موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در کانادا

همان‌طور که می‌دانید، شروع یک کسب‌وکار از صفر؛ آن هم در یک کشور خارجی، کار بسیار دشواری است. به همین دلیل، خرید فرانچایز (Buying Franchise)، ممکن است یک راه حل بسیار خوب باشد. برای خرید فرانچایز (Franchise) و سرمایه گذاری در کانادا، تنها کافی‌ است پول و سرمایه کافی (بین 100.000 الی 3.000.000 دلار) داشته و به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. هزینه‌های خرید فرانچایز، به‌غیر از خرید نام برند، شامل هزینه‌هایی مانند سرمایه اولیه، اجاره مکان، دکوراسیون، استخدام نیروی کار و غیره نیز می‌شود. با تکمیل فرم مشاوره زیر، می‌توانید منتظر تماس کارشناسان ما باشید و سؤالات خود را در این حوزه از آن‌ها بپرسید. همچنین به‌منظور ارزیابی دقیق شرایط‌تان، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری و افتتاح شعبه‌ای از یک برند کانادایی را دارید، در ادامه این مطلب از پارسی کانادا با ما همراه باشید تا به معرفی فرانچایز، شرایط، بهترین برندهای موجود و مراحل خرید آن‌ بپردازیم.

فرانچایز چیست؟

فرانچایز روشی است که طی آن، مالک یک کسب‌وکار با پرداخت مبلغی مشخص، نام تجاری (Trademarks) کسب‌وکار خود را به شخص دیگری می‌فروشد و مجوز استفاده از آن را به او می‌دهد. خریدار فرانچایز با استفاده از مجوزی که به دست می‌آورد، می‌تواند از نام آن برند یا کسب‌وکار، برای خدمات و سرویس دهی به مشتریان استفاده کند.

خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در کانادا؛ راهی برای اخذ اقامت دائم این کشور

💡نکته: به فردی که امتیاز یک کسب و کار را خریداری می‌کند، فرانچایزی (Franchisee) و به فردی که امتیاز کسب و کار خود را می‌فروشد، فرانچایزر (Franchiser) می‌گویند. فرانچایزر با فروش امتیاز و نام تجاری کسب‌وکارخود، قصد توسعه و رشد آن را دارد.

به‌عنوان مثال، فرض کنید که یک رستوران تاسیس کرده‌اید که اکنون بسیار معروف و پر مشتری است. حال قصد گسترش و توسعه آن رستوران را در سراسر دنیا دارید. قطعا خود، قادر به افتتاح شعبه‌های مختلف و اداره آن‌ها نخواهید بود. بنابراین امتیاز و نام تجاری رستوران خود را به افراد دیگر می‌فروشید که با افتتاح شعبه در خیابان‌ها، شهرها، استان‌ها یا کشورهای دیگر، نام برندتان را گسترش دهند. فردی که این امتیاز را خریداری می‌کند، باید مبلغی (برای یک بازه زمانی مشخص) به شما پرداخت کند.


شما فرانچایز را به‌مدت 5 الی 10 سال از مالک آن خریداری می‌کنید و این موضوع باید در قرارداد ذکر شود. پس از گذشت این مدت، باید نسبت به تمدید آن اقدام و هزینه مربوط به آن را بپردازید. در غیر این صورت، مالک فرانچایز حق دارد که امتیاز را به شخص دیگری واگذار کند.

خرید فرانچایز در کانادا، چه شرایطی دارد؟

برای خرید فرانچایز در کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن تجربه مدیریت یا مهارت در زمینه کسب‌وکاری که قصد خرید امتیاز آن را دارید.
  • داشتن سرمایه کافی برای خرید فرانچایز و راه‌اندازی آن
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای فعالیت به‌عنوان مدیر در کسب‌وکار، در حد توانایی ارتباط با کارمندان و مشتریان (حداقل CLB4)
  • اثبات عدم سوء‌پیشینه و سابقه کیفری
  • اثبات تاثیر مثبت کسب‌وکار انتخابی، روی اقتصاد کانادا
شرایط خرید فرانچایز در کانادا در سال 2024 چیست؟

شرایط خرید فرانچایز در کانادا در سال 2024

چرا فرانچایز بخریم؟

دریافت فرانچایز با وجود اینکه هزینه‌های بالایی را به همراه دارد، اما می‌تواند مزیت‌های بسیاری هم داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • می‌توانید پس از گذشت 12 ماه، نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.
  • دیگر نیازی به بازاریابی و هزینه برای برند سازی نخواهید داشت. زیرا برندی که امتیاز آن را خریداری می‌کنید، این پروسه را طی کرده و اکنون در میان مردم شناخته شده و محبوب است.
  • برند‌هایی که امتیاز آن‌ها را خریداری می‌کنید، مشتری‌های ثابت مخصوص به خود را دارند که طی پروسه برندسازی، آن‌ها را جذب کرده‌اند.
  • به علت معروف بودن برند، خیلی زود به سوددهی و بازگشت سرمایه خواهید رسید.
  • این کسب‌وکارها، قبلا مرحله آزمون‌ و خطا را گذرانده و به یک ثبات تقریبی رسیده‌اند، بنابراین میزان ریسک و شکست در آن‌ها بسیار پایین است.
  • همچنین پشتیبانی برند را تا زمانی که کاملا به عملکرد آن مسلط شوید، خواهید داشت و با نظارت متداول، خطاها و اشتباه‌ها به شما گوشزد خواهد شد.
  • با خرید فرانچایز در کانادا، صاحب کار خود خواهید بود و ساعات کاری خود را خودتان تعیین خواهید کرد.
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

چند نمونه از فرانچایزهای قابل‌خرید

فرانچایز‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم، چند نمونه از صدها فرانچایزی است که می‌توانید خریداری کنید. توجه کنید که موارد زیر تنها برای آشنایی شما با این روش جمع‌آوری شده است و قطعا فرانچایزهای دیگری که از هر نظر ممکن است برایتان بهتر و پرسودتر باشد نیز وجود دارد که لازمه آن، تحقیق بسیار است.

سالن زیبایی مای سالن سوئیت در سال 2010 تاسیس شد و به متخصصان زیبایی این فرصت را می‌دهد تا بدون دردسرهای مربوط به ساخت و راه‌اندازی یک سالن، کسب‌وکار خود را ایجاد کنند. برای اطلاع از هزینه‌ها و دریافت نمایندگی این سالن لازم است نگاهی به جدول زیر بیاندازید:

سرمایه اولیه550,400 الی 1,119,500 دلار
هزینه‌های فرانچایز50,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
200,000 دلار
حق امتیاز5.5 درصد
حق امتیاز تبلیغات
1 درصد

کریت کلیپس یک سالن زیبایی است که خدمات مربوط به زیبایی را ارائه می‌دهد و دفتر مرکزی آن در مینه‌سوتا قرار دارد. جدول زیر میزان هزینه‌های موردنیاز برای دریافت نمایندگی این برند است:

سرمایه اولیه136,900 الی 259,400 دلار
هزینه‌های فرانچایزاز 20,000 دلار به بالا
میانگین گردش مالی در ماه
50,000 الی 150,000 دلار
حق امتیاز6 درصد
حق امتیاز تبلیغات
5 درصد

مک دونالد یکی از بزرگترین رستوران‌های زنجیره ای جهان از نظر درآمد است. این رستوران از سال 2016 روزانه به بیش از 69 میلیون مشتری در بیش از 100 کشور، خدمات ارائه می‌دهد. هزینه خرید فرانچایز مک دونالدز طبق جدول زیر است:

سرمایه اولیه464,500 الی 2,306,500 دلار
هزینه‌های فرانچایز45,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
500,000 دلار
حق امتیاز4 درصد
هزینه تبلیغات+4 درصد

کافه رستوران آمریکایی کاروسو در یک محیط کلاسیک آمریکایی، انواع قهوه و یک منوی غذایی با کیفیت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید نمایندگی این برند را در کانادا افتتاح کنید. جدول زیر مهم‌ترین هزینه‌هایی است که برای دریافت نمایندگی کاروسو باید در اختیار داشته باشید:

سرمایه اولیه73,000 دلار
هزینه‌های فرانچایز40,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
13,000 دلار
حق امتیاز5 درصد

کافی شاپ زیگی در سال 2004 تاسیس شد و منوی آن شامل قهوه، اسموتی، بوریتو، ساندویچ و کوکی است. جدول زیر مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به خرید شعبه این کافی شاپ است:

سرمایه اولیه199,700 الی 910,500 دلار
هزینه‌های فرانچایز40,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
90,000 الی 100,000 دلار
حق امتیاز5 درصد

بستنی فروشی کلد استون کریمری یک بستنی فروشی آمریکایی است که در سراسر جهان، شعبه دارد. این بستنی فروشی به‌دلیل ارائه بستنی‌های خوشمزه، محبوبیت زیادی در بین مشتریان خود به دست آورده است. برای آشنایی با هزینه‌های دریافت شعبه این بستنی فروشی، به جدول زیر دقت کنید:

فاکتورمقدار هزینه
سرمایه اولیه50,200 الی 467,525 دلار
هزینه‌های فرانچایز10,000 الی 27,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
100,000 دلار
حق امتیاز6 درصد
حق امتیاز تبلیغات
3 درصد

💡نکته: همان‌طور که خرید فرانچایز در کانادا ممکن است بسیار جذاب و پرسود باشد، چالش‌هایی نیز دارد که باید آن‌ها را بدانید. برای مطالعه این چالش‌ها، بر روی 🔽 کلیک کنید.

بررسی هزینه‌های خرید فرانچایز

به‌طور کلی، هزینه‌های خرید فرانچایز در کانادا و راه‌اندازی آن، شامل هزینه خرید امتیاز و نام تجاری از مالک یک کسب و کار، هزینه سرمایه‌گذاری اولیه، حق امتیاز و هزینه تبلیغات است. بنابراین هیچ هزینه دقیقی نمی‌توان تعیین کرد، زیرا مقدار این هزینه به نوع کسب‌وکاری که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در ادامه هر یک از شاخص‌های خرید فرانچایز را به‌صورت جداگانه برایتان شرح می‌دهیم:

هزینه‌های خرید فرانچایز در کانادا

هزینه‌های خرید امتیاز (Franchise Fee)

همان هزینه‌ای است که برای دریافت نمایندگی و حق استفاده از نام و نماد تجاری یک کسب و کار می‌پردازید. این هزینه ممکن است از 3,000 الی 600,000 دلار متغیر باشد. پیشنهاد ما این است که برای خرید حق امتیاز یک فرانچایز که سود دهی خوبی داشته باشد، حداقل 250,000 دلار کنار بگذارید.

سرمایه اولیه (Initial investments)

سرمایه اولیه یا دارایی خالص، سرمایه‌ای است که علاوه بر هزینه‌های خرید فرانچایز باید داشته باشید که شامل یک مبلغ اضافی است که صاحب فرانچایز از شما می‌خواهد که در حساب بانکی خود داشته باشید. از آنجایی که هیچ کسب‌وکاری از روز اول سوددهی نخواهد داشت، نیاز به یک سرمایه دارید که در مواقع موردنیاز از آن استفاده کنید. همچنین هزینه‌هایی مانند اجاره مکان، دکوراسیون، پرداخت حقوق پرسنل و غیره از این دست هزینه‌ها است. به‌طور میانگین، کمترین میزان برای سرمایه‌گذاری اولیه، 100,000 و بیشترین آن 3,000,000 دلار است.

هزینه حق امتیاز (Royalty Fee)

هزینه حق امتیاز، یک درصد خالص از سود ماهانه است (معمولا 2 الی 6 درصد) که باید در بازه‌های زمانی مشخص، آن را به صاحب فرانچایز پرداخت کنید. بازه‌های زمانی می‌تواند هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد.

هزینه تبلیغات (Advertising Fee)

این هزینه برای انجام تبلیغات، به صاحب فرانچایز پرداخت می‌شود که شامل یک درصد مشخص از سود ناخالص ماهانه است. علاوه‌براین، می‌توانید برای شعبه خود تبلیغات انجام دهید که شامل هزینه‌ای مجزا از این هزینه است. (مثلا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا چاپ بیلبورد)

یک مثال از هزینه‌های جانبی مربوط به خرید فرانچایز در کانادا

در ادامه برخی از هزینه‌های تقریبی مربوط به خرید فرانچایز یک فست فود به‌نام برگر کینگ را بررسی می‌کنیم تا دید وسیع‌تری به دست آورید. این فست فود دارای هزینه خرید فرانچایز (در بازه 15,000 الی 50,000 دلار) و هزینه سرمایه گذاری اولیه (در بازه 323,100 الی 3,076,600 دلار) است. هزینه‌های جانبی آن نیز طبق جدول زیر است:

فاکتورمقدار هزینه
سرمایه اولیه50,200 الی 467,525 دلار
هزینه‌های فرانچایز10,000 الی 27,000 دلار
میانگین گردش مالی در ماه
100,000 دلار
حق امتیاز6 درصد
حق امتیاز تبلیغات
3 درصد
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شرایط خرید فرانچایز در استان های مختلف کانادا

در زیر مهم‌ترین شرایط راه اندازی فرانچایز در کانادا در استان‌ها و ایالت‌های مختلف کانادا را بررسی کرده‌ایم:

بریتیش کلمبیا (British Columbia)

  • سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا حداقل به مبلغ 200.000 دلاری برای مالکیت یک کسب‌وکار
  • حداقل دارایی خالص 600.000 دلار است
  • 3 سال سابقه کار به‌عنوان صاحب کسب‌وکار یا 4 سال به‌عنوان مدیر ارشد
  • ایجاد حداقل یک شغل یا استخدام سه مدیر

مانیتوبا (Manitoba)

  • سرمایه‌گذاری حداقل 250.000 دلار سرمایه‌گذاری در شهر وینیپگ Winnipeg و 150.000 دلار در مناطق دیگر
  • دارایی خالص 500.000 دلار
  • 5 سال سابقه کار به‌عنوان صاحب کسب‌وکار یا مدیریت ارشد (1/3 مالکیت)
  • مدرک حداقل معادل دیپلم دبیرستان کانادا
  • سابقه ایجاد حداقل یک شغل
  • زبان انگلیسی معادل CLB 5

نیوبرانزویک (New Brunswick)

  • سرمایه‌گذاری 250.000 دلار و دارایی خالص 600.000 دلار
  • زبان انگلیسی معادل CLB 5
  • ایجاد اشتغال و سود اقتصادی
  • حداقل 2 سال تحصیلات بعد از متوسطه
  • تجربه مالکیت کسب‌وکار یا مدیریت ارشد

 نیوفاوندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

  • سرمایه‌گذاری 200.000 دلار
  • دارایی 600.000 دلار
  • زبان انگلیسی معادل CLB 5
  • مدرک حداقل معادل دیپلم دبیرستان کانادا
  • 2 سال تجربه مدیریت (25٪ مالکیت) یا 5 سال سابقه مدیریت ارشد
  • ایجاد حداقل یک شغل تمام وقت

سرزمینهای شمال غربی ( Northwest Territories)

  • حداقل سرمایه‌گذاری 300.000 دلار
  • دارایی خالص 500.000 دلار
  • سابقه مالکیت 33 درصد یک کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلار
  • وثیقه با ارزش 75000 دلار
  • زبان انگلیسی معادل CLB 4

نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

  • سرمایه‌گذاری 150.000 دلار
  • دارایی خالص 600.000 دلار
  • حداقل 21 سال سن
  • سابقه مالکیت 33 درصد یک کسب یا 5 سال سابقه مدیریت ارشد
  • مدرک حداقل معادل دیپلم دبیرستان کانادا
  • زبان انگلیسی معادل CLB 5
  • کسب‌وکار با استقرار دائم

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

  • دارایی خالص 600.000 دلار
  • مدرک حداقل معادل دیپلم دبیرستان کانادا
  • سن 21 تا 58 سال
  • زبان انگلیسی معادل CLB 4
  • دارای مهارت های مدیریتی و تجربه مالکیت کسب‌وکارهای قبلی

کبک (Quebec)

  • سرمایه گذاری در کبک با سپرده اولیه 300.000 دلار برای مونترال، 200.000 دلار در خارج از مونترال
  • دارایی خالص 900.000 دلار
  • کارآفرین تحت یکی ازاین دو برنامه می‌تواند درخواست دهد:
  1. کسب‌وکارهای جدید یا استارت آپ های با حمایت مراکز شتاب دهنده کسب‌وکار یا دانشگاه
  2. کسب‌وکارهای متمرکز که توسط مالک تأمین مالی و اداره می‌شوند.
  • سن حداقل 18 سال
  • مدرک حداقل معادل دیپلم کانادا
  • مالکیت 25٪ از کسب‌وکار ایجاد شده یا 51٪ از کسب‌وکار تازه شروع شده
  • 200.000 دلار وثیقه
  • امتیازدهی بر اساس مهارت در زبان فرانسه و/یا انگلیسی

ساسکاچوان (Saskatchewan)

  • حداقل سرمایه‌گذاری 300.000 دلار
  • دارایی 500.000 دلار
  • مالک حداقل یک سوم کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری
  • ایجاد 2 شغل
  • زبان انگلیسی معادل CLB 4

یوکان (Yukon)

  • سرمایه‌گذاری حداقل 300.000 دلار
  • دارایی خالص 500,000 دلار
  • زبان انگلیسی – (IELTS 6)
  • 3 سال تجربه کارآفرینی یا مدیریت کسب‌وکار
  • 5 سال تجربه مرتبط با کسب‌وکار پیشنهادی
  • مالک حداقل یک سوم کسب‌وکار

انتاریو (Ontario)

  • سرمایه‌گذاری 600.000 دلار در کلان شهر تورنتو (GTA) و 200000 دلار خارج از مرکز شهر
  • سرمایه خالص 800.000 دلار در مرکز تورنتو و 400000 دلار خارج از GTA
  • 24 ماه سابقه مالکیت یک کسب‌وکار یا مدیریت ارشد در 60 ماه گذشته
  • در نظر گرفتن یک تجارت دائمی در انتاریو
  • در صورت خرید یک کسب‌وکار موجود، باید حداقل 60 ماه فعال باشد.
  • زبان انگلیسی معادل CLB 4

برای خرید فرانچایز در استان انتاریو محدودیت هایی وجود دارد و در بعضی مشاغل نمی‌توانید فرانچایز ثبت کنید. این مشاغل عبارت‌اند از :

  1. املاک و مستغلات
  2. بازیافت ضایعات فلزی
  3. شرکت‌های هلدینگ
  4. بازیافت تایر
  5. پمپ بنزین‌ها
  6. کارواش
  7. خشکشویی‌ها

مراحل خرید فرانچایز

برای خرید فرانچایز، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. پروسه یافتن فرانچایز، یک پروسه سخت است که نیاز به دقت و حساسیت زیاد دارد، زیرا باید با شرایط و سرمایه شما سازگار باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به سوددهی برسد. برای اطلاع از این فرانچایزها، می‌توانید به سایت‌هایی مانند Franchisedirectcanada یا Topfranchise مراجعه کنید و باتوجه‌به بودجه و شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  2. بعد از انتخاب فرانچایز، نسبت به مذاکره با صاحب فرانچایز اقدام کنید و سعی کنید با او به توافق برسید.
  3. پس از توافق با صاحب فرانچایز، نوبت به نوشتن قرارداد می‌رسد که خب، یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت و دانش در حوزه قرارداد نویسی دارد. اگر در مورد قوانین نوشتن قرارداد نمی‌دانید، حتما در این مورد تحقیق کنید یا کار را به وکلای متخصص در این حوزه (مانند وکلای خبره پارسی کانادا) بسپارید.
  4. پس از نوشتن قرارداد، باید با یک طرح تجاری مناسب، ارزیابی تاثیر بازار کار یا (LMIA) درخواست دهید.
  5. هنگامی که گواهی LMIA اخذ شد، باید نسبت به دریافت مجوز کار موقت (ورک پرمیت کانادا) اقدام کنید. ورک پرمیت کانادا 12 تا 24 ماهه صادر می‌شود و قابل‌تمدید است.

مراحل خرید فرانچایز در کانادا

نکات مهم هنگام خرید فرانچایز

در طی پروسه خرید فرانچایز نکات مهمی وجود دارد که لازم است به آن‌ها دقت شود:

  • اگر قصد خرید یک فرانچایز را دارید، با افراد دیگر که نمایندگی آن را دریافت کرده‌اند، صحبت کنید، زیرا نظرات آن‌ها می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد. حتما این سه سوال را بپرسید: آیا از خرید فرانچایز خوشحال هستید؟ آیا سود خوبی دارد؟ آیا مجددا نسبت به تمدید اقدام می‌کنید؟
  • تحقیق کنید که فرانچایزر انتخابی شما، عضو انجمن فرانچایز کانادا (CFA) باشد.
  • حتما سند افشای حق امتیاز (FDD) از فروشنده فرانچایز رو دریافت کنید. دریافت این سند به این دلیل است که اگر صاحب کسب و کار به وعده‌هایش عمل نکرد، بتوانید از او شکایت کنید.
  • فرنچایز دهندگان پول زیادی به وکلای خود می‌پردازند تا قراردادهای استاندارد، مستحکم و قابل‌اجرا بنویسند. این قراردادها شامل ماده و بندهایی است که ممکن است در آینده برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند.
  • برای خرید فرانچایز و عقد قرارداد، لازم است با یک وکیل مجرب مشورت کنید یا کار را به او بسپارید. خرید فرانچایز با اینکه کار آسانی به‌نظر می‌رسد، اما نکات خاص و ریزی دارد که تنها وکلا از آن‌ها باخبر هستند. از آنجای که آن‌ها در این حوزه تخصص دارند، می‌توانند فرانچایزها رو از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. همچنین یک قرارداد محکم و بدون دردسره برایتان خواهند نوشت تا دچار هیچ مشکلی نشوید یا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید حق و حقوقتان را دریافت کنید.

چگونه با خرید فرانچایز در کانادا، اقامت دائم دریافت کنیم؟

شاید شنیده باشید که خرید فرانچایز در کانادا، نهایتا به اخذ اقامت دائم این کشور منجر خواهد شد. این موضوع کاملا صحت دارد، اما لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  1. پس از خرید فرانچایز، باید نسبت به آماده سازی مدارک و بیزنس پلن خود، اقدام کنید.
  2. بعد از اینکه مدارکتان را آماده کردید، نسبت به دریافت ویزای c11 کانادا یا ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اقدام کنید.
  3. ویزای کار را دریافت کنید و برای ورود به خاک کانادا، آماده شوید.
  4. پس از ورود به خاک کانادا، فرانچایزی که خریده‌اید را افتتاح و شروع به کار کنید.
  5. پس از گذشت یکسال، می‌توانید همراه با خانواده‌تان از طریق تجربه کانادایی یا CEC، نسبت به اخذ اقامت کانادا، اقدام کنید.

برخی از منابع معتبر: hardbacon.ca، titanlaw.ca

چالش های خرید فرانچایز چیست؟

خرید فرانچایز چالش‌های بسیاری دارد که باید پیش از خرید، با این چالش‌ها آشنا شوید. معمولا هزینه‌ اولیه‌ای که برای خرید فرانچایز پرداخت می‌کنید، بیشتر از هزینه معمول برای راه‌اندازی یک استارتاپ یا خرید بیزینس در کانادا است. همچنین ممکن است، نتیجه نهایی که از خرید امتیاز یک برند به دست می‌آورید با تصورات شما مطابقت نداشته باشد. به زبان ساده‌تر، ممکن است سوددهی چندانی نداشته باشد و باعث شود که سرمایه خود را از دست بدهید. به‌علاوه، درصورت عدم داشتن قرارداد مناسب، امکان ایجاد مشکلات قانونی با صاحب فرانچایز نیز زیاد است.

بنابراین، نیاز است که پیش از سرمایه‌گذاری در کانادا و راه‌اندازه هر بیزنس، درخصوص روش‌های موجود تحقیق و بهترین آن‌ها را برای ادامه راه انتخاب کنید.


با توجه به چالش‌های بسیار سخت در پروسه خرید فرانچایز، خرید بیزنس، کار بسیار جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. البته خرید بیزنس هم کار هرکسی نیست و کار را باید به کاردان سپرد! اگر نمی‌دانید که برای خرید یک کسب‌وکار در کانادا به کجا مراجعه کنید، ما شرکت خودمان؛ یعنی پارسی کاندا را پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که شعبه اصلی شرکت ما در کانادا قرار دارد، تحقیق در مورد یک کسب‌وکار برایمان کار بسیار راحتی است. علاوه‌بر این، به علت تخصص بالایی که در زمینه خرید بهترین بیزنس در کانادا و راه‌اندازه استارتاپ داریم، می‌توانیم در این راه به شما کمک کنیم. با تکمیل فرم مشاوره زیر می‌توانید منتظر تماس کارشناسان و مشاوران پارسی کانادا باشید تا بهترین راه‌حل برای سرمایه‌گذاری در کانادا را در اختیار شما قرار دهند.

تفاوت خرید بیزینس و خرید فرانچایز در کانادا

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید فرانچایز یا خرید بیزینس در کانادا، ابتدا با مفهوم این دو روش آشنا شوید و تفاوت‌های میان آن‌ها را به‌خوبی درک کنید:

  • هنگام خرید فرانچایز، حق استفاده از نام تجاری و خدمات یک کسب‌وکار را از صاحب آن خریداری می‌کنید اما در خرید بیزنس، کسب‌وکاری را خریداری می‌کنید که صفر تا صد (از نام تجاری گرفته تا سهام و غیره)، متعلق به خودتان است.
  • معمولا اگر بخواهید یک فرانچایز خوب را خریداری کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به خرید یک بیزینس در همان لول پرداخت کنید.
  • فرانچایز را باید هر 5 الی 10 سال، تمدید کنید، اما پس از خرید بیزنس، تمام حقوق آن به‌صورت نامحدود تحت مالکیت شما است.
  • وقتی بیزینس متعلق به خود را دارید، هر نوع تغییری، تحت تصمیم و اراده شماست، اما در فرانچایز، نمی‌توانید به خواست و اراده‌تان تغییری ایجاد کنید. این تصمیم فقط و فقط تحت انحصار مالک آن است.
  • چنانچه بیزینسی بخرید که در آینده شناخته و معروف شود، می‌توانید حق امتیاز آن را به افراد دیگر بفروشید، اما با خرید فرانچایز، این حق را نخواهید داشت.

تفاوت خرید بیزینس و خرید فرانچایز در کانادا

پارسی کانادا، راهنمایی مطمئن در حوزه سرمایه‌گذاری

در این مقاله در خصوص فرانچایز، نحوه خرید و نکات مربوط به آن پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، خرید فرانچایز می‌تواند یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری و کسب اقامت دائم کانادا باشد. اما راه‌های بهتر دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی شما شود. فراموش نکنید که شرط موفقیت در هر کاری، صبر، تلاش و مشورت با متخصصان است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره بالا تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. درصورتی‌که تجربه خرید فرانچایز و سرمایه گذاری در کانادا را داشته‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی برایتان پیش آمده که در این محتوا به آن پاسخ نداده‌ایم، آن‌ها را در زیر بنویسید تا به آن‌ها پاسخ داده شود یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

به‌طور کلی، برای خرید فرانچایز و دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا به 6 الی 12 ماه زمان نیاز دارید.

هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، زیرا خرید بهترین فرانچایز به بستگی به بودجه سرمایه گذاری و اهداف شخصی و مهاجرتی شما بستگی دارد.

پیدا کردن یک فرانچایز خوب به تحقیق و صبر زیادی نیاز دارد. بنابراین نیاز است از طریق سایت‌ها و شرکت‌های مختلف، نسبت به خرید فرانچایز اقدام کنید یا کار را به کارشناسان مجرب ما بسپارید.

خیر قراردادهای خرید فرانچایز در کانادا در بازه‌های زمانی 5 الی 10 سال نوشته می‌شود. پس از گذشت این مدت، باید نسبت به تمدید قرارداد، اقدام کنید.

  • رستوران‌ها
  • فست فودها
  • مراکز زیبایی
  • مراکز خدمات اتومبیل
  • فروشگاه‌های مواد غذایی

هزینه خرید فرانچایز در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است اما به صرفه ترین آن، استان آلبرتا با سرمایه‌گذاری 3000 دلاری برای خرید امتیاز شرکت خدمات ساختمانی ادمونتون است.

guest
6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها