موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی دانشگاه نیوکاسل استرالیا

معرفی دانشگاه نیوکاسل استرالیا

امروزه دانشگاه نیوکاسل استرالیا به یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌های استرالیا برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. این دانشگاه در سال 1965 در مرکز شهر نیوکاسل (کالاگان) تاسیس شد. دانشگاه نیوکاسل یک مرکز تحقیقاتی و فنی است که بیش از 36000 دانشجو از 106 کشور دارد. از این میان، 5452 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه، مشغول به تحصیل هستند. حدود 85 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود و در بین دانشگاه‌های برتر جهان در زمینه فناوری، علوم کامپیوتر و مهندسی قرار دارد. اطلاعات آن به صورت مختصر در جدول زیر آورده شده است:

نام دانشگاهنیوکاسل
وب سایتwww.newcastle.edu.au
کشوراسترالیا
شهرنیوکاسل
سال تاسیس1965
تعداد دانشجو36.936
نوع دانشگاهدولتی، تحقیقاتی و فنی

در ادامه مقاله با موقعیت، رنکینگ، دانشکده‌ها و پردیس‌ها، رشته‌ها، شرایط پذیرش، بورسیه، هزینه تحصیل و … دانشگاه نیوکاسل آشنا خواهید شد. پس مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موقعیت دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل (UoN) یک دانشگاه دولتی در استرالیا است. این دانشگاه در حومه شهر نیوکاسل در محله کالگان ایالت نیو ساوت ولز واقع شده است. در نقشه زیر موقعیت دانشگاه را می‌توانید بررسی کنید:

رنکینگ دانشگاه نیوکاسل

براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024، دانشگاه نیوکاسل استرالیا با 19 پله صعود، به رتبه 173 خواهد رسید. همچنین در طی ده سال گذشته، شاهد صعود 125رتبه‌ای بوده است که نشان از برنامه‌های آموزشی با کیفیت و نوآورانه و پیشرفت‌های پژوهشی است. در جدول زیر رتبه‌‌های این دانشگاه را در سال 2023 بررسی می‌کنیم:

رتبه بندی دانشگاه های جهانرتبه بندی THEرتبه بندی بر اساس QS
201-300139110

دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل در استرالیا، شامل 3 کالج است است که هر کالج در زیر مجموعه‌ی خود شامل دانشکده‌های مختلفی می‌شود. کالج‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه آن عبارت‌اند از:

1- کالج مهندسی، علوم و محیط زیست

  • دانشکده معماری (School of Architecture)
  • دانشکده علوم و محیط زیست (Faculty of Sciences and Environment)
  • روانشناسی (Psychology)
  • دانشکده مهندسی (Faculty of Engineering)
  • دانشکده علوم زندگی (College of Life Science)

2- دانشکده بهداشت، سلامت و پزشکی

  • دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی (School of Medicine and Public Health)
  • بیومدیکال و داروسازی (Biomedical and pharmaceutical)
  • دانشکده علوم پزشکی (Faculty of Health)
  • پرستاری و مامایی (Nursing and Midwifery)

3- دانشکده علوم انسانی

  • مدرسه بازرگانی نیوکاسل (Newcastle Business School)
  • دانشکده حقوق و عدالت (School of Law and Justice)
  • دانشکده آموزش و پرورش (Faculty of Education)
  • دانشکده علوم انسانی، صنایع خلاق و علوم اجتماعی (School of Humanities, Creative Industries and Social Sciences)

معرفی دانشگاه نیوکاسل استرالیا

دانشگاه نیوکاسل دارای پنج عدد پردیس است که عبارت‌اند از:

1- پردیس سنگاپور (Singapore Campus)

همانطور که از اسمش مشخص است، این پردیس در کشور سنگاپور تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

2- پردیس سیدنی (Sydney Campus)
پردیس سیدنی در سال 2009 در شهر سیدنی افتتاح شد. در این پردیس رشته‌های بازاریابی و حسابداری تدریس می‌شود و همچنین دوره‌های زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

3- پردیس کالاگان (Callaghan Campus)

پردیس کالاگان، به عنوان پردیس اصلی دانشگاه نیوکاسل به متراژ 140 هکتار ساخته شده است. ساختمان زیبا با طراحی معماری خاص و محیط آرام، شرایط را برای مطالعه با تمرکز بالا فراهم می‌کند. دانشگاه نیوکاسل در حال افزایش زیرساخت‌های این پردیس جهت پاسخگویی به نیازهای کارکنان، محققان و دانشجویان است. همین امر باعث علاقه و جذب دانشجویان برتر و نخبه خواهد شد. وجود شبکه فیبر نوری امکان دسترسی به خدمات آنلاین عمومی و تخصصی را امکان‌پذیر می‌کند.

4- ساحل مرکزی (پردیس اوریمبا و گوسفورد (Central Coast وOurimbah Campus))

پردیس Ourimbah بیش از 30 سال است که به تحقیق، آموزش و یادگیری مشغول است. در این مدت دانشجویان را جهت شغل مورد نظر توانمند و به جامعه جهانی تحویل داده است. فاصله پردیس اوریمبا تنها 2 دقیقه با اقیانوس آرام فاصله دارد. همچنین این پردیس، دوره‌هایی برای بهبود سبک زندگی پرمشغله و مدرن برگزار می‌کند. با استفاده از این آموزش‌های مدرن می‌توانید شغلی جدید راه‌اندازی کنید یا شغل فعلی خود را ارتقا دهید.

5- پردیس نیوکاسل سیتی (Newcastle City Campus)

این پردیس در مرکز منطقه تجاری نیوکاسل واقع شده است. قسمت‌های مختلف آن شامل: ساختمان Q، دانشگاه، گالری فضایی Watt، خانه نورثامبرلند، NUspace و کنسرواتواریوم موسیقی است. با استفاده از حمل و نقل عمومی که در نزدیکی این فضاها قرار گرفته به راحتی می‌توانید تردد کنید. دسترسی به پارکینگ و فضاهای سبز نیز به آسانی امکان‌پذیر است.

تصاویر پردیس‌های دانشگاه نیوکاسل

تصاویر پردیس‌های دانشگاه نیوکاسل استرالیا

رشته های دانشگاه نیوکاسل استرالیا

رشته‌های مختلفی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت تحصیل در استرالیا در دانشگاه نیوکاسل ارائه می‌شود. از این رشته‌ها می‌توان به کارشناسی ارشد روانشناسی کسب و کار، مقاومت در برابر بلایا و توسعه پایدار، مدیریت محیط زیست و پایداری، علوم داده، کارشناسی مدیریت ساخت و ساز، علوم فضایی، فناوری اطلاعات، گواهی فارغ التحصیلی در کاهش خطر بلایا، گواهی فارغ التحصیلی در مدیریت زیست محیطی و پایداری، گواهی فارغ التحصیلی در امنیت سایبری و فوق دیپلم علوم فضایی اشاره کرد. جهت آشنایی با کلیه رشته‌ها می‌توانید به وب سایت این دانشگاه(www.newcastle.edu.au) مراجعه کنید.

برخی از رشته‌ها در جدول زیر آورده شده است:

کارشناسی ارشدکارشناسی
معماریمعماری
حسابداری حرفه ایحسابداری
امور مالی کاربردیریاضی
رهبری و مدیریت در آموزش و پرورشآموزش و پرورش
فناوری اطلاعاتفناوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده هاطراحی ارتباطات بصری
مدیریت بازرگانیموسیقی و هنرهای نمایشی
تجارت دیجیتالرسانه و ارتباطات
کارشناسی ارشد برق
مهندسی برق

کارشناسی ارشد مکانیک
مهندسی مکانیک
کارشناسی ارشد عمرانمهندسی عمران
اقتصادمهندسی کامپیوتر
کارشناسی ارشد زمین فضایی و نقشه برداریمهندسی هوا و فضا
بهداشت عمومیعلوم پایه
پرستاریپرستاری
حقوقحقوق

شرایط پذیرش دانشگاه نیوکاسل

مانند هر دانشگاه دیگری در سراسر دنیا، دانشگاه نیوکاسل نیز دارای شرایطی برای پذیرش دانشجو است. این شرایط با‌توجه‌به مقطع تحصیلی متفاوت است. برای پذیرش در مقطع کارشناسی، باید حداقل به مدت یکسال در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشید. همچنین باید ریزنمرات مقطع دبیرستان را نیز ارائه دهید.

شرط دیگر برای ورود به این دانشگاه تسلط به زبان انگلیسی است. برای عبور از این مرحله باید در یکی از آزمون‌های تافل، آیلتس یا PTE پذیرفته شوید. دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی، آیلتس 6 (تافل 78-64) و در مقطع کارشناسی ارشد، آیلتس 6.5 (تافل 93-83) داشته باشند. چنانچه قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید، باید دارای مدرک کارشناسی در رشته مورد نظر باشید.همچنین این دانشگاه فرصتی را برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس از راه دور و به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه نیوکاسل

هزینه تحصیل در دانشگاه نیوکاسل استرالیا بر اساس سال تحصیلی محاسبه می‌شود. به این صورت که برای دانشجویان داخلی و دانشجویان خارجی متفاوت است. دانشگاه هزینه‌های تحصیلی و کمک‌های مالی را از دانشجویان داخلی و بین المللی دریغ نمی‌کند.

محاسبه هزینه شهریه و دانشگاه به مقطع تحصیلی، رشته و میزان بورسیه شما بستگی دارد. جهت دریافت اطلاعات به روز در مورد هزینه تحصیل در استرالیا ( شهریه، اسکان، ایاب و ذهاب، هزینه‌های شخصی، غذا و …) به وب سایت این دانشگاه به نشانی www.newcastle.edu.au مراجعه نمایید.

بر اساس آمار سایت unipage هزینه‌های تحصیل به‌صورت سالانه، تقریبا طبق جدول زیر است. برای دریافت اطلاعات بهتر و دقیق‌تر، پیشنهاد می‌کنیم که از طریق لینک بالا، به وب‌سایت اصلی دانشگاه مراجعه کنید.

مقطعکارشناسیکارشناسی ارشد
شهریه دانشجوی بین‌المللی (برای یکسال تحصیلی)از 29.650 الی78.577 دلار استرالیا برای یک سال ( شامل 2 ترم و 80 واحد درسی)از 15.000 الی 78.577 دلار استرالیا برای یک سال ( شامل 2 ترم و 40 واحد درسی)

بورسیه دانشگاه نیوکاسل

در هر سال تحصیلی، دانشگاه نیوکاسل در استرالیا به دانشجویان بورسیه های تحصیلی اعطا می‌کند. مبلغ این کمک هزینه 4 میلیون دلار است. هدف از این بورسیه‌ها حمایت از دانشجویان با انگیزه و شناسایی دستاوردهای آنهاست و بر اساس برابری، برتری و پایداری هماهنگ است.

چراکه اعتقاد بر این است هر فرد با استعدادی باید رویای خود را دنبال کند. دانشجویان فعلی و آینده، دانشجویان بین المللی، پناهجویان، محققین تحصیلات تکمیلی، مبادله‌کنندگان و ارائه دهندگان خارجی می‌توانند برای بورسیه تحصیلی استرالیا اقدام کنند. چند مورد از بورسیه‌های ویژه دانشگاه نیوکاسل عبارتند از:

برنامه بورسیه تحصیلی Ma & Morley

برنامه بورسیه تحصیلی Ma & Morley برای سال 2024 در 1 ژوئیه 2023 باز خواهد شد. دانشجویان در این فرصت منحصر به فرد باید درخواست خود را ثبت کنند.

پرداخت‌های TPA

پرداخت‌های TPA یک پرداخت تا سقف 5000 دلار برای کمک به دانشجویان است.

بورسیه‌های آینده‌ساز (Shaping Futures)

این بورسیه‌ها به مبلغ 4000 دلار و به‌صورت سالانه، برای کمک به تحصیل 60 دانشجو ارائه و از آ‌‌ن‌ها پشتیبانی می‌شود. مزیت بورسیه‌های آینده‌ساز این است که در هر سال مجدد می‌توانید در خواست دهید. برنامه زمانی این بورسیه‌ها در نیمه شب 15 فوریه بسته می شوند.

مشاهیر دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل در استرالیا دارای پژوهشگران، کارکنان، دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز و برجسته است. به طوری که دارای رتبه 23 را در استرالیا از نظر نخبه بودن فارغ التحصیلان کسب کرده است. تعدادی از این فارغ التحصیلان محبوب و برجسته عبارتند از:

1- سوزی پورتر (Susie Porter)

سوزی پورتر بازیگر استرالیایی تلویزیون، سینما و تئاتر است. او بازیگری خود را در سال 1996 برای اولین بار در فیلم آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری، معروفیت زیادی کسب کرد.

2- جرالدین دوگ (Geraldine Doogue)

جرالدین فرانسیس دوگ متولد 1952 در استرالیا، یکی دیگر از مشاهیر دانشگاه نیوکاسل است. این فرد، یک روزنامه‌نگار و مجری رادیو و تلویزیون معروف استرالیایی بود.

3- ماری لووز (Maree Lowes)

ماری لووز متولد 1987 در استرالیا و یکی از بازیگران مطرح این کشور است.

4- پیت هاکس (Pete Hawkes)

پیت هاکس آهنگساز، شاعر، نوازنده و نوازنده استرالیایی متولد 1965 است. آثار او بیش از 50 قطعه است که طیف وسیعی از ژانرها را پوشش می‌دهد.

مشاهیر دانشگاه نیوکاسل استرالیا

تصاویر 4 تن از مشاهیر دانشگاه نیوکاسل استرالیا

شرایط خوابگاه‌های دانشگاه نیوکاسل و زندگی دانشجویی

دانشگاه نیوکاسل دارای 9 خوابگاه اختصاصی است که بیش از 1800 دانشجو در آن‌ها، اقامت دارند. خوابگاه‌های دانشگاه نیوکاسل متناسب با سبک زندگی مدرن طراحی و ساخته شده‌اند. همه امکانات در خوابگاه‌‌ها برای رفاه هرچه بیشتر دانشجویان وجود دارد.

اجاره بهایی که دانشجویان می‌پردازند بیش از 186 الی 403.50 دلار در هفته است. امکان سرو وعده‌های غذایی برای دانشجویان نیز وجود دارد. خوابگاه شامل اتاق‌های یک نفره یا دونفره با سرو غذا یا بدون سرو غذا، آپارتمان‌های دونفره و چند نفره است و هر کدام دارای هزینه متفاوت با توجه به امکانات موجود است. هزینه‌های زندگی دانشجویی استرالیا برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از پارسی کانادا با دانشگاه نیوکاسل که یکی از دانشگاه‌های استرالیا است در همه زوایا (موقعیت، رنکینگ، هزینه تحصیل، دانشکده‌ها و پردیس‌ها، رشته‌ها، شرایط پذیرش، بورسیه و …) آشنا شدید. با افزایش اطلاعات خود می‌توانید به راحتی جهت تحصیل در استرالیا با توجه به شرایط موجود، تصمیم بگیرید.

درصورتی‌که پس از مطالعه مقاله، با سوال یا شبهه‌ای مواجه شدید و جواب آن را نمی‌دانستید، مشاوران پارسی کانادا (موسسه حقوقی دادگران حق و عدالت) در هر لحظه همراه شما هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. جهت دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران مجرب ما، تماس حاصل نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی است که در نیوکاسل، نیو ساوت ولز، استرالیا واقع شده است.

زیرا نیوکاسل و ساحل مرکزی نسبت به اکثر شهرهای بزرگ استرالیا، برای تحصیل و زندگی، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

این دانشگاه دارای چندین دانشکده، پردیس ، رشته‌های تحصیلی مختلف، خوابگاه، فضای سبز و … است و سالانه دانشجویانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند.

بعد از فارغ‌التحصیلی، در صورت تمایل به اقامت، باید برای ویزای فار‌غ التحصیلی اقدام کنید. با داشتن این ویزا، بدون تغییر ویزای کاری، می‌توانید کار کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها