موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هرآنچه باید در مورد برنامه استانی آنتاریو برای مهاجرت بدانید!

مهاجرت به انتاریو

چرا مهاجرت به انتاریو؟ انتاریو (Ontario) پرجمعیت‌ترین استان کانادا است. پایتخت این کشور، شهر اتاوا (Ottawa)، و همچنین بزرگ‌ترین شهر کانادا، تورنتو (Toronto)، در این استان قرار دارند. استان انتاریو یک منطقه پیشرو در زمینه تولید در کانادا بوده و دارای منابع طبیعی فراوانی است. مهاجران زیادی در این استان ساکن هستند و به همین سبب تنوع فرهنگی زیادی در آن وجود دارد.

سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا، به‌دلیل فرصت‌های شغلی، درآمد بالا و جمعیت متنوع، به انتاریو مهاجرت می‌کنند. اگر شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت به انتاریو و کسب اطلاعات بیشتر درباره این استان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مسیرها، هزینه‌ها و شرایط مهاجرت با برنامه استانی آنتاریو، آشنا شوید. همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر با مشاوران مهاجرتی ما در ارتباط باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مهاجرت به انتاریو با برنامه استانی آنتاریو

استان انتاریو هرساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجران است. طبق اعلام وب‌سایت canadavisa، این استان در هر سال پذیرای یک سوم از کل تازه‌واردان به کانادا است. یکی از مسیرهای مهاجرت به این استان، برنامه نامزدی استانی انتاریو است. این روش به برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP) نیز معروف است. از این طریق متقاضیان دارای سابقه کاری و مهارت‌های موردنظر این استان، اجازه اقامت و کار در انتاریو را به دست می‌آورند و پس از آن می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

🔊خبر مهاجرتی (18/آبان/1402) استان انتاریو قصد دارد شرط تجربه کاری کانادایی را از فرم‌ها و آگهی‌های استخدامی حذف کند.

بر اساس این خبر که اخیرا توسط وزیر کار استان انتاریو منتشر شد، استان انتاریو قصد دارد شرط داشتن تجربه کار کانادایی را از آگهی‌ها و مصاحبه‌های استخدامی خود حذف کند. در صورت تصویب این قانون، مهاجران تازه واردی که هیچ تجربه کاری در کشور کانادا ندارند، می‌توانند در موقعیت شغلی متناسب با توانایی و تخصص خود استخدام شوند. انتاریو، اولین استانی خواهد بود که این شرط را از فرم‌های استخدامی حذف می‌کند.

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی استانی این کشور هستید، بهتر است قبل از ادامه، مطلب برنامه های استانی کانادا را مطالعه کنید.

4 روش برنامه استانی انتاریو

برای مهاجرت به انتاریو یک راه، شرکت در برنامه استانی است.

روش اول: سرمایه انسانی (Human Capital Category)

این بخش شامل دو زیرشاخه است. اولین زیرشاخه اکسپرس انتری انتاریو (Ontario Express Entry) است. برنامه‌های مهاجرتی که در زیرشاخه اکسپرس انتری انتاریو قرار دارند، عبارت‌اند از: اولویت‌های سرمایه انسانی (Human Capital Priorities)، مشاغل ماهر (Skilled Trades) و نیروی کار ماهر فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker). برای مهاجرت به انتاریو از این طریق، باید در گام اول تمکن مالی برای زندگی در انتاریو و همچنین حمایت از خانواده‌تان را داشته باشید. در ضمن باید قصدتان زندگی در این استان باشد و شرایط لازم این برنامه را داشته باشید. شرایط اضافی هریک از برنامه‌های مهاجرتی در این بخش در جدول زیر آورده شده‌اند:

برنامه مهاجرتیپیشنهاد شغلیهم‌راستا با اکسپرس انتریدیگر شرایط
برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی (Human Capital Priorities Stream)خیربلهپروفایل اکسپرس انتری معتبر
حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق
مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا
حداقل سطح زبان 7 CLB (انگلیسی یا فرانسوی)
برنامه مشاغل ماهر (Skilled Trades Stream)خیربلهداشتن پروفایل اکسپرس انتری معتبر
حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق
مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا
حداقل سطح زبان 5 CLB (انگلیسی یا فرانسوی)
گواهی یا مجوز معتبر (در صورت وجود)
زندگی در انتاریو و دارا بودن مجوز کار معتبر در زمان درخواست
برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream)خیربلهداشتن پروفایل اکسپرس انتری معتبر
حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق
حداقل سطح زبان 7 CLB (فرانسوی)

روش دوم: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا (Masters and PhD Category)

این بخش شامل برنامه‌هایی است که با اکسپرس انتری هماهنگ نیستند. متقاضیان در این روش باید یک پروفایل ایجاد و یک انگیزه‌نامه (EOI) ثبت کنند. برنامه‌های مهاجرتی زیرمجموعه روش دوم عبارت‌اند از: برنامه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و برنامه مهاجرتی فارغ‌التحصیلان دکترا. شما می‌توانید با دریافت مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کشور خود، ویزای تحصیلی کانادا را بگیرید و مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا را در این کشور بگذرانید. در نهایت پس از اخذ این مدرک برای گرفتن اقامت دائم از این طریق درخواست دهید.

شرایط اضافی هریک از برنامه‌های مهاجرتی در این بخش در جدول زیر آورده شده‌اند:

برنامه مهاجرتیپیشنهاد شغلیهم‌راستا با اکسپرس انتریدیگر اضافی
برنامه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشدنیاز نداردخیرمدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه واجد شرایط در انتاریو
حداقل سطح زبان 7 CLB (انگلیسی یا فرانسوی)
زندگی قانونی در انتاریو به‌مدت یک سال در طی دو سال گذشته
برنامه مهاجرتی فارغ‌التحصیلان دکترانیاز نداردخیرمدرک دکترا از یک دانشگاه واجد شرایط در انتاریو
زندگی قانونی در انتاریو به‌مدت یک سال در طی دو سال گذشته

روش سوم: پیشنهاد شغلی کارفرما (Employer Job Offer Category)

در این بخش سه برنامه مهاجرتی برنامه نیروی کار خارجی، دانش آموزان بین‌المللی و برنامه مهارت‌های مورد تقاضا. برای اقدام از این طریق شما باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • یک پیشنهاد شغلی تمام‌وقت و دائمی در یک شغل واجد شرایط در انتاریو
  • سابقه کاری یا مجوزهای لازم برای انجام کار
  • قصد زندگی در انتاریو
  • برآورده شدن شرایط اضافی (کسب‌وکار، درآمد و اشتغال) از سوی کارفرما

روش چهارم: کسب‌و‌کار (Business Category)

این بخش برای کسانی است که مایل به راه‌اندازی یک تجارت و یا خرید یک کسب‌وکار در انتاریو هستند. در حال حاضر تنها یک مسیر مهاجرتی، تحت‌عنوان کارآفرینی، زیر مجموعه این بخش قرار دارد. برای اقدام از این طریق شما باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • سابقه کاری 24 ماهه در 60 ماه گذشته
  • در صورت قرارگرفتن کسب‌وکار در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) (شامل شهر تورنتو و شهرداری‌های منطقه‌ای دورهام (Durham)، هالتون (Halton)، پیل (Peel) و یورک (York) است)، باید دارایی خالص شما 800 هزار دلار و درصورتی که کسب‌وکار شما خارج از این منطقه باشد، باید ارزش دارایی خالص شما 400 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب‌وکار در GTA قرار دارد باید حداقل 600,000 دلار کانادا یا اگر کسب‌وکار خارج از GTA قرار دارد، 200,000 دلار کانادا سرمایه‌گذاری شخصی داشته باشید.
  • کنترل حداقل یک سوم از حقوق صاحبان سهام در کسب‌وکار
  • باید فعالانه در مدیریت کسب‌وکار شرکت کند.
  • باید هدف اصلی سرمایه‌گذاری، کسب سود باشد.

در صورتی که کسب‌وکار در GTA باشد، باید حداقل 2 شغل تمام‌وقت دائمی برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائمی ایجاد کند. همچنین اگر کسب‌وکار خارج از GTA باشد، باید یک شغل تمام‌وقت دائمی ایجاد کند. اگر کسب‌وکار در بخش اطلاعات و ارتباطات یا بخش ارتباطات دیجیتال باشد، صرف‌نظر از مکان، تنها باید یک شغل تمام‌وقت ایجاد کند.

هزینه مهاجرت به انتاریو

به‌طور کلی هزینه مهاجرت به انتاریو بسته به برنامه‌ای که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. اگر از طریق برنامه نامزدی استانی قصد مهاجرت به انتاریو را دارید، باید هزینه‌ای معادل 1500 تا 2000 دلار کانادا اضافه بر هزینه‌های معمول مهاجرت به کانادا پرداخت کنید. برای آشنایی بیشتر با هزینه‌های مربوط به زندگی در کانادا، بهتر است پیش از ادامه، مطلب هزینه زندگی در کانادا را مطالعه کنید.

علاوه بر این میزان هزینه درخواست برای هریک از برنامه‌های مهاجرتی ذکر شده در قسمت قبل نیز متفاوت بوده و عبارت‌اند از:

  • هزینه درخواست برنامه مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا: 1500 دلار کانادا
  • هزینه درخواست برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما: 1500 تا 2000 دلار کانادا (بسته به مسیر انتخابی)
  • هزینه درخواست برنامه کسب‌وکار: 3500 دلار

شرایط مهاجرت به انتاریو

مهاجرت به انتاریو با برنامه استانی انتاریو

مهاجرت به انتاریو با برنامه استانی، نیازمند داشتن سرمایه یا مهارت کافی است.

شرایط مهاجرت به استان اونتاریو در هریک از مسیرهای مهاجرتی به این استان متفاوت است. به‌طور کلی در برنامه‌های همسو با اکسپرس انتری باید دست کم دارای پروفایل اکسپرس انتری، مهارت زبان قابل‌قبول و حداقل یک سال سابقه کار باشند. همچنین در برنامه‌های مهاجرتی که با اکسپرس انتری همسو نیستند، متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی معتبر از یکی از دانشگاه‌های انتاریو و زندگی قانونی در این استان باشد. علاوه بر این برای برنامه‌های مهاجرتی شغلی، داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی و در برنامه‌های مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری داشتن حداقل سرمایه شخصی و حداقل مبلغ تعریف شده برای سرمایه‌گذاری حائز اهمیت خواهد بود. اگر شما هم علاقه‌مند به مهاجرت و زندگی در استان انتاریو هستید، بهتر است پیش از ادامه مطلب برای کسب آگاهی درباره این شهر، مطلب انتاریو را مطالعه کنید.

مزایای مهاجرت و زندگی در انتاریو

مهاجرت به استان انتاریو که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود مزایای زیادی برای مهاجران خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه
  • کیفیت بالای آموزش در تمام سطوح
  • فرصت‌های شغلی خوب با حقوق بالا
  • کیفیت زندگی عالی
  • مناسب برای زندگی به‌همراه خانواده
  • تنوع فرهنگی زیاد
  • فرصت‌های زیاد برای صاحبان مشاغل
مزایا و معایب مهاجرت به انتاریو

مهاجرت به انتاریو فرصتی بی‌نظیر برای متقاضیان کار و سرمایه‌گذاری است.

سخن پایانی

انتاریو یکی از مهاجرپذیرترین استان‌های کانادا است. هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا، به‌دلیل امکانات و مزایای زیاد، انتاریو را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. یکی از مسیرهای متداول مهاجرت به انتاریو، برنامه نامزدی استانی مربوط به آن است. متقاضیان با استفاده از این امکان می‌توانند اجازه کار و اقامت در انتاریو را دریافت کرده و پس از آن برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. زندگی در انتاریو مزایایی از قبیل دسترسی به آموزش با کیفیت، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، کیفیت بالای زندگی و غیره را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. اگر شما نیز برنامه مهاجرت به انتاریو دارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با شرایط مهاجرت به انتاریو و برنامه‌ها و هزینه‌های مختلف مربوط به آن بیشتر آشنا شوید.

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

سوالات متداول

مسیر مهاجرت به انتاریو از برنامه استانی می‌گذرد. این برنامه شامل: برنامه سرمایه انسانی، برنامه مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما و برنامه سرمایه‌گذاری.

این هزینه حدود 1500 تا 2000 دلار کانادا است.

 در برنامه‌های همسو با اکسپرس انتری متقاضی باید دارای پروفایل اکسپرس انتری، مهارت زبان قابل‌قبول و حداقل یک سال سابقه کار باشد. در برنامه‌های مهاجرتی که با اکسپرس انتری مرتبط نیستند، متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی معتبر از یکی از دانشگاه‌های انتاریو و زندگی قانونی در این استان باشد.

 در صورت قرارگرفتن کسب‌وکار در منطقه تورنتو بزرگ (GTA)، باید دارایی خالص شما 800 هزار دلار و درصورتی که کسب‌وکار شما خارج از این منطقه باشد، ارزش دارایی خالص شما باید 400 هزار دلار باشد.

guest
8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها