به این افراد مقاومت بالایی دارند.

  • ارتباط نه‌چندان مناسب با ایرانیان

زندگی در قطر برای ایرانیان ممکن است کمی دشوار باشد. زیرا معمولا کارفرمایان با کارگران ایرانی به‌درستی برخورد نمی‌کنند. حتی برای ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه نیز سختی‌هایی وجود دارد.

مزایای زندگی در قطر

کشور قطر برای زندگی در کنار همه معایبی که دارد، دارای مزیت‌هایی نیز هست. شاید بتوان گفت که تلاش این کشور برای توسعه و پیشرفت یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن است. زیرا این موضوع به افراد فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را خواهد داد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای زندگی در قطر اشاره می‌کنیم.

مزایای زندگی در قطر

دانشگاه های پیشرفته قطر و ساختمان مربوط به شهر اموزشی

  • وجود مدارس بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر

اگر بتوانید هزینه تحصیل در قطر را فراهم کنید، می‌توانید از بهترین مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی در این کشور با معلمان و اساتید باتجربه استفاده کنید. مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی در این کشور درس‌های خود را با زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. درنتیجه شما برای تحصیل در قطر نیازی به تسلط کامل به زبان انگلیسی ندارید.

همچنین به دلیل روابط خوبی که کشور قطر با آمریکا دارد، شما پس از پایان تحصیلات می‌توانید برای ادامه تحصیل به امریکا بروید. البته لزومی ندارد که برای این کار به امریکا بروید. زیرا شعبه‌هایی از معتبرترین دانشگاه‌های امریکا در قطر مشغول به کار هستند.

  • ایمنی بالا

کشور قطر یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌رود. قطر یک کشور آرام است و شما می‌توانید با زندگی در قطر فضای امن و خوبی را برای خود و خانواده‌تان به وجود آورید. اما افزایش جمعیت مهاجر در این کشور باعث شده که در سال‌های اخیر موقعیت قدری تغییر کند.هرچند قوانین بسیار سخت‌گیرانه کشور قطر برای زندگی مجرمان و جریمه‌های بسیار سنگین تا حد زیادی از درصد ارتکاب جرم در این کشور کاسته است.

  • مردم خونگرم و مودب

بومی‌های کشور قطر افرادی بسیار آرام هستند که به یکدیگر احترام زیادی می‌گذارند. خانم‌ها در این جامعه از ارزش والایی برخوردار هستند و معمولا بی‌احترامی به آن‌ها نابخشودنی است. به‌علاوه مردم این کشور با مهاجران نیز رابطه نسبتا خوبی دارند.

زندگی در دوحه

دوحه پایتخت کشور قطر است که حدود 80 درصد از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. در سال 2020 جمعیت کشور قطر تقریبا 2.8 میلیون نفر بوده است که تقریبا 85 درصد آن را جمعیت مهاجران تشکیل میدهند. بیشتر مهاجرانی که کشور قطر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، به دلیل شرایط خوب زندگی در این شهر در دوحه ساکن شده‌اند.


دوحه شهری نسبتا آرام است و خبری از شلوغی‌های معمولی که در شهرهای مهم عربی مانند دبی وجود دارد، در آن نیست.

زندگی شبانه در دوحه با شدت زیادی جریان دارد و امکانات زیادی در اختیار افرادی که می‌خواهند شب‌های خوبی را سپری کنند، قرار می‌گیرد. البته این فضا بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند یک شب به‌یادماندنی را در کنار خانواده خود سپری کنند. هرچند هزینه زندگی در دوحه بالا است اما می‌توان گفت که استاندارد زندگی در این شهر خوب است.

معمولا کارمندان و کارکنان در دوحه حقوق خوبی می‌گیرند و سوخت نیز در این شهر ارزان است. اما به دلیل تعداد زیاد ماشین در دوحه، ترافیک این شهر در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز غیرقابل‌تحمل می‌شود. دوحه هنوز هم یک شهر درحال‌توسعه به شمار می‌رود. به همین دلیل هنوز هم اصلی‌ترین وسیله نقلیه در سیستم حمل‌ونقل عمومی آن، اتوبوس است. دوحه شهر بسیار منظمی است که دولت قطر همواره برای توسعه آن می‌کوشد.

سخن پایانی

هرچند به نظر می‌رسد که کشور قطر برای زندگی یک گزینه بسیار ایده آل است، اما پیش از گرفتن تصمیم قطعی باید همه جوانب را در نظر گرفت. آب‌وهوای قطر بسیار گرم و خشک است. همچنین مردم این کشور هنوز هم برخلاف ظاهر مدرن شهرها بر روی عقاید سنتی خود پایبند هستند. در کنار این‌ها هزینه زندگی در قطر به‌ویژه برای ایرانیان بالا است. اما اگر بتوانید از پس این هزینه‌ها بربیایید، می‌توانید از امکان تحصیل در بهترین مدارس بین‌المللی و شعبه‌های دانشگاه‌های امریکا استفاده کنید.

سوالات متداول:

بزرگترین شهر از لحاظ جمعیت و اندازه شهر دوحه (Doha ) است. پس از دوحه شهر الریان (Al Rayyan) در رتبه دوم جمعیتی قرار دارد.

حدود 88 درصد از جمعیت قطر را کارگران خارجی و خانواده های آنها تشکیل می دهند. اما موارد زیر قطر را به مکانی شگفت انگیز برای کار و زندگی تبدیل کرده است.
• سیستم بهداشت و درمان
• حقوق بدون مالیات
• نرخ پایین جرم و جنایت
• قرار گرفتن در معرض یک جامعه چند فرهنگی
• سیستم آموزشی در سطح جهانی

ایرانیان مقیم قطر حدود 30000 نفر از جمعیت قطر را تشکیل می دهند.

هزینه زندگی در دوحه، قطر برای یک خانواده چهار نفره به صورت تخمینی ماهانه 3,093 دلار (11,263 ریال قطر) بدون اجاره است. هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 881 دلار (3,207 ریال قطر) تخمین زده می شود. دوحه 37 درصد ارزان تر از نیویورک (بدون اجاره) است.

اخذ ویزا قطر برای ایرانیان ممکن است. مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک در قطر از بهترین روش های مهاجرت به این کشور هستند.


guest
30 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها