موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

محدودیت های سفر به کانادا برداشته نمی شود

محدودیت های سفر به کانادا برداشته نمی شود

به گزارش موسسه مهاجرتی پارسی کانادا کانادا علی‌رغم فشارهای موجود محدودیت های سفر را بر نخواهد داشت. نخست‌وزیر کانادا جاستین تردو اظهار کرد که در حال حاضر کانادا برای برداشتن محدودیت‌های مسافرتی موجود عجله نخواهد کرد.

از ۱۸ مارس، کانادا محدودیت‌هایی برای سفر اعمال کرده است که قرار است تا روز ۳۰ ژوئن به پایان برسد. محدودیت‌هایی در رابطه با مسافرت مرزی با ایالات متحده از ۲۱ مارس وجود داشته‌است و تا روز ۲۱ ژوئیه همچنان در محل خود باقی خواهند ماند. تردو در آخرین اظهارات خود در مورد این موضوع گفت که کانادا به نظارت بر وضعیت بین‌المللی برای تعیین نحوه پیشبرد قوانین سفر خود ادامه خواهد داد.

در حالی که وی از منافع اقتصادی برداشتن محدودیت‌ها آگاه است، به منظور حفظ امنیت ملی از اینکار پرهیز می کند. برداشتن محدودیت های سفر برای کانادا خیلی زود می‌تواند منجر به موج دوم  کرونا در این کشور شود. کانادا توانسته‌ است به طور قابل‌توجهی در ماه‌های اخیر ابتلا به ویروس کرونا را در بین افراد کاهش دهد، که منجر به بازگشایی تدریجی اقتصاد آن شده‌ است. با این حال، بخش گردشگری به دلیل محدودیت‌های سفر راکد مانده‌است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که برخی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کانادا در حال حاضر حدود دو درصد ظرفیت دارند.

هفته گذشته، مدیران ۲۷ شرکت از شرکت‌های برتر کانادا نامه‌ای عمومی نوشتند و از دولت فدرال خواستند تا محدودیت‌های اعمال‌شده را به منظور حمایت از بهبود اقتصادی کانادا از میان بردارند. افرادی که با این درخواست موافقت کردند و آن را امضا کردند شامل رهبران خطوط هوایی، بانکداری، ارتباطات، انرژی، تولید و بخش‌های مدیریت دارایی بودند. آن‌ها مدعی بودند که بهترین راه برای کانادا این است که مرزهای خود را تا زمانی که یک واکسن پیدا شود باز کنند. اظهارات آن‌ها در مورد کسانی که توسط جیسون Kenney، نخست‌وزیر آلبرتا، که به عنوان وزیر مهاجرت کانادا بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ خدمت کرده‌است، تکرار شد.

تردو تصمیم نهایی کانادا در خصوص قوانین ومحدودیت های مسافرتی این کشور را به زودی اعلام خواهد کرد. نخست‌وزیر تصدیق کرد که این محدودیت‌های سفر فعلی چقدر نا امید کننده هستند، اما در عین حال بیان کرد که دولت کانادا برای چگونگی برداشتن محدودیت های موجود و زمان آن بسیار محتاط خواهد بود.

 

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها