موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راهنمای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

راهنمای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

کافی شاپ داری جزو شغل‌های محبوب و پردرآمد در کانادا به شمار می‌رود. این شغل بازار کار خوبی در کانادا دارد. بنابراین با مهاجرت به این کشور و راه اندازی کافی شاپ در کانادا می‌توانید درآمد بسیار خوبی به دست آورید. قبل از آن باید از شرایط لازم برای تاسیس کافی شاپ در کانادا مطلع شوید. به همین منظور در این مقاله از پارسی کانادا مراحل راه اندازی کافی شاپ در کانادا، درآمد کافی شاپ داری، مدارک موردنیاز و مسائلی از این قبیل را بررسی خواهیم کرد.

مروری بر بازار کار کافی شاپ داری در کانادا

کافی شاپ داری با کد ناک 0631 یکی از شغل‌های پردرآمد در کانادا است و رشد خوبی را در طی چند دهه اخیر داشته است. زمانی که به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار مبتنی بر مواد غذایی و نوشیدنی می‌افتید، احتمالا کافی شاپ بهترین گزینه خواهد بود. این صنعت روزبه‌روز در حال گسترش است. طبق آمار سایت articles.bplans در سراسر جهان، کارشناسان تخمین می‌زنند که مردم حدود 2.5 میلیارد فنجان قهوه در روز می‌نوشند. پیش‌بینی می‌شود فروش قهوه در کافی‌شاپ‌ها از هم‌اکنون تا آخر سال 2023 به میزان 67 درصد رشد کند. با این تفاسیر اگر مهارت کافی برای کافی شاپ داری را دارید، اکنون بهترین فرصت برای مهاجرت به کانادا از این طریق است.

کافی شاپ شلوغ در کانادا

نمایی از یک کافی شاپ شلوغ در کانادا

میانگین درآمد کافی شاپ در کانادا

کافی شاپ داری به‌عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد و سودآور در کانادا شناخته می‌شود. طبق گزارش به دست آمده از سایت trung-nguyen-online، میانگین درآمد صاحبان کافی شاپ در کانادا بین 5000 تا 20000 دلار در ماه است. البته این مقدار به عوامل زیادی همچون اندازه کافی شاپ، خدمات و تعداد نیروی کار بستگی دارد. هر چقدر کافی شاپ بزرگتر و فعال‌تر باشد به مراتب سوددهی بیشتری خواهد داشت. توجه داشته باشید که هزینه‌های نیروی کار بر میزان درآمد صاحبان کافی شاپ تاثیرگذار است.

میانگین هزینه‌های کافی شاپ داری در کانادا

هیچ عدد دقیق و مشخصی برای میانگین هزینه‌های کافی شاپ داری در کانادا وجود ندارد. با این حال دانستن اینکه هزینه داشتن کافی شاپ چقدر است، کمک می‌کند که بتوانید با دید بهتری نسبت به شروع این بیزینس داشته باشید و اقدامات لازم برای اداره آن انجام دهید.

فاکتور هزینهمیانگین هزینه (دلار کانادا)
راه اندازی کافی شاپ500,000 الی 1,500,000
آب و برق1,000 الی 1,200 دلار در ماه
تجهیزات کافی شاپ80,000 الی 300,000 دلار
تهیه مجوز500 الی 3000 دلار
طراحی دکوراسیون بیرونی کافی شاپ1000 الی 40000 دلار
تهیه مواد غذایی5000 الی 25000 دلار در ماه
حقوق کارکنانحدود 30 درصد از کل درآمد کافی شاپ
خرید فرنچایز40000 دلار

حق امتیاز یا فرنچایز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و رشد کسب‌وکار شما داشته باشد. خرید فرانچایز در کانادا نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد. اگر بتوانید حق امتیاز بگیرید می‌توانید خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه داده و از طریق آن به درآمدهای بالایی برسید. جزئیات تکمیلی را در مطلب پیشنهادی زیر بخوانید:

شرایط راه اندازی کافی شاپ در کانادا چیست؟

قبل از راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا باید از شرایط آن مطلع شوید. برای این کار لازم است اطلاعات کافی درباره مدارک، حداقل سرمایه و مجوزهای لازم برای تاسیس کافی شاپ در کانادا داشته باشید. به‌طور کلی شرایط راه‌اندازی کافی شاپ در کشور کانادا به‌صورت زیر است:

مدارک لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا

تاسیس کافی شاپ در کانادا نیاز به یک سری مدارک خاص دارد. پس تا زمانی که تمام این مدارک را جمع‌آوری نکنید قادر به راه‌اندازی کافی شاپ نخواهید بود. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی (پاسپورت کانادایی، گواهینامه رانندگی، گواهی تولد کانادا، کارت شهروندی، کارت اقامت دائم، SIN Card (شماره بیمه)، مجوز کار معتبر)
  • آدرس محل کسب‌وکار
  • کپی از ثبت‌، نام کسب‌و‌کار
  • تکمیل و امضای پرسشنامه و چک‌لیست Eating Establishment (مجوزی برای مغازه‌های مربوط به خوراکی و نوشیدنی)

حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا

راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق در ذهن کار ساده‌ای است، اما در حقیقت نیاز به سرمایه، برنامه‌ریزی، توسعه و استراتژی دارد. طبق نظرسنجی که از کافی شاپ‌های زنجیره‌ای موفق Crimson Cup به دست آمده است، هزینه راه‌اندازی کافی شاپ بین 80000 الی 300000 دلار است.

مجوزهای لازم برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا باید یک سری مجوزهای قانونی را دریافت کنید. این کار کمک می‌کند که بتوانید کسب‌و‌کار خود را با موفقیت راه اندازی و اداره کنید. این مجوزها عبارت‌اند از:

  • بیمه
  • گواهی کنترل غذا و نوشیدنی
  • گواهی بازرسی و بهداشتی
  • مجوز کسب‌وکار
  • پروانه بهداشتی ساختمان
  • گزارش بازرسی

بیمه برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

در آخرین قدم برای راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا، موظف هستید کافی شاپ و کارکنان آن را بیمه کنید. این کار به‌منظور جلوگیری از اتفاقات غیرمنتظره و پرداخت هزینه‌های ناشی از آن انجام می‌شود. بیمه کافی شاپ ضامن کسب‌وکار و اعتبار شما نیز هست. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در کافی شاپ رخ بدهد و کارکنان از شما شکایت کنند، کاملا در امان خواهید بود.

به‌طور کلی بیمه کافی شاپ در کانادا به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. این بیمه‌ها عبارت‌اند از:

  1. بیمه کسب‌وکار (business insurance): این بیمه با هدف محافظت از کسب‌و‌کار در برابر آسیب‌های وارد شده به مشتری، اموال آسیب دیده و تجهیزات کافی شاپ انجام می‌شود.
  2. بیمه مسئولیت عمومی (general liability insurance): این بیمه شما را در برابر شکایت نیروهای کار ایمن نگه می‌دارد و این امکان را می‌دهد که از خودتان محافظت کنید.
  3. بیمه غرامت نیروی کار (Workers’ Compensation Insurance): این بیمه کاملا اجباری است و برای محافظت از جان نیروی کار کافی شاپ است. این بیمه تمام هزینه‌های پزشکی، بیکاری و… که به آن‌ها مرتبط است را پرداخت می‌کند.

مراحل راه اندازی کافی شاپ در کانادا

مراحل و روش‌های مهاجرت با راه اندازی کافی شاپ در کانادا

به‌طور کلی مراحل راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا عبارت‌اند از:

  • یک چشم انداز کلی از کسب‌وکار خود که شامل هزینه‌ها، خدمات، اهداف، تعداد کارکنان و… است تهیه کنید.
  • مشخص کنید که قصد خرید کافی شاپ آماده را دارید یا می‌خواهید از صفر شروع ‌کنید.
  • یک بیزینس پلن بنویسید.
  • یک نام جذاب انتخاب کنید.
  • کسب‌وکار خود را ثبت کنید و سپس طبق دستورالعمل‌های قانونی جلو بروید.
  • مجوز فعالیت تهیه کنید.
  • کافی شاپ خود را بیمه کنید.

آسان‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان کافی شاپ دار، استفاده از برنامه مهاجرتی کشور کانادا است. این برنامه مهاجرتی بر اساس برنامه اسکیل ورکر کانادا (Federal Skilled Worker Program) یا FSWP انجام می‌شود. برای استفاده از این روش باید تمام معیارها و شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را داشته باشید. امتیازدهی به این معیارها از طریق سیستم رتبه‌بندی کانادا (Canadian Comprehensive Ranking System) انجام می‌شود. باید امتیاز بالایی کسب کنید تا مجوز لازم برای مهاجرت را به دست آورید. معیارهای رتبه‌دهی عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرکی برای اثبات تمکن مالی
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی
  • یا داشتن مهارت در زبان فرانسوی
  • سابقه کاری
  • سن

باید 67 امتیاز یا بیشتر به دست آورید. هر چقدر امتیازتان بیشتر باشد شانس برای انتخاب شدن و دریافت دعوت‌نامه (Invitation To Apply) یا ITA از سوی دولت کانادا افزایش خواهد یافت..

روش دیگری که برای مهاجرت با راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا وجود دارد، خرید بیزینس آماده است. طی این روش شما باید یک کافی شاپ آماده در کانادا خریداری کنید. سپس از طریق آن می‌توانید اقامت کانادا را دریافت و مهاجرت نمایید. برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه می‌توانید به صفحه خرید بیزنس در کانادا مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت از طریق راه اندازی کافی شاپ در کانادا

برنامه نیرو کار ماهر فدرال یکی از سه برنامه موجود در سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry system) برای درخواست‌‎های مهاجرت است. برنامه FSW به داوطلبانی که سابقه کاری دارند، اجازه می‌دهد برای اقامت دائم درخواست دهند. در این روش باید 1365 دلار کانادا هزینه پرداخت کنید. البته این هزینه تنها مربوط به یک نفر متقاضی است. لذا در صورتی که دارای شریک زندگی هستید این هزینه دو برابر می‌شود و در صورت داشتن فرزند 230 دلار کانادا هزینه هرکدام خواهد بود.
در رابطه با روش خرید بیزینس آماده قضیه فرق می‌کند. باید یک کافی شاپ آماده در کانادا خریداری کنید. این که چه نوع کافی شاپی خریداری کنید به بودجه و سلیقه شخصی بستگی دارد. پس نمی‌توان قیمت خاصی برای خرید بیزینس در نظر گرفت. پس از انجام این کار باید مراحل مربوط به اخذ اقامت در کانادا را انجام دهید و سپس هزینه‌های مربوط به آن را بپردازید.

مقایسه خرید کافی شاپ در کانادا و راه اندازی کافی شاپ در کانادا

برای داشتن کافی شاپ در کانادا دو راه کلی وجود دارد. می‌توانید کافی شاپ موردنظر خود را از صفر تا صد راه‌اندازی کنید یا این که با خرید بیزینس در کانادا (کافی شاپ آماده) فعالیت خود را شروع کنید. هزینه راه اندازی کافی شاپ در کانادا به عوامل مختلفی از جمله مساحت کافی شاپ، تعداد نیروی کار، نوع خدمات و منطقه فعالیت بستگی دارد.

اگر بخواهید کافی شاپ آماده خریداری کنید فقط کافی است منطقه فعالیت خود را انتخاب کنید و سپس کافی شاپ موردعلاقه خود را جستجو و خریداری کنید. دقت داشته باشید که کافی شاپ‌های آماده قیمت متفاوتی دارند. چرا که کافی شاپ‌ها از لحاظ مساحت، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون خارجی و… در شرایط متنوعی قرار دارند. برای آشنایی با قیمت کافی شاپ آماده باید ابتدا جستجو کنید و سپس مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

به‌طور کلی وضعیت خرید کافی شاپ در کانادا و راه اندازی آن به‌صورت زیر است:

فاکتور/ روشراه اندازی کافی شاپخرید کافی شاپ
هزینهاز 50 هزار دلار شروع می‌شودبین 50 هزار تا 250 هزار دلار
ریسک و سودبالامتوسط
زمان رسیدن به سودحدود 12 ماهاز زمان خرید و مدیریت کافی شاپ
وضعیت راه‌اندازیسختمتوسط
شرایط درخواست برای اقامت دائمثبت شرکت در کانادا، داشتن دفتر تجاری و داشتن 1 سال سابقه کاری در کاناداثبت شرکت در کانادا، داشتن مالکیت 51 درصد سهام کافی شاپ و سابقه یک سال کار در کانادا
کافه معروفی در کانادا

انتخاب محل مناسب برای راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا، روی درآمد شما تاثیر زیادی دارد

بهترین شهر کانادا برای راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود. قبل از آن باید بدانید که بهترین شهرهای کانادا برای این کار کدام‌اند. طبق بررسی‌هایی که توسط وب سایت canadiansky انجام شده است، بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی کافی شاپ عبارت‌اند از:

  • تورنتو در استان انتاریو (Toronto, Ontario)
  • مونترال در استان کبک (Montreal, Quebec)
  • ونکوور در استان بریتیش کلمبیا (Vancouver, British Columbia)
  • کلگری در آلبرتا (Calgary, Alberta)
  • هالیفاکس در نوا اسکوشیا (Halifax, Nova Scotia)
  • شهر کبک در کبک (Quebec City, Quebec)
  • اتاوا در انتاریو (Ottawa, Ontario)
  • کلونا در بریتیش کلمبیا (Kelowna, British Columbia)
  • ویکتوریا در بریتیش کلمبیا (Victoria, British Columbia)

نکات ریز و درشتی که باید درباره راه اندازی کافی شاپ در کانادا بدانید

برای تاسیس کافی شاپ در کانادا باید مراحل مختلفی را طی کنید، اما تنها اکتفا کردن به این موضوع کافی نیست. بلکه باید نکات ریز و درشتی که برای راه‌اندازی کافی شاپ نیاز است را بدانید. این نکات عبارت‌اند از:

  • تحقیق کافی انجام دهید: باید اطلاعات کافی درباره بازار کافی شاپ، مشتریان این حوزه، بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی، برنامه‌ها و خدمات موردنیاز برای مدیریت کافی شاپ به دست آورید.
  • یک طرح تجاری قوی ایجاد کنید: برای این که در مسیر راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا به مشکل نخورید باید یک برنامه داشته باشید.
  • مکان مناسبی را برای افتتاح کافی شاپ انتخاب کنید: بدون شک راه‌اندازی کافی شاپ در یک مکان خوب تاثیر زیادی در درآمد شما خواهد داشت.
  • تبلیغ کسب‌وکار را جدی بگیرید: برای موفقیت در بیزینسی که راه‌اندازی می‌کنید باید هوشیار باشید و کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید.
  • کارکنان حرفه‌ای و مجرب استخدام کنید: باید کافی شاپ خود را حول کسب رضایت مشتریان اداره کنید. استخدام کارکنان مجرب مهم‌ترین اقدام برای رسیدن به هدف است.

مزایای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

از مزایای راه اندازی کافی شاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ شکست برای راه اندازی کافی شاپ فقط 10درصد و شغل سودآوری است.
  • این شغل به شما اجازه می‌دهد تا مهارت و خلاقیت شما برای ساخت چیزی منحصربه‌فرد استفاده شود.
  • این شغل می‌تواند تمام‌وقت یا پاره‌وقت باشد. در کل زمان دست شما است.

وظایف و مهارت‌های لازم برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا

لازم است که در زمینه کاری خود متخصص باشید و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و مدیریت آن را یاد بگیرید. در این بخش وظایف و مهارت‌هایی که باید قبل از تاسیس کافی شاپ در کانادا یاد بگیرید به شما معرفی می‌کنیم.

  • مهارت باریستا (تکنیک‌های لازم برای آسیاب و دم کردن قهوه، تهیه نوشیدنی و موارد مربوط به آن)
  • مهارت حسابداری برای مدیریت بهتر کسب‌وکار و جلوگیری از ضرر در بیزینس
  • مهارت بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر و رسیدن به درآمد بیشتر
  • مهارت پذیرایی از مشتریان (برای ارائه خدمات بهتر به مشتری و جلب رضایت آن‌ها)
  • رعایت اصول بهداشتی و نظافت برای ایمن نگه داشتن مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت به آنان

خدمات ویژه پارسی کانادا برای شما

پارسی کانادا، بهترین موسسه مهاجرتی ایران، تمام شرایط لازم برای مهاجرت افراد به‌عنوان یک کافی شاپ دار را فراهم کرده است. ما به شما کمک می‌کنیم که بیزینس‌های آماده برای راه اندازی کافی شاپ را پیدا کنید و با خرید آن‌ها درآمد بسیار خوبی به دست آورید. با این کار می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و از مزیت دریافت اقامت کانادا استفاده کنید. پس اگر در زمینه کافی شاپ داری مهارت دارید و می‌خواهید با مهاجرت به کانادا یک شغل ایده‌آل داشته باشید این فرصت طلایی را از دست ندهید. برای این کار کافی است فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان پارسی کانادا باشید.

سخن پایانی

صنعت غذا و نوشیدنی طرفداران زیادی در کشور کانادا دارد. از طرفی بازار کار این حوزه شغلی، روزبه‌روز در حال بهتر شدن است و با راه اندازی کافی شاپ در کانادا به‌راحتی می‌توانید درآمد بسیار خوبی به دست آورید. تاجایی که شاید بتوان گفت کافی‌شاپ داری، بهترین بیزینس در کانادا است. در این مقاله شرایط لازم برای تاسیس کافی شاپ در کانادا از جمله مدارک موردنیاز، مجوزها، هزینه راه اندازی کافی شاپ در کانادا و مسائلی از این قبیل را شرح داده‌ایم. بنابراین با استفاده از داده‌های موجود در این مقاله می‌توانید راه‌اندازی کافی شاپ را به‌راحتی انجام دهید و تبدیل به یکی از بهترین کافی شاپ دارهای کانادا شوید. اگر هنوز سوالی در ذهن دارید، فرم زیر را پر کنید، ما پاسخگوی شما خواهیم بود…

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

میانگین درآمد صاحبان کافی شاپ در کانادا بین 5000 تا 20000 دلار در ماه است.

حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس کافی شاپ چیزی بین 100 الی 250 هزار دلار است.

بیمه کافی شاپ در کانادا به سه دسته بیمه کسب‌وکار، بیمه سلامت عمومی و بیمه غرامت نیروی کار تقسیم‌بندی می‌شود.

بیمه، گواهی کنترل غذا و نوشیدنی، گواهی بازرسی، مجوز کسب‌وکار و گزارش بازرسی‌ اخیر به‌عنوان مجوزهای لازم برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا شناخته می‌شوند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها