موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

موثرترین راهکارهای رفع ریجکتی ویزای کانادا [2024] توسط وکیل مهاجرتی در کانادا

رفع ریجکتی ویزای کانادا

اگر بنا به هر دلیلی ویزای کانادا شما توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ریجکت شده است و نمی‌دانید چه کاری جهت رفع ریجکتی ویزای کانادا خود انجام دهید؛ تیم حقوقی پارسی کانادا در اینجا اقداماتی را به شما معرفی می‌کند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید دوباره برای ویزای درخواست دهید.

اگر ویزای تحصیلی، کاری، توریستی شما رفیوز یا ریجکت شده است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

روش‌های رفع ریجکتی ویزای کانادا

به طور کلی ممکن است عدم پذیرش ویزا‌های کانادا در اداره مهاجرت به دو دلیل باشد:

  • ریجکتی یا رفیوزی (Refusal)
  • برگشتی یا استرداد (Returned)

راهکارهای رفع برگشتی ویزای کانادا

گاهی اوقات بعد از ثبت درخواست ویزا و فرستادن مدارک ممکن است درخواست متقاضی اخذ ویزای کانادا برگشت بخورد. در این مواقع ممکن است فکر کنید درخواست شما به طور کلی ریجکت شده است.

اما این طور نیست. برخی درخواست‌ها به دلیل کافی نبودن و مفقودی مدارک، تکمیل نادرست فرم‌های درخواست، عدم پرداخت هزینه‌های دولتی یا برخی از اشتباهات افسران مهاجرت برگشت می‌خورند.

مهمترین اقداماتی که بعد از برگشت خوردن ویزا باید انجام داد شامل موارد زیر هستند.

  • اصلاح نواقص پرونده
  • درخواست مجدد (Re-submit)
  • تماس با یک وکیل با تجربه

فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کنید تا با یک مشاورۀ دقیق راهنمایی‌تان کنیم.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

دلایل مشترک ریجکتی انواع ویزاهای کانادا

اکثر ویزاها چه کاری، تحصیلی، توریستی با دلایل مشترک ریجکت یا رفیوز اعلام می‌شوند. در زیر می‌خواهیم علت‌های مشترک ریجکتی انواع ویزاهای کانادا را باهم مرور کنیم. در صورتی که هنوز برای ویزای کانادا اقدام نکرده‌اید آگاهی از این دلایل می‌تواند از ریجکتی‌ ویزای شما در آینده پیشگیری کند. اگر می‌خواهید در مورد این مطلب بیشتر بدانید صفحه ریجکتی انواع ویزاهای کانادا را بخوانید.

  • عدم اثبات توان مالی به اداره مهاجرت
  • نداشتن سابقه سفر به کانادا (Travel history)
  • وابستگی خانوادگی (family ties)
  • نداشتن استاندارد‌های بهداشتی و سلامتی
  • سابقه ریجکتی ویزای قبلی
  • داشتن سابقه کیفری

راهکارهای رفع رفیوزی یا ریجکتی ویزای کانادا

اگر درخواست ویزای شما برای مهاجرت به کشور کانادا ریجکت شده است تیم حقوقی و کارشناسان ما در کانادا تلاش می‌کند تا مشکل شما مرتفع گردد. در صوتی که فقط ایرادات جزیی در پرونده شما باشد با رفع آن‌ها می‌توان درخواست سابمیت دوباره پرونده را داد. اما به طور کلی در مواجه با پرونده‌های پیچیده‌تر ما چند انتخاب داریم که در زیر هر کدام را توضیح می‌دهیم.

راه اول: درخواست تجدید نظر (request for reconsideration)

در صورتی که تصمیم افسر اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در مورد ریجکتی ویزای کانادا شما بر اساس اشتباه یا نقض قانون باشد شما باید برای تجدید نظر (reconsider) در تصمیم‌گیری و ارائه توضیحاتی به آفیسر درخواست دهید.

درخواست ریکانسیدریشن نامه‌ای است که به افسر IRCC ارسال می‌شود. این نامه درخواست دارد تا افسر پرونده‌ای که علیه شما تصمیم گرفته است، تصمیم خود را مجدداً بررسی کرده و با در نظر گرفتن کاستی‌ها یا اشتباهات احتمالی، به نتیجه‌ای متفاوت برسد. معمولاً این درخواست با شواهد کتبی برای تأیید ادعا‌های شما همراه است و از طریق وب فرم آنلاین IRCC ارسال می‌شود.

درخواست تجدید نظر (reconsideration) هم برای ویزا‌ها وضعیت اقامت موقت (ویزای توریستی، ویزای تحصیلی یا استادی پرمیت و ویزا‌های کاری) و وضعیت اقامت دائم (PR) قابل انجام است.

برای اینکه حق تجدید نظر (reconsideration) یا بازنگری قضایی خود را حفظ کنید، باید فوراً ظرف ۱۵ روز (اگر در کانادا هستید) و ۶۰ روز (اگر خارج از کانادا هستید) اقدام کنید و با یک وکیل مهاجرت به کانادا خبره صحبت کنید.

در برخی موارد امکان درخواست تمدید مهلت وجود دارد. یک وکیل مهاجرتی می‌تواند به شما در تدوین یک استراتژی حقوقی موفق برای رفع ریجکتی ویزای شما کمک کند.
بررسی قضایی (judicial review) یکی از بهترین روش های رفع ریجکتی ویزای کانادا است

راه دوم: اعتراض به پرونده در دادگاه فدرال کانادا (judicial review)

اعتراض به پرونده ویزای ریجکتی در کورت کانادا یکی از بهترین روش‌های رفع ریجکتی ویزای کانادا است. این اقدام را وکلای مهاجرتی، بازبینی قضایی (judicial review) می‌دانند.

پرونده‌ها در کورت کانادا از طریق سه معیار اصلی بازرسی و بازبینی می‌شوند:

  • منطقی بودن (Reasonableness)
  • منصف بودن (fairness)
  • خطا در تفسیر قانون (Error in Fact or Law)

 برای اعتراض به ریجکتی خود در کورت چقدر فرصت داریم؟

زمانی که نامه ریفیوزی خود را دریافت کنید، در صورتی که موضوع در کانادا رخ داده باشد، ۱۵ روز فرصت دارید. برای موضوعاتی که خارج از کانادا رخ داده‌اند، ۶۰ روز فرصت دارید. امکان درخواست برای تمدید مهلت وجود دارد، اما باید دلایل خاصی وجود داشته باشد.

مراحل رفع ریجکتی ویزا در کورت کانادا توسط تیم حقوقی پارسی کانادا

در زیر مراحل بردن پرونده رفیوزی در دادگاه کانادا که توسط تیم حقوقی پارسی کانادا انجام می‌شود را آوردیم.

ممکن است همه پرونده‌هایی که رفیوز می‌شوند نیاز به رسیدگی در کورت کانادا نداشته باشند. به همین جهت وکلای ما در تیم حقوقی پارسی کانادا کیس شما را بررسی می‌کنند و در صورتی که نیاز باشد آن را برای حضور در کورت آماده می‌کنند. در غیر اینصورت پرونده شما با اصلاح نواقص ری سابیمت می‌شود.

فردی که تمایل دارد برای بررسی قضایی (judicial review) در مورد پرونده مهاجرتی در کورت کانادا درخواست دهد، ابتدا باید از قاضی دادگاه فدرال اجازه ورود دادگاه (leave) بگیرد.

برای اینکه اجازه ورود توسط قاضی پذیرفته شود که اصطلاحاً به آن leave is granted گفته می‌شود باید مدارک شما توسط قاضی بررسی شود و صلاحیت ورود پرونده شما به کورت بلامانع گردد.

این مرحله به حدی حساس است که اگر مدارک کافی ارائه نشود قاضی اجازه ورود نخواهد داد. این مرحله اگر leave granted شود پرونده برای جلسه استماع (hearing) وارد مرحله دیگری می‌شود.

۳۰ الی ۹۰ روز زمان می‌برد تا جلسه استماع دادگاه برگزار شود. در جلسه استماع (hearing) شما یا وکیلتان همراه با نماینده IRCC باید در دادگاه برای دفاعیات حضور یابید و استدلال های خود را به صورت شفاهی بیان کنید.

در جلسه استماع وکیل شما نسبت به خطا و اشتباهاتی که رخ داده اعتراض می‌کند و در صورتی که نمایند اداره مهاجرت کانادا مخالف باشد دفاع می‌کند. تمام مدارک و شواهد باید از قبل جلسه استماع به نظر قاضی رسیده باشد. در غیر اینصورت پذیرفته نخواهد بود.

در این جلسه فکت‌های موجود از طرفین دعوا بررسی می‌شود. قضاوت در مورد درخواست تجدیدنظر قضایی ممکن است از دادگاه یا در تاریخ بعدی صادر شود.

اگر دادگاه فدرال درخواست شما را برای بررسی قضایی بپذیرد، تصمیم IRCC لغو خواهد شد. یعنی پرونده رد ابطال می‌شود و پرونده به اداره مهاجرت کانادا ارجاع داده می‌شود و افسر پرونده جدیدی درخواست شما را بر اساس اطلاعاتی که در زمان درخواست اولیه ارائه شده بود، بررسی می‌کند.

این بدان معناست که حتی اگر دادگاه فدرال درخواست شما را بپذیرد، درخواست شما ممکن است در مرحله جدید توسط افسر مهاجرت دیگری رفیوز شود. بنابراین پذیرفتن درخواست به منزله اکسپت شدن نهایی نخواهد بود.
لازم به ذکر است ۱ الی ۶ ماه طول می‌کشد تا دادگاه رای خود را صادر کند.

اگر ویزای کانادا شما ریجکت شده است همین حالا فرم زیر را تکمیل کنید تا ضمن بررسی آن وکلای ما در پارسی کانادا در کورت پروند شما را برعهده بگیرند. مشتریان عزیز پارسی کانادا هزینه این روش مهاجرتی را می‌توانند به‌صورت تهاتر ملک و خودرو نیز پرداخت کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال