موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

برنامه استانی نورث وست تریتوریز (شرایط سال 2024)

برنامه استانی نورث وست تریتوریز

برنامه استانی نورث وست تریتوریز (NTNP)، یکی از برنامه‌های مهاجرتی در استان‌های شمال غربی کانادا است. با این برنامه، نیروهای کار ماهر می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست آورند. هر سال فهرستی از مشاغل موردنیاز استان‌های غربی کانادا منتشر می‌شود که انواع رشته‌های فنی و مهندسی، پزشکی و مشاغل فنی‌وحرفه‌ای در آن قرار دارد. حداقل حقوق در این منطقه ۱۳.۴۶ دلار برای هر ساعت است. درخواست پذیرش برای مهاجرت به نورث وست تریتوریز تحت یکی از عناوین زیر انجام می‌شود:

  •  اکسپرس اینتری مناطق شمال غرب (Northwest Territories Express Entry)
  •  اخذ پذیرش از طریق جاب آفر (Employer Driven Program)
  •  برنامه سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار(Business Driven Program)

در‌صورتی‌که قصد دارید درباره نورث وست تریتوریز بدانید و نحوه مهاجرت به این استان از طریق روش‌های فوق آشنا شوید، با ما همراه باشید تا مراحل، شرایط، مدارک، هزینه‌ها، مدت زمان و چگونگی اقدام از طریق این برنامه را بررسی کنیم.

تصویر نورث وست تریتوریز روی نقشه کانادا به همراه پرچم آن

مرور کلی بر برنامه استانی نورث وست تریتوریز

استان نورث وست تریتوریز (NWT) بخش بزرگی از شمال کانادا را تشکیل می‌دهند که بیش از ۴۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد. مرکز این منطقه یلونایف (Yellowknife) است که جمعیت آن حدود ۱۹۰۰۰ نفر است. برنامه نامزدی استان نورث وست تریتوریز یکی از برنامه‌های استانی مهاجرت به کانادا است که مزایای زیادی دارد.

مهم‌ترین مزیت شرکت در این برنامه، کسب اقامت دائم کانادا است. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، با داشتن مهارت و تجربه کافی، می‌توانند گواهی نامزد استانی خود را اخذ کنند. داشتن این گواهینامه به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

همچنین، از دیگر مزایای مهاجرت به این منطقه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  زندگی در محیط چند فرهنگ
  •  نیاز بالا به جذب تخصص‌های گوناگون
  •  مکانی عالی برای پیشرفت شغلی با توجه به جمعیت کم منطق
  •  سبک زندگی سازگار برای خانواده‌ها

برنامه استانی نورث وست تریتوریز شامل چه روش‌های می‌شود؟

به‌طورکلی سه روش برای مهاجرت به نورث وست تریتوریز وجود دارد:

  1. مهاجرت از طریق دریافت جاب آفر از سمت کارفرمای کانادایی:
    • تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری(Northwest Territories Express Entry Stream)
    • برنامه نیروی کار خارجی ماهر (Skilled Worker Stream)
    • جذب نیروی کار نیمه ماهر(Entry Level/Semi-Skilled Occupations)
  2. مهاجرت از طریق ایجاد کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری (Business Stream)

💡نکته: به‌طور کلی، برنامه استانی نورث وست تریتوریز شامل دو مرحله جذب نیروی کار از طریق کارفرما و سرمایه‌گذاری در این مناطق است. برنامه‌های جذب نیروی کار شامل جذب نیروی کار ماهر از طریق اکسپرس اینتری و جذب نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر است.

در ادامه هر از این شرایط را به‌صورت کامل شرح می‌دهیم.

برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری مناطق شمال غرب به کارفرماهای استان‌های شمال غربی کانادا اجازه می‌دهد تا نیروی کار موردنیاز خود را از طریق این برنامه نامزدی استان نورث وست تریتوریز استخدام کنند. برنامه ویژه نیروی کار ماهر از طریق اکسپرس اینتری با برنامه اکسپرس اینتری فدرال همسو است. افرادی که واجد شرایط باشند می‌توانند به کمک این برنامه وارد استان موردنظر خود شده و اقامت دائم کانادا را نیز به دست بیاورند.

جذب نیروی کار از طریق اکسپرس اینتری دارای شرایط خاصی است و افرادی که این شرایط را دارند، می‌توانند برای جذب نیروی کار ماهر، درخواست دهند. برخی از شرایط خاص برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری به کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1.  در ابتدا باید پروفایل اکسپرس انتری خود را تکمیل کنید.
  2.  حداقل دارای یکی از شرایط مهاجرت کاری نیروی ماهر ازجمله نیروی کار ماهر فدرال، نیروی کار دارای مدرک فنی و حرفه‌ای و تجربه کار کانادایی باشید.
  3.  از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر دریافت کنید و برای ویزای کار درخواست دهید.
  4.  افرادی که قصد استفاده از اکسپرس اینتری را دارند، باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند.
  5. داشتن توانایی و اثبات تمکن مالی برای زندگی در کانادا بسیار مهم است.
  6.  در یکی از مشاغل طبقه بندی شده در سیستم جدید طبقه بندی مشاغل کانادا در TEER 0،1،2،3 حداقل یکسال سابقه کار داشته باشید.
  7. . دارای مدرک یا گواهینامه مرتبط با شغل موردنظر خود باشید.

تصویر خانمی که از طریق سیستم اکسپرس انتری در برنامه استانی نورث وست تریتوریز شرکت کرده است

برنامه نیروی کار ماهر

برنامه نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به استان‌های غربی کانادا نیز هرساله از سوی دولت فدرال کانادا اعلام می‌شود. افرادی که قصد دارند به‌عنوان نیروی کار ماهر به این مناطق مهاجرت کنند، باید حداقل ۶ ماه سابقه کاری مرتبط و یکسال سابقه کار در 10 سال گذشته داشته باشد. همچنین برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا نیاز است از یک کارفرمای کانادایی، در مشاغلی TEER 0،1،2،3 جاب آفر دریافت کنند. شرط مهارت در یکی از 2 زبان انگلیسی با فرانسوی نیز، وجود دارد.

جذب نیروی کار خارجی نیمه‌ماهر

جذب نیروی کار نیمه ماهر نیز برای کارفرمایی است که نمی‌تواند از بین نیروی کار کانادایی یا افراد محلی نیروی موردنیاز خود را تأمین کند. دراین‌صورت‌‌‌، آگهی جذب نیروی نیمه ماهر برای مناطق شمال غربی صادر می‌شود. متقاضیان برای این رده شغلی نیز باید حداقل شش ماه سابقه کاری مرتبط در این منطقه را داشته باشند. همچنین لازم است از گروه مشاغل 4 TEER جاب آفر دریافت کنند و به یکی از 2 زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشند.

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از برنامه‌های استانی نورث وست تریتوریز مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کسب‌وکار در این منطقه است.

  •  حداقل باید ۳۰۰.۰۰۰ دلار کانادا برای سرمایه‌گذاری یا شروع یک کسب‌وکار در محدوده یلونایف داشته باشید.
  • حداقل ۱۵۰.۰۰۰ دلار کانادا برای سرمایه‌گذاری یا شروع یک کسب‌وکار در خارج از محدوده یلونایف داشته باشید.
  • داشتن دارایی خالص شخصی برای سرمایه‌گذاری و شروع یک کسب‌وکار جدید در منطقه نورث وست تریتوریز (250.000 دلار در محدوده یلونایف و 50.000 دلار خارج از محدوده یلونایف)

نحوه امتیازبندی برنامه نامزدی استان نورث وست تریتوریز

برای شرکت در برنامه نامزدی نورث وست تریتوریز، داوطلب باید ابتدا امتیاز خود را محاسبه کند. درصورتی‌که جمع امتیاز از ۶۷ بیشتر باشد، می‌تواند برای شرکت در این برنامه درخواست خود را ارسال کند.
جدول امتیازبندی برنامه استانی نورث وست تریتوریز شامل موارد زیر است:

نوع مهارتامتیاز
تحصیلات25
توانایی زبانی28
تجربه کاری۱۵
سن12
تطبیق‌پذیری با کار10
دعوت‌نامه10

هر چه میزان تحصیلات بیشتر باشد، داوطلب امتیاز بیشتری از این بخش می‌گیرد. به جدول زیر دقت کنید:

دکترا۲۵ امتیاز
کارشناسی ارشد۲۳ امتیاز
دو یا چند مدرک تحصیلی یا کارشناسی۲۲ امتیاز

بیشترین امتیاز برای مدرک زبان در منطقه نورث وست تریتوریز برای زبان‌های رسمی کانادا است. افرادی که مدرک آیلتس پیشرفته دارند (7 به بالا) امتیاز بیشتری از این بخش می‌گیرند. تجربه کاری ۶ سال یا بیشتر نیز بیشترین امتیاز این بخش را به‌همراه دارد. افرادی که در محدوده ۱۸ تا ۳۵ سال را دارند بیشترین امتیاز و افرادی که بیشتر از ۴۷ سال سن دارند، امتیازی دریافت نخواهند کرد.
تحصیل در کانادا، داشتن سابقه کاری در این کشور، استخدام در کانادا، تحصیل یا سابقه کاری همسر در این کشور و داشتن بستگان در کانادا امتیاز بیشتری برای شما به همراه دارد و شانس قبولی شما را افزایش می‌دهد.

مهاجرت به نورث وست تریتوریز شامل چه مراحلی می‌شود؟

برای شرکت در برنامه نامزدی نورث وست تریتوریز تریتوریز می‌توانید به سایت www.ntnp.immigratenwt.ca مراجعه کنید. در این سایت کلیه مراحل برای ثبت‌نام و مهاجرت کاری به کانادا توضیح داده شده است.

  1. برای شروع ابتدا باید در سایت ثبت‌نام کنید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2.  اطلاعات خود را در سیستم اکسپرس اینتری کانادا ثبت و پروفایل خود را تکمیل کنید.
  3.  اگر شرایط شرکت در برنامه استانی را داشته باشید، یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود و نحوه پذیرش به شما توضیح داده می‌شود.
  4.  اگر قصد شما برای مهاجرت به کانادا جدی باشد تا ۹۰ روز فرصت دارید تا دستورالعمل مهاجرت به کانادا را انجام داده و اقامت دائم بگیرید.
  5.  باید تمامی مدارک خواسته‌شده را جمع‌آوری و تکمیل کنید. سپس ۶۰ روز فرصت دارید تا به‌صورت آنلاین درخواست خود را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.
  6.  در مرحله بعد برای مصاحبه با افسر باید به سفارت کانادا مراجعه کنید.
  7.  بعد از ورود به کانادا باید هزینه‌های اقامت دائم را پرداخت کرده و برای دریافت کارت اقامت اقدام کنید. کارت اقامت به‌صورت حضوری تحویل داده شده یا به‌وسیله پست ارسال می‌شود.

مدارک لازم برای شرکت در برنامه نامزدی نورث وست تریتوریز

برای مهاجرت به نورث وست تریتوریز باید مدارک زیر را ارائه دهید. همه مدارک باید به‌صورت اصلی یا کپی برابر اصل بوده و به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه ترجمه‌شده باشند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1.  گذرنامه
  2.  شناسنامه
  3.  گواهی ازدواج
  4.  شناسنامه و گذرنامه افراد تحت تکفل
  5.  گواهی بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)
  6.  آزمون زبان کانادایی (CELPIP)
  7.  مدرک زبان فرانسه (Test d’Évaluation de Français) یا TEF
  8.  نامه تمکن مالی (10.000 دلار برای خود و 2000 دلار به ازای هر همراه)

هزینه مهاجرت به نورث وست تریتوریز

جدول هزینه‌های مهاجرت به نورث وست تریتوریز در ادامه آمده است. این هزینه‌ها دولتی است و شامل هزینه‌های وکیل و دیگر هزینه‌های جانبی نمی‌شود.

خدمات ارائه‌شدههزینه به دلار
بررسی پرونده مهاجرت +هزینه حق اقامت دائم۱۳۶۵ دلار
بررسی پرونده مهاجرت بدون حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده مهاجرت همسر+هزینه حق اقامت همسر۱۳۶۵ دلار
بررسی پرونده مهاجرت همسر بدون حق اقامت دائم۸۵۰ دلار
بررسی پرونده مهاجرت فرزند (۱ فرزند)۲۳۰ دلار

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نورث وست تریتوریز

شرکت در برنامه نامزدی استان نورث وست تریتوریز نزدیک به ۳ ماه زمان می‌برد. بعد از ورود به این استان درصورتی‌که اقامت دائم به دست بیاورید به‌صورت نامحدود می‌توانید در این منطقه زندگی کنید. در این صورت اجازه دارید به‌صورت آزادانه به سراسر کانادا سفر کنید.

بعد از مهاجرت به نورث وست تریتوریز چه کنیم؟

بعد از مهاجرت به نورث وست توریتوریز، پس از اجاره یا خرید خانه، افتتاح حساب و اطلاع از هزینه‌های زندگی، اولین دغدغه نگهداری از کودک، آموزش و ادامه تحصیل او است. اگر با کودک خردسال خود به این منطقه مهاجرت کرده‌اید و قصد دارید او را به دبیرستان یا دانشگاه بفرستید یا می‌خواهید با شرایط استفاده از بیمه درمانی و بهداشتی آشنا شوید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

مالیات و هزینه‌های زندگی

همه شاغلان باید مالیت بر درآمد خود را از طریق کارفرما به آژانس درآمد کانادا پرداخت کنند. این مالیات و کسورات شامل بیمه بازنشستگی، خدمات بهداشتی، مالیات بر درآمد و بیمه بیکاری می‌شود. هزینه‌های زندگی نیز در این استان، طبق جدول زیر است:

نوع هزینهمقدار هزینه
میانگین هزینه ماهانه یک نفر2017 دلار در ماه
هزینه خواروبار برای هر نفر300 دلار در ماه
خوردن غذا در رستوران25 دلار برای هر وعده
اجاره آپارتمان ۱ خوابِ در مرکز شهر1675 دلار در ماه
خرید خانه250.000 الی 400.000 دلار
آب و برق، گرمایش و سرمایش480 دلار در ماه
تاکسی2 تا 4 دلار

هزینه مهد و پیش‌دبستانی در استان‌های غربی کانادا

میانگین هزینه‌های مهد در یلونایف از ۹۷۵ دلار در ماه برای یک کودک پیش‌دبستانی تا ۱۰۱۵ دلار در ماه است. هزینه در شهرهای دیگر بین ۱۱۷۰ دلار در ماه برای یک کودک پیش‌دبستانی تا ۱۳۸۰ دلار در ماه برای نوزاد است.

رفتن به مدرسه و تحصیل در دانشگاه

نورث وست تریتوریز ۴۹ مدرسه و بیش از ۷۰۰ معلم در مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان دارد. سیستم مدرسه در این منطقه عمومی، کاتولیک و فرانسوی است. مدت‌زمان تحصیل در مدرسه ۱۲ سال است.

بیمه و مراقبت‌های بهداشتی در منطقه نورث وست تریتوریز

برای دسترسی به خدمات بیمارستان و پزشک در منطقه NWT باید مقیم آن باشید. اگر بیش از سه ماه در این منطقه زندگی می‌کنید، مقیم محسوب می‌شوید و واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی هستید.
البته برخی از کارفرمایان نیز کارمند خود را بیمه می‌کنند که شامل دریافت خدمات بیمه‌ای گسترده است. در غیر این صورت، می‌توانید از خدمات بیمه‌های خصوصی استفاده کنید.

اخذ اقامت دائم با برنامه نامزدی استان نورث وست تریتوریز

در این مقاله، درخصوص برنامه استانی نورث وست تریتوریز، مراحل، شرایط، مدارک، هزینه‌ها، مدت زمان و نحوه دریافت اقامت دائم از طریق این روش صحبت کردیم. به این برنامه به‌راحتی می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوید. در‌صورتی‌که فکر می‌کنید واجد شرایط مهاجرت به نورث وست تریتوریز هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید. همچنین با تکمیل فرم مشاوره زیر، منتظر تماس مشاوران ما باشید تا شما را راهنمایی کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سؤالات متداول

بله درصورتی‌که بتوانید تأییدیه برنامه استانی را به دست بیاورید می‌توانید همسر و اعضای خانواده را نیز همراه خود ببرید.

حداقل دستمزد برای هر ساعت در حدود 13.46 دلار کانادا است.

هزینه زندگی در استان‌های غربی کانادا تقریبا 2017 دلار در ماه است.

درصورتی‌که با برنامه استانی به کانادا مهاجرت می‌کنید و اقامت دائم کسب کنید می‌توانید به استان‌های دیگر سفر کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها