موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راهنمای خرید رستوران در کانادا

راهنمای خرید رستوران در کانادا

مهاجرت به کانادا روش های مختلفی دارد که بر اساس شرایط فرد متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. یکی از این روش‌ها که اخیرا مورد توجه بسیاری از ایرانیان متقاضی دریافت اقامت کانادا قرار گرفته است مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس با برنامه owner operator یا ویزای کارآفرینی در کانادا است.

این مطلب به شما کمک می‌کند که چگونه با خرید رستوران در کانادا یا خرید مالکیت یک رستوران در این کشور بدون داشتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی) به کانادا مهاجرت کنید. کارآفرینان سرمایه گذار که می‌خواهند به همراه خانواده‌های خود به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند یک کسب و کار تاسیس شده یا یک کسب و کار جدید در کانادا راه اندازی کنند.

آیا می توان با خرید رستوران به کانادا مهاجرت کرد؟

اگر می‌خواهید با خرید یک رستوران در کانادا به این کشور مهاجرت کنید خوش شانس هستید! بیزنس مدیریت رستوران در کانادا به یکی از پر تقاضاترین مشاغل در این کشور تبدیل شده است و شاید با توجه به شرایطی بتوانید با اقامت دائم را با یا بدون پیشنهاد شغلی کانادا دریافت کنید.

اگر سابقه کاری شما در ارتباط با مدیریت رستوران هست و قبلا به عنوان مدیر رستوران مشغول به کار بودید، می‌توانید با توجه به شرایطتان به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور کار کنید. درضمن پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در خصوص کلیات خرید بیزینس در کانادا، مطالعه کنید:

هزینه راه اندازی رستوران در کانادا

حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران در کانادا چقدر است؟

میانگین هزینه‌های لازم برای راه اندازی رستوران در کانادا برای 40 صندلی طبق بررسی‌های انجام شده بین 400 الی 500 هزار دلار کانادا است که می‌تواند این هزینه با توجه به ابعاد و میزان سرویس دهی رستوران متفاوت باشد.

راه اندازی رستوران در کانادا به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در کانادا، شامل هزینه‌هایی است که در زیر به برخی از اصلی ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

اقلاممیانگین هزینه (دلار کانادا)
عملیات ساخت به ازای هر متر مربع130 هزار دلار
میز و صندلی50 هزار دلار
تجهیزات آشپزخانه50 هزار دلار
بیمه630 دلار
ظروف19 هزار دلار
اخذ مجوز13 هزار دلار
پوز و سیستم پرداخت4 هزار دلار
اجاره و انشعابات7 هزار دلار
سایر هزینه ها20 هزار دلار

نکته: این هزینه ها ثابت و مشخص نیست و ممکن است آنها در هریک از استان ها متغیر باشد.

مهاجرت به کانادا با خرید رستوران

به هر شغلی که در فهرست NOC کانادا قرار دارد یک کد مهاجرتی اختصاص داده می‌شود و  این کد برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان مدیر رستوران هستند 0631 است. این کد همچنین به عنوان کد NOC برای مدیران خدمات غذایی شناخته می‌شود.

راه اندازی رستوران در کانادا

بدون شک شاید به این مطلب برخورده‌اید که داشتن یک پیشنهاد شغلی job offer برای مهاجرت به کانادا پیش نیاز دسترسی به فرآیند اکسپرس اینتری است، اما با خرید رستوران در کانادا بدون جاب آفر می‌توانید مهاجرت کنید.

مدیران رستوران‌ها از سرتاسر جهان به شرط داشتن مهارت‌ها، تجربه و صلاحیت‌های مناسب در کشور خود، واجد شرایط ورود سریع برای اقامت کانادا هستند. این بیزنس را می‌توان بهترین بیزنس در کانادا هم معرفی کرد.

مدیران رستوران‌هایی که به دنبال مهاجرت به کانادا برای کار تحت این رده NOC 0631 هستند، می‌توانند با عناوین کاری زیر وارد کانادا شوند:

دستیار مدیر بارمدیر ضیافت
مدیر بارمدیر خدمات نوشیدنی
مدیر کافهمدیر کافه تریا
مدیر غذاخوریمدیر خدمات پذیرایی
مدیر کافه سایبریمدیر رستوران فست فود
مدیر خدمات غذا و نوشیدنیمدیر خدمات غذایی
مدیر خدمات غذا و نوشیدنی هتلمدیر رستوران
دستیار مدیر رستورانکارآموز مدیر رستوران

چگونه می توان با خرید رستوران یا راه اندازی رستوران در کانادا اقامت گرفت؟

اولین مرحله در فرآیند مهاجرت به کانادا، محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا برای اکسپرس اینتری با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع کانادا است.

امتیازات CRS شامل موارد زیر هستند:

  • سن
  • توانایی زبان انگلیسی
  • یا توانایی زبان فرانسوی
  • مهارت های شریک زندگی شما
  • سابقه کاری

این امتیازات برای مدیران رستوران علاوه بر ارائه امتیاز CRS مهم به شما، در امتیاز کلی مهاجرت شما به حساب می‌آید که باید در مجموع برای مرحله اول 67 یا بیشتر باشد.

پس از دریافت ITA دعوت نامه برای درخواست از مهاجرت کانادا به عنوان نتیجه درخواست اکسپرس اینتری، تنها 60 روز فرصت دارید تا درخواست رسمی ارائه کنید، بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید درخواست اکسپرس انتری را با «ادعا» ارائه کنید.

لازم به ذکر است، یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، اخذ ویزای استارتاپ کانادا است. اگه ایده کسب و کاری فوق العاده ای دارید، می توانید روی این روش حساب بیشتری باز کنید. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید…

خرید رستوران در کانادا

سخن پایانی

تصمیم گیری درباره مهاجرت به کشوری دیگر، یکی از بزرگترین تصمیمات هر فرد در زندگی می باشد که باید با درایت گرفته شود. خوشبختانه وکلای متخصص  موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با تجربه زیادی که در این زمینه دارند می توانند بهترین مشاور و راهنمای شما در این زمینه باشند.

شما را با موانع و احتمالات پیش روی تان در مسیر اخذ انواع ویزا های مهاجرتی راهنمایی کنند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ویزای متناسب با شرایط خود را دریافت کنید و هر چه سریع تر از زندگی در کشور استرالیا در کنار خانواده خود، لذت ببرید.

این موسسه که بدون اغراق یکی از بزرگترین موسسات مشاوره در زمینه مهاجرت به کشور های کانادا و استرالیا محسوب می شود، توانسته است با کمک تجهیزات پیشرفته و سیستم مشاوره ای جدیدی که دارد، توجه متقاضیان زیادی را به خود جلب کند و در کنار آن با جلب رضایت آن ها، روز به روز بر اعتبار خود بیافزاید.

سوالات متداول

پاسخ قطعا بله است، مشروط بر اینکه در درخواست اکسپرس انتری خود نمره کل CRS معقولی داشته باشید.

عدد دقیقی در این زمینه وجود ندارد. مقدار این هزینه به معیارهای مختلفی وابسته است. اما میانگین سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی رستوران در کانادا 400-500 هزار دلار کاناداست.

راه اندازی رستوران چه در سرزمین مادری و چه در جایی مانند کانادا، می‌تواند شغلی جذاب و دوست داشتنی باشد. ضمن اینکه راه‌اندازی رستوران نسبت به سایر مشاغل این مزیت را دارد که مستقیما با نیازهای روزانه مردم در ارتباط هستید، به بیان دیگر، همیشه مشتریان خود را دارید. علاوه بر اینها شما می‌توانید با منوی غذاهای ایرانی که برای کانادایی‌ها بسیار متفاوت جلوه می‌کند، مشتریان تازه‌ای هم برای خود دست و پا کنید و فرهنگ آشپزی ایرانی را در آنجا گسترش دهید.شما هم مزایای دیگری برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید رستوران می‌شناسید؟

جالب است بدانید بیش از 65 هزار رستوران در کشور کانادا وجود دارد که اگر جمعیت کانادا را بر این تعداد تقسیم کنیم، به ازای هر 600 نفر یک رستوران وجود دارد. این نشان می‌دهد مردم در کانادا اغلب ترجیح می‌دهند در رستوران‌ها غذا بخورند تا اینکه خود در خانه آشپزی کنند. سرانه درآمد رستوران‌ها هم نشان می‌دهد این شغل، می‌تواند شغلی شایسته و پولساز باشد.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها