موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین بیزینس در کانادا برای خرید: رستوران یا کافی‌شاپ

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید از طریق خرید بیزنس اقدام کنید، لازم است که بهترین بیزنس در کانادا را بشناسید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

بهترین بیزینس در کانادا برای خرید: رستوران یا کافی‌شاپ

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است. این کشور دارای اقتصاد باثباتی است و در نتیجه یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای تجارت و کسب‌وکار است. وجود طیف گسترده‌ای از فرصت‌های تجاری متنوع با درآمد باورنکردنی به جذابیت این کشور افزوده است. به‌طور کلی مطابق با آمار ارائه شده از سوی اداره مهاجرت کانادا چیزی در حدود یک‌سوم کسب‌وکارهای این کشور در اختیار مهاجران است.

به‌طور کلی کارآفرینان مهاجر و صاحبان شغل آزاد در کانادا نقش مهمی در تضمین یک اقتصاد رو به رشد و موفق در این کشور خواهند داشت. مطابق با آمار ارائه شده از سوی وب‌سایت دولت کانادا بیش از 2.7 میلیون نفر از مردم کانادا دارای شغل آزاد هستند.

در نتیجه شناخت بهترین شغل آزاد در کانادا و شرایط اشتغال به آن برای مهاجران حائز اهمیت خواهد بود. اگر شما هم به راه‌اندازی بیزنس خود در کانادا فکر می‌کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین بیزینس در کانادا را از ابعاد مختلفی نظیر بازار تقاضا، سودآوری و اندازه و بازدهی بررسی کرده و نهایتا یک دیدگاه مناسب برای راه‌اندازی بیزنس خود در کانادا به دست آورید.

معیار انتخاب بهترین بیزینس در کانادا برای خرید و مهاجرت

معیارهای متنوعی برای معرفی بهترین شغل آزاد در کانادا برای مهاجران وجود دارد. عواملی مانند بازار تقاضا، سودآوری، اندازه کسب‌وکار و بازدهی آن مواردی هستند که می‌توان بر اساس آن‌ها بهترین کسب‌وکارها را طبقه‌بندی کرد. شما به‌عنوان فردی که خرید یک کسب‌وکار را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده‌اید، بایستی بیزنسی را انتخاب کنید که برای کشور کانادا سود و منفعت داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین بیزینس‌ها از ابعاد مختلف می‌پردازیم.

بهترین شغل آزاد در کانادا  از منظر سودآوری

کافی شاپ و رستوران از جمله سودآورترین بیزنس‌های کانادا هستند.

سودآوری یک بیزنس یکی از معیارهایی است که بایستی در انتخاب بهترین شغل آزاد در کانادا مورد توجه قرار گیرد. در ادامه نگاهی به شش کسب‌وکار برتر برای مهاجران، از منظر سودآوری در کانادا خواهیم داشت.

خرید کافی شاپ در کانادا

طبق گزارش سایت konanlaw.com، کانادا یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان قهوه در جهان است و از این رو تاسیس کافی‌شاپ در کانادا می‌تواند یک کسب‌وکار بسیار سودآور باشد. مقدار هزینه اولیه برای راه‌اندازی این کسب‌وکار خیلی زیاد نیست. در نتیجه راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا یک انتخاب خوب است.

جزئیات بیشتر را در صفحه راه اندازی کافی شاپ در کانادا بخوانید. پارسی کانادا می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین کافی‌شاپ در کانادا کمک کند. با کافی‌شاپ داری در کانادا می‌توانید در حدود 31هزار دلار تا 52 هزار دلار در سال درآمد داشته باشید.

خرید رستوران در کانادا

رستوران فست فود یکی از سودآورترین مشاغل در کشور کانادا است. به‌طور کلی این تجارت به سودآوری و عدم شکست معروف است و به همین علت موردتوجه مهاجران قرار دارد. شما برای راه‌اندازی این کسب‌وکار به یک بیزنس پلن مناسب، سرمایه اولیه، تعدادی پرسنل و یک آشپز خوب نیاز دارید.

جزئیات بیشتر را در صفحه خرید رستوران در کانادا بخوانید. پارسی کانادا همیشه یک لیست به‌روز از بهترین رستوران‌های آماده برای خرید دارد، کافی‌ست با ما تماس بگیرید تا ما راهنمای شما دراین زمینه باشیم. ذکر این نکته ضروری است که خرید رستوران کمی گران‌تر از خرید کافی‌شاپ در کاناداست اما قطعا سود بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. این کسب‌وکار تا سالی 77 هزار دلار هم می‌تواند برای شما درآمد داشته باشد.

سایر مشاغل آزاد مناسب برای خرید در کانادا با درآمد بالا

تاسیس یا خرید داروخانه در کانادا

با خرید یا راه‌اندازی داروخانه در کشور کانادا می‌توانید تا یک مدت طولانی ثبات مالی خود را تضمین کنید و سرمایه اولیه‌تان افزایش یابد. که البته این کسب‌وکار مقرون‌به صرفه است و سود آن بسیار چشم‌گیر خواهد بود. با گرفتن مجوز کار توسط داروسازان یا تکنسین‌های داروخانه نقطه شروع این شغل است. پس اگر در این حرفه تخصص و سابقه دارید، خرید داروخانه در کانادا را حتما در نظر بگیرید.

تعمیرگاه خودرو

این شغل، یکی از مشاغل مورد تقاضا در کشور کانادا است. به‌طور کلی راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای تعمیر خودرو در کانادا آسان‌تر از راه‌اندازی یک تجارت برای فروش خودرو از نقطه نظر صدور مجوز است. موارد موردتوجه در راه‌اندازی این بیزنس عبارت‌اند از: میزان سرمایه اولیه، استان موردنظر برای فعالیت، محل مناسب مغازه و دریافت مجوز برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خودرو. درهرحال تقاضای مهاجرت مکانیک خودرو به کانادا روبه افزایش است و طرفداران خاص خود را دارد.

تاسیس سالن زیبایی

کوتاه کردن مو یکی از نیازهای اساسی است. در نتیجه راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک در این زمینه می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. تاسیس سالن آرایشی یک تجارت بدون ریسک است که در شرایط رکود اقتصادی با شکست مواجه نخواهد شد. ضمن اینکه کانادایی‌ها از سلیقه و تخصص آرایشگران حرفه‌ای ایرانی بسیار استقبال می‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش مهاجرت آرایشگر به کانادا شده است.

نظافت

تاسیس یک کسب‌وکار برای نظافت منازل یا فضاهای تجاری یکی دیگر از ایده‌های کسب‌وکار کوچک و پرسود است. این بیزنس به ارائه خدمات مستمر به مشتریان می‌پردازد. در واقع شرکت‌ها و مشتریان شخصی بارها به این شرکت‌ها مراجعه کرده و از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه یک کسب‌وکار ثابت همراه با درآمدی ثابت و منظم خواهید داشت.

مراقبت از حیوانات خانگی

مردم کانادا عاشق حیوانات خانگی هستند. اگر شما نیز به حیوانات خانگی علاقه دارید می‌توانید یک کسب‌وکار کوچک در زمینه نگهداری از حیوانات خانگی راه‌اندازی کنید. امروزه این صنعت در حال رشد است و روندهای اخیر نشان می‌دهد که همچنان یک تجارت سودآور در کشور کانادا خواهد بود.

بیزینس‌های پرطرفدار در کانادا

بهترین بیزنس در کانادا از منظر بازار تقاضا

صنعت ساخت و ساز، حسابداری و آموزش از بهترین بیزینس‌های کانادا هستند که تقاضا برای آن‌ها همواره زیاد است

در کشور کانادا چندین صنعت وجود دارد که چشم‌اندازهای روشنی برای مهاجران ارائه می‌دهند. در ادامه لیستی از فرصت‌های شغلی با تقاضای بالا در کانادا را ارائه خواهیم کرد.

صنعت ساخت‌وساز (Construction)

در کانادا تقاضای زیادی برای جذب افراد ماهر در مشاغل مربوط به ساخت‌وساز وجود دارد. افراد مشغول در این بخش، حقوق خوبی دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش تجربه امکان دریافت دستمزد بیشتر نیز برای آن‌ها وجود دارد. طبق آمار سایت nationwidevisas.com بیش از 1.4 میلیون نفر در صنعت ساخت‌وساز کانادا مشغول به فعالیت هستند. مشاغل مرتبط با ساخت‌وساز پرتقاضا در کانادا عبارت‌اند از: لوله‌کشی (Plumber)، سازنده دیوار یا خانه با آجر (Bricklayer)، ماشین پخش آسفالت (Asphalt spreader)، سازنده سقف (Roofer)، نجار (Carpenter) و میکسر بتن (Concrete mixer).

گردشگری (Hospitality)

صنعت گردشگری کانادا با لغو محدودیت‌های مربوط به کووید-19 رشد خوبی داشته است. نیاز به افراد ماهر در این صنعت همواره احساس می‌شود. طبق آمار سایت nationwidevisas.com گردشگری در کانادا یک صنعت 90 میلیارد دلاری بوده و بیش از 1.9 میلیون شغل در این زمینه وجود دارد. شغل‌های پرمتقاضی مربوط به گردشگری در کانادا عبارت‌اند از: خدمتکار هتل (Hotel Housekeepers)، پیشخدمت (Waiters and servers)، آشپزهای حرفه‌ای (Professional chefs or cooks) و نانواها (Bakers).

کشاورزی (Agriculture)

صنایع کشاورزی و مواد غذایی در کانادا از بزرگ‌ترین و سودآورترین مشاغل موجود در کانادا هستند. طبق گزارش سایت nationwidevisas.com تا سال 2020 در کشور کانادا تقریبا 2.1 میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار شده‌اند. همچنین حدود 7.4 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور کانادا مربوط به این صنایع بوده است. صنایع کشاورزی در استان‌های آلبرتا (Alberta)، مانیتوبا (Manitoba)، بریتیش کلمبیا (British Columbia)، انتاریو (Ontario) و ساسکاچوان (Saskatchewan) معروف هستند. مشاغل پرتقاضای این صنعت عبارت‌انداز: راننده کامیون (Truck drivers)، کارگران مزرعه (Farm workers)، قصاب (Butchers) و زنبوردار (Beekeeper).

خرده‌فروشی و عمده‌فروشی (Retail and Wholesale)

برای مشغول شدن در این مشاغل استان‌هایی مانند آلبرتا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا برای شما مناسب هستند. طبق گزارش سایت nationwidevisas.com، حدود 102.82 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی کانادا متعلق به خرده‌‌فروشی‌ها و 106.88 میلیارد دلار نیز متعلق به عمده‌فروشی‌ها است. مشاغل پرتقاضا در این زمینه عبارت‌اند از: حسابدار و صندوق‌دار (Bookkeeper/ Cashier)، نظافت و نگهداری (Cleaning & Maintenance)، کارگر انبار خرده‌‎فروشی (Retail Warehouse Worker) و مدیر منابع انسانی (Manager- Human Resources).

آموزش (Education)

وجود تحصیلات در هر جامعه‌ای سبب تقاضا برای جذب معلمان و مربیان خواهد شد. طبق گزارش سایت nationwidevisas.com، کانادا نیز به‌عنوان چهارمین کشور جهان در زمینه آموزش عمومی از این قاعده مستثنی نیست. 5.9 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا متعلق به بخش آموزش است. مشاغل پرتقاضا در این حوزه عبارت‌اند از: معلمان مدارس و کالج‌ها (School/ College tutors)، مشاور تحصیلی (Curriculum Developer)، اساتید و مدیران حوزه آموزش‌وپرورش (Education Administrator).

حسابداری (Accounting)

در حال‌ حاضر درخواست برای جذب حسابداران رسمی در کانادا زیاد است. این افراد می‌توانند به‌صورت مستقل و انفرادی به‌عنوان یک شرکت مشغول به کار شوند. طبق گزارش سایت nationwidevisas.com، میزان تولید ناخالص داخلی کانادا در حوزه مالی حدود 148.82 میلیارد دلار است. مشاغل پرتقاضای این صنعت عبارت‌اند از: تحلیل‌گر مالی (Financial Analyst)، گزارش‌گر مالی (Financial Service provider)، بانکدار و اراده دهنده خدمات مالی (Financial Reporter).

بهترین بیزنس در کانادا از منظر اندازه و بازدهی

بهترین بیزنس در کانادا از نگاه زودبازدهی

در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، پمپ بنزین و پرستاری بچه خیلی سریع‌تر می‌توانید به سود برسید.

کشور کانادا یک بستر مناسب برای کارآفرینان و افراد مشتاق به راه‌اندازی کسب‌وکارهای متنوع فراهم آورده است. میزان بازدهی یک بیزنس و اندازه آن مواردی هستند که بایستی پیش از راه‌اندازی موردتوجه قرار گیرند. در ادامه به بررسی شش مورد از بهترین کسب‌وکارها از منظر اندازه و بازدهی می‌پردازیم.

  1. خدمات دیجیتال مارکتینگ: دیجیتال مارکتینگ یکی از مشاغل بر مبنای اینترنت است که یک مهاجر می‌تواند راه‌اندازی کند. برای شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در کانادا بازار بزرگی وجود دارد.
  2. تاسیس شرکت امنیتی خصوصی: صنعت امنیت در کانادا الزامات سختگیرانه‌ای دارد. طبق دفتر آمار کار، یک شرکت امنیتی خصوصی شرکتی است که در خدماتی مانند ارائه محافظان امنیتی (بادیگارد، سگ‌های نگهبان، خدمات نگهبانی پارکینگ و نگهبانی) و خدمات گشت زنی و غیره فعالیت می‌کند.
  3. تاسیس آژانس پرستاری از بچه: پرستاری از بچه یکی از مشاغل پررونق و سودآور در کانادا برای مهاجران است. در حقیقت کسب‌وکار خدمات پرستاری یکی از مشاغلی است که یک کارآفرین می‌تواند با امکانات کم راه‌اندازی کند.
  4. تاسیس پمپ بنزین: کانادا یکی از کشورهای پیشرو در تولید نفت و گاز در دنیا است. شما به‌عنوان یک مهاجر، می‌توانید از این امر برای راه‌اندازی پمپ بنزین خود استفاده کنید.
  5. خدمات چاپ سه‌بعدی: یکی دیگر از فرصت‌های تجاری پررونق و سودآوری که یک مهاجر در کانادا می‌تواند شروع کند، خدمات چاپ سه‌بعدی است. در واقع در کانادا بازار روبه‌رشدی برای خدمات چاپ سه‌بعدی و نمونه‌سازی وجود دارد.
  6. برنامه‌ریزی رویدادها: یک فرصت تجاری مناسب برای مهاجران در کانادا اشتغال در حوزه برنامه‌ریزی رویدادها است. برنامه‌ریزی رویداد شامل همه چیز در زمینه کمک به شرکت‌ها، دولت، گروه‌ها و افراد برای برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای خود از ابتدا تا انتها می‌شود.

مزایای راه‌اندازی بیزنس در کانادا چیست؟

سرمایه‌گذاری در کانادا یکی از مسیرهایی است که افراد برای مهاجرت به این کشور انتخاب می‌کنند. علاوه بر راه‌اندازی یک بیزنس از صفر، خرید یک کسب‌وکار در کانادا نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به این کشور باشد. برای خرید یک کسب‌وکار در کشور کانادا کافی است که دارای سابقه کار مدیریتی و همچنین یک بیزنس پلن یا طرح کسب‌وکار خوب باشید.

به‌طور کلی با خرید یک بیزنس در کانادا شما می‌توانید یک ویزای 1 تا 2 ساله دریافت کنید و بعد از سال اول برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. در طول مدت اقامت اولیه، شما کسب‌وکار خریداری شده را مدیریت خواهید کرد، همچنین همسر و فرزندان‌تان نیز می‌توانند شما را همراهی کرده و اجازه کار تمام‌وقت و تحصیل داشته باشند.

به‌طور کلی مزایای خرید یک بیزنس در کشور کانادا عبارت‌اند از:

  1. با خرید بیزنس در کانادا شما کار خود را از صفر شروع نخواهید کرد و در نتیجه با مسائلی مانند ثبت و راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا و گرفتن مجوزهای مختلف روبه‌رو نخواهید بود.
  2. یک کسب‌وکار آماده در کانادا، از قبل شناخته شده است و در صورتی که اسم برند را تغییر ندهید، هزینه‌های سنگین مربوط به برندینگ (Branding) و تبلیغات را متحمل نخواهید شد.
  3. به‌دلیل شناخته شده بودن بیزنس، مشتریان خود را دارید و از روز اول کار فروش و احتمالا سودآوری خواهید داشت.
  4. داشتن مدرک زبان برای شما الزامی نیست.
  5. نیازی به تحصیلات دانشگاهی خاص نخواهید داشت و با مدرک دیپلم هم می‌توانید برای خرید بیزنس در کانادا اقدام کنید.
  6. در صورتی که متاهل باشید، همسر شما اجازه کار تمام وقت و فرزندانتان اجازه تحصیل رایگان خواهند داشت.
  7. پس از گذشت یک سال از خرید بیزنس و کار کردن در کانادا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائمی درخواست دهید.
  8. در صورتی که فعالیت شما هدفمند و کم نقص باشد، شرایط برای تبدیل شدن بیزنس شما به یک برند معروف و پرسود فراهم است.
  9. خرید بیزنس در کانادا در حال حاضر یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری است.

بهترین استان‌های کانادا جهت راه‌اندازی بیزنس برای مهاجران

مطابق با آمار ارائه شده در سایت ontariobusinessgrants.com، در سال 2019 انتاریو (Ontario) بیشترین تعداد مهاجر را در بین مناطق مختلف کانادا داشته است. همچنین کبک (Quebec)، بریتیش کلمبیا (British Columbia) و آلبرتا (Alberta) نیز مهاجران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. اگر شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا هستید، بهتر است مطلب مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

بهترین استان‌های کانادا جهت راه‌اندازی بیزنس برای مهاجران عبارت‌اند از:

  • آلبرتا (Alberta)
  • بریتیش کلمبیا (British Columbia)
  • مانیتوبا (Manitoba)
  • نیوبرانزویک (New Brunswick)
  • نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)
  • مناطق شمال غربی (Northwest Territories)
  • نوا اسکوشیا (Nova Scotia)
  • انتاریو (Ontario)
  • جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)
  • ساسکاچوان (Saskatchewan)
  • یوکان (Yukon)

سخن پایانی

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت از این طریق است. دولت کانادا بستری مناسب برای کارآفرینان و خریداران کسب‌و‌کارهای کوچک در این کشور فراهم کرده است. پیدا کردن بهترین بیزینس در کانادا تابع عوامل مختلفی مانند میزان تقاضا، سودآوری، بازدهی و غیره است. اگر شما نیز شرایط راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را دارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که اطلاعات کلی درباره بهترین شغل آزاد در کانادا در ابعاد مختلف به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

با خرید یک بیزنس در کانادا شما می‌توانید یک ویزای 1 تا 2 ساله دریافت کنید و بعد از سال اول برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

صنعت ساخت‌وساز، گردشگری، کشاورزی، فروش، آموزش و حسابداری

بله، از سالن آرایش و زیبایی می‌توان به عنوان بهترین شغل آزاد در کانادا یادکرد. تاسیس سالن آرایشی در کانادا یک تجارت بدون ریسک و سودآور است که در شرایط رکود اقتصادی با شکست مواجه نخواهد شد.

انتاریو (Ontario)

guest
6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها