موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در انتاریو کانادا؛ از ریزِ هزینه‌ها تا شرایط مهاجرت

یک ضرب‌المثل معروف در کانادا وجود دارد با این عنوان: «اگر به انتاریو سفر کنید، طعم فرهنگ‌های مختلف را با هم می‌چشید!».

زندگی در انتاریو کانادا؛ از ریزِ هزینه‌ها تا شرایط مهاجرت

بر اساس آمار وب سایت newcanadianlife، نیمی از جمعیت 6 میلیون نفریِ شهر تورنتو که مرکز استان انتاریو در کانادا است، از کشورهای دیگر و مردم مهاجر هستند! با توجه به این آمار، الان بهتر متوجه معنی این ضرب‌المثل می‌شوید. اما واقعا زندگی در انتاریو کانادا، انتخاب خوبی است یا همه چیز از دور جذاب به نظر می‌رسد؟ هزینه زندگی در انتاریو چقدر است؟ در این مقاله تمامی چیزی که باید در مورد این موضوع بدانید را به شما توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب زندگی در انتاریو کانادا

بیایید قبل از اینکه کوچک‌ترین تصمیمی برای مهاجرت به انتاریو و زندگی در آن بگیریم، به شکل بی‌طرفانه مزایا و معایب زندگی در این استان و شهرهایش را بررسی کنیم تا مبادا در آینده غافل‌گیر شویم.

مزایای زندگی در انتاریو:

فرصت هایی که زندگی در انتاریو کانادا برای مهاجران به همراه دارد.

  • فرصت شغلی زیاد: در بعضی منابع از انتاریو به‌عنوان هسته اصلی اقتصاد کانادا نام برده شده است. وجود مشاغل و صنایع مختلف در این استان، باعث شده فرصت‌های شغلی زیادی برای مردم در آن وجود داشته باشد.
  • درآمد بالا: طبق آمار وب سایت newcanadianlife به‌طور میانگین، درآمد خانوار در انتاریو سالانه بیش از 73 هزار دلار است. این عدد از بعضی شهرهای معروف در کشورهای پیشرفته دنیا هم کمی بیشتر است.
  • درآمد بیشتر از طریق صادرات: انتاریو صنایع تولیدی زیادی دارد، از صنایع تولید خودرو گرفته تا صنایع ساخت دستگاه‌های ارتباطی، دارو و… . در واقع این استان یکی از صادرکنندگان اصلی در آمریکای شمالی (North America) محسوب می‌شود.
  • تعداد منابع استخراجی زیاد: در انتاریو 25 نوع فلز مختلف تولید می‌شود. دو سوم صخره‌های کانادا با سنگ‌های رسوبی سرشار از مواد معدنی و گران‌قیمت پوشانده شده است و بخش زیادی از آن‌ها در استان انتاریو قرار گرفته است. تا جایی که گفته می‌شود انتاریو منبع تولید فلزات کاناداست.
  • غذای تازه: در استان انتاریو در حدود 52 هزار مزرعه وجود دارد. به همین دلیل محصولات غذایی زیادی در این استان به شکل تازه به دست شهروندان می‌رسد.
  • استقبال از مهاجران: با توجه به مهاجران زیادی که در این استان حضور دارند، به‌طور کلی مردم نسبت به مهاجران روی گشاده‌ای نشان می‌دهند و یکدیگر را می‌پذیرند.
  • مراقبت‌های بهداشتی رایگان: بر اساس قانون کانادا، همه شهروندان این کشور می‌توانند با بودجه دولتی به سراغ خدمات درمانی بروند. این یعنی برای خدمات اولیه مراقبت‌های بهداشتی نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
  • سیستم آموزشی کارآمد: بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو و همینطور مراکز تحقیقاتی بزرگ جهان، در انتاریو هستند. علاوه بر این، بودجه عمومی زیادی به مبحث آموزشی در کانادا اختصاص پیدا کرده (Education is funded by the taxpayer) که همه اینها باعث به وجود آمدن یک سیستم کارآمد شده است.

قبل از بررسی ادامه محتوا، در صورت علاقه‌مند بودن برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این استان، مطلب انتاریو را مطالعه کنید.

معایب زندگی در انتاریو کانادا عبارت است از:

  • آب‌و‌هوای نسبتا سرد: در فصل‌های سرد، ممکن است دما تا منفیِ 30 درجه پایین بیاید. پس باید انتظار داشته باشید در فصول سرد برف زیادی ببینید.
  • هزینه‌های بالای زندگی: در انتاریو جمعیت زیادی ساکن است و جمعیت زیاد هم برابر با تقاضای زیاد و در نتیجه هزینه‌های بالاست.
  • مالیات نسبتا بالا: حدودا مالیات در انتاریو زیاد است، اما خب این مورد خیلی فشار زیادی را بر شهروندانی که درآمد خوبی دارند، تحمیل نمی‌کند.

هزینه زندگی در انتاریو

خب، به بخش بسیار مهمی از مقاله رسیدیم. در ادامه مهاجرت به کانادا بررسی هزینه‌های زندگی در شهر انتاریو کانادا را توضیح می‌دهیم. برای اطمینان از دقیق‌تر بودن محتوای این بخش از مقاله، به سراغ سایت معتبر numbeo رفتیم که آمار مختلفی از هزینه‌ها و شرایط زندگی در شهرهای انواع کشورها را ارائه می‌دهد. هزینه زندگی در بخش های مختلف از نظر خوراک، پوشاک، هزینه مسکن  و حتی تفریحات بررسی شده است.

هزینه آب و برق و غذا در سراسر کانادا زیاد متفاوت نیست. اگر هزینه اجاره / رهن در ماه را حذف کنیم، حدود 2244.46 دلار در ماه برای زندگی در انتاریو است. از آنجایی که اجاره بها می‌تواند 1200 دلار یا بیشتر باشد، ممکن است فقط یک نفر بیش از 3500 دلار در ماه نیاز داشته باشد.

هزینه خورد و خوراک در انتاریو

هزینه یک پرس غذا در رستوران ارزان قیمت14.30 دلار کانادا
3 وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران میان‌رده70.00 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی سوپرمارکتی در انتاریو کانادا

شیر (3.78 لیتر)2.84 دلار کانادا
یک قرص نان سفید1.59 دلار کانادا
نیم کیلوگرم برنج سفید79/1 دلار کانادا
نیم کیلوگرم فیله مرغ43/2 دلار کانادا
نیم کیلوگرم گوشت گاو6.49 دلار کانادا
نیم کیلوگرم سیب1.78 دلار کانادا
نیم کیلوگرم پرتغال90/1 دلار کانادا
نیم کیلوگرم پیاز84/0 دلار کانادا
آب بطری 1.5 لیتری1/50 دلار کانادا

هزینه حمل‌و‌نقل در انتاریو کانادا

بلیت یک‌طرفه (حمل‌‌ونقل عمومی)03/3 دلار کانادا
شروع قیمت تاکسی با تعرفه معمولی80/2 دلار کانادا
3.78 لیتر بنزین73/5 دلار کانادا

هزینه ورزش و تفریح در انتاریو

باشگاه بندسازی و تناسب اندام ماهانه برای بزرگسال84/31 دلار کانادا
1 بلیت سینما25/13 دلار کانادا

هزینه پوشاک در انتاریو

1 عدد شلوار جین مدل Levis یا مشابه این مدل25/47 دلار کانادا
1 عدد لباس تابستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل Zara و H&M25/27 دلار کانادا
1 جفت کفش ورزشی نایک میان‌رده50/63 دلار کانادا
1 جفت کفش رسمی مردانه (چرم)83/85 دلار کانادا

هزینه اجاره منزل در انتاریو کانادا

آپارتمان یک‌خوابه مرکز شهر533/1 دلار کانادا
آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر383/1 دلار کانادا
آپارتمان سه‌خوابه مرکز شهر125/2 دلار کانادا
آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز شهر705/1 دلار کانادا

زندگی کاری در انتاریو و بررسی حقوق و دستمزدها

خب، بعد از هزینه بیایید به سراغ این موضوع برویم که درآمد ماهانه و سالانه افراد در این استان از کشور کانادا چقدر است؟ بر اساس آماری که در وب سایت insurdinary ارائه شده؛ به‌طور میانگین دستمزد سالانه خانوار (Household income) (همان حقوق و  دستمزد کل اعضای یک خانواده که شغل ثابت دارند) در سال گذشته، برابر با 75452 دلار و در سال 2022 هم در همین حدود است. در ادامه مطابق نمودار زیر این موضوع را دقیق‌‌تر بررسی کرده‌ایم:

نمودار حقوق و دستمزد در انتاریو

نمودار حقوق و دستمزد در استان انتاریو منبع:insurdinary.ca

بر اساس آمار سایت salaryexplorer حداقل و حداکثر درآمد هر شخص در انتاریو عبارت است از:

حداقل درآمد ماهیانه هر فرد830/2 دلار کانادا
حداکثردرآمد ماهیانه هر فرد49900 دلار کانادا

همچنین حقوق ماهیانه مشاغل محبوب در انتاریو عبارت است از:

شغلمیزان درآمد ماهیانه (دلار کانادا)
حسابداری (Accountant)7.900
مدیر مشاغل اداری (Office Manager)10.400
مدیر امور مالی (Financial Manager)22.800
طراح گرافیک (Graphic Designer)7.120
معمار (Architect)14.100
مکانیک (Mechanic)4.090
مهندس عمران (Civil Engineer)10.800
پرستار (Nurse)9.290
تکنسین کامپیوتر (Computer Technician)8.490
مدیر فناوری اطلاعات (Information Technology Manager)18.500
معلم (Teacher)8.510

مهاجرت به انتاریو

بعد از همه اینها چطور به انتاریو مهاجرت کنیم؟ برای اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق نحوه مهاجرت به استان انتاریو در کانادا، بهتر است به صفحه اختصاصی مهاجرت به انتاریو مراجعه کنید. بر اساس گفته وب سایت settlement، به‌طور کلی شما می‌توانید از طریق این روش‌ها، به انتاریو مهاجرت کنید:

  • مهاجرت به‌عنوان نیروی کار ماهر فدرال (Federal skilled workers)
  • مهاجرت از طریق حمایت اعضای خانواده (Family sponsorship)
  • مهاجرت از طریق خوداشتغالی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (Investors, entrepreneurs and self-employed)
  • مهاجرت از روش تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) برای نیروهای کاری است که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا را داشته و در حال حاضر خواهان اقامت دائم هستند
  • مهاجرت به عنوان نیروی کار حرفه‌ای (Skilled Trades Workers)
  • برنامه نامزدهای استانی (Provincial nominees) یک برنامه مهاجرتی برای افرادی است که پیشنهاد شغلی در انتاریو دارند. همچنین می‌تواند به کارفرمایان کمک کند تا نیروهای کار ماهر موردنیاز خود را پیدا کنند.
  • مهاجرت به‌عنوان پناهنده (Refugees)

زندگی دانشجویی در آنتاریو کانادا

دانشگاه‌های معروفی در استان انتاریو واقع شده است برای مثال دانشگاه تورنتو (University of Toronto) که برترین دانشگاه کل کشور کاناداست و بیش از 90 هزار دانشجو دارد. همینطور دانشگاه وسترن انتاریو (Western University) یا همان UWO در این استان واقع شده که 12 دانشکده، 400 رشته اصلی و فرعی، بیش از  33 هزار دانشجو دارد و یکی از موسسات آموزش عالی در سراسر جهان است. دانشگاه یورک (York University)، رایرسون (Ryerson University) و غیره از دیگر دانشگاه‌های این استان هستند.

در ادامه برای اینکه بهتر با شرایط زندگی دانشجویی در انتاریو کانادا آشنا شوید، کمی هم در مورد هزینه‌های دانشجویی در این استان صحبت می‌کنیم. منابع مختلف، برای هزینه‌های زندگی دانشجویی در استان انتاریو و دیگر استان‌های کشور کانادا، تفاوت خاصی قائل نشده‌اند. به‌طور خلاصه طبق آمار سایت yocket هزینه‌های ماهانه دانشجویان در کانادا به شرح زیر خواهد بود:

محل اقامت400 تا 600 دلار کانادا
غذا200 تا 300 دلار کانادا
حمل‌ونقل100 تا 250 دلار کانادا
اینترنت30 تا 50 دلار کانادا

سخن پایانی

با توجه به اینکه استان انتاریو، بزرگ‌ترین استان کاناداست و البته اینکه صنایع بسیار زیادی در آن فعال بوده و فرصت‌های شغلی زیادی دارد، زندگی در انتاریو کانادا شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که بعد از مهاجرت به کانادا خواهید داشت. علاوه بر این، هزینه‌ زندگی در انتاریو با درآمد آن که نسبتا بالاست، همخوانی دارند. در کنار این موارد، بد نیست مطلب زندگی در کانادا را هم بخوانید، تا یک دید کلی درباره شرایط زندگی در این کشور به دست آورید. اگر سوالی در مورد مهاجرت به انتاریو دارید می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا کارشناس پارسی کانادا در اسرع وقت پاسخ‌گو شما باشند. درضمن با پر کردن فرم مشاوره زیر، منتظر تماس مشاورین ما باشید تا راهنمای شما باشند:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول:

با توجه متراژ و محل اجاره خانه در استان انتاریو، هزینه حدودا بین 1500 دلار تا 1700 دلار کانادا است.

بله، انتاریو یک استان صنعتی و بزرگ است که بسیاری از محصولاتش به کشورهای اطراف صادر می‌شود. به همین دلیل این استان پذیرای مهاجران است و می‌توانید به آن مهاجرت کرده و اقامت دائم دریافت کنید.

با توجه به شرایط تحصیل، مقطع تحصیلی، دانشگاه موردنظر هزینه هر دانشجو متفاوت است. اما هزینه‌های ماهانه برای محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل و اینترنت چیزی بین 30 تا 600 دلار است.

افراد می‌توانند از طریق روش‌های نیروی کار ماهر فدرال، تجربه کانادایی، خوداشتغالی، کارآفرینی و غیره به انتاریو مهاجرت کنند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها