موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی بهترین کار برای تازه واردین به کانادا

معرفی بهترین کار برای تازه واردین به کانادا

پیدا کردن کار برای اولین‌بار در کانادا شاید خیلی سخت به‌نظر برسد، اما با وجود بازار کار متنوع و مشاغل پرُتقاضا، نیاز به نیروی کار همچنان وجود دارد. طبق آمار سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، حدود 84 درصد از مهاجران و تازه‌واردین به کانادا شغل مناسب‌شان را در سال‌های اول مهاجرت به دست می‌آورند. همچنین کانادا از جمله کشورهایی است که اجازه کار بعد از تحصیل را می‌دهد. حدود 60 درصد از دانشجویان بین‌المللی (از جمله دانشجویان ایرانی) کانادا با مجوز کار بعد از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در این کشور مشغول به کار می‌شوند. دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند حداکثر 20 هفته در حین تحصیل کار کنند و درآمد داشته باشند. با همراهی تیم پارسی کانادا و تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت امکان پیدا کردن کار مناسب برای هر قشری وجود دارد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

متقاضیان کار در ایران که قصد مهاجرت کاری به کانادا با جاب آفر (Job offer) را دارند یا می‌خواهند از طریق ارسال رزومه مهاجرت کنند، هم مخاطب این مطالب هستند. البته، پیدا کردن کار برای این دسته از افراد کمی دشوار است. به همین دلیل در ادامه مطلب مراحل پیدا کردن کار برای تازه‌واردین به کانادا (مخصوصا ایرانیان) کامل شرح داده شده است.

بهترین کار برای تازه‌واردین به کانادا چیست؟

سه تا از بهترین مشاغل برای تازه واردین به کانادا

بهترین مشاغل برای تازه‌واردین به کانادا عبارت‌اند از:

  • پرستار خانگی (CareGiver) با کد 44101 و TEER4
  • دستیار کارهای ساختمانی (Construction trades helpers and labourers) با کد 75110 و TEER5
  • صندوقدار (Cashier) با کد 65100 و TEER5
  • برق‌کار (Electricians) با کد 72200 و TEER2
  • پرستار (Registered nurses) با کد 31301 و TEER1
  • طراحان وب‌سایت و برنامه‌نویسان (Web developers and programmers) با کد 21234 و TEER1
  • مهندس عمران (Civil engineers) با کد 21300 و TEER1
  • راننده کامیون (Transport truck drivers) با کد 73300 و TEER3

💡یک نکته مهم

به یاد داشته باشید که بیشتر تازه‌واردین به کانادا در ابتدا برای اینکه شغل ثابتی داشته باشند، کارشان را از مشاغل معمولی مثل فروشندگی یا کار در کافی‌شاپ شروع کرده‌اند. نکته مهم اینجاست که این افراد در ادامه وارد مشاغلی مثل برنامه‌نویسی یا مهندسی برق شده‌اند و مرتبط با تخصص‌شان کار کرده‌اند. در نتیجه، برای شروع نباید خیلی سخت بگیرید!

بسیاری از مشاغل مناسب برای تازه‌واردین، کد مخصوص (TEER) به خود را دارند و جزو سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا محسوب می‌شوند. مشاغل دارای این کد برای صدور ویزای کاری کانادا و برنامه‌های مهاجرتی مثل اکسپری انتری (Express Entry) هم استفاده می‌شوند. این مشاغل در لیست بالا آورده شده است.

بعضی از فرصت‌های کار برای تازه واردین به کانادا (از جمله موارد زیر) جزو مشاغل آزاد هستند و نیازی به کد ندارند:

  • متصدی پذیرش (Receptionist)
  • فروشنده (Sales associate)
  • نیروی کار رستوران و کافی‌شاپ (Restaurant equipment)
  • گارسون (Waiter)
  • کار در فروشگاه (Shop Assistant)

چگونه بهترین مشاغل را برای تازه‌واردین ایرانی به کانادا پیدا کنید؟ (مختص ایرانی‌ها)

بهترین کارها برای تازه‌واردین ایرانی در کانادا، استخدام در مغازه‌ها، فروشگاه‌های ایرانی یا خارجی و محل‌های کاری که زبان مورنیازشان فارسی است تا بتوانند خرج خود را دربیاورند و در این مدت با دادن رزومه به سایت‌ها و موسسات و سایت‌های کاریابی کانادا و یا گذاشتن این رزومه در لینکدین بتوانند کار تخصصی خود را پیدا کنند. کسانی که زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستند، لازم است که عصرها به کلاس‌های زبانی که دولت کانادا به‌صورت مجانی برای تازه‌واردین گذاشته است شرکت کنند تا زبان‌شان تقویت شود و بتوانند در شغل تخصصی خود مشغول به کار شوند. اگر هم از دسته دانشجویان ایرانی هستید که یک مدرک تحصیلی کانادایی دارید، پیدا کردن کار با گرفتن مجوز کار پس از تحصیل آسان خواهد بود.

یکی از راحت‌ترین راهی که می‌توانید شغلی که به زبان فارسی احتیاج دارید را پیدا کنید، از طریق سایت Indeed است که باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: به این آدرس وب‌سایت مراجعه کنید.

مرحله دوم: در باکس سرچی که از شما job title, keyword or company می‌خواهد، کلمه “Persian” را بنویسید. در باکس سرچی که از شما city, province را می‌خواهد، هر استان یا شهری از کانادا که می‌خواهید در آن مکان مشغول به کار شوید را بنویسید. برای مثال: Toronto, ON

مرحله سوم: نتیجه در عکس زیر قابل مشاهده است. فقط حتما بخش توضیحات شغل (job description) را مطالعه کنید که با شرایط یا سوابق شما مرتبط باشد. مشاغل متنوعی وجود دارند که زبان موردنیازشان فارسی است برای مثال:

  • مهندسی شیمی
  • مترجم
  • اپراتور
  • قصاب
  • حسابدار
  • دستیار دفتر اداری
  • کارمند کارهای مهاجرتی
  • و غیره.

پیدا کردن کار برای تازه‌واردین ایرانی در کانادا

نکات طلایی برای پیدا کردن کار ایده‌آل توسط تازه‌واردین در کانادا!

تازه‌واردینی که وارد کانادا می‌شوند، مخصوصاً دانشجویان بین‌المللی، هم به اندازه کافی زمان دارند و هم به‌روزترین امکانات در اختیارشان قرار گرفته است. بنابراین، اولین قدم پیدا کردن کار برای تازه واردین به کانادا ساختن یک رزومه کاری قوی و جذاب است. داشتن یک مهارت مهم مثل تسلط بر زبان‌های مختلف مخصوصاً فرانسوی و سابقه کار هرچند اندک، کلیدهای طلایی بازار کار کانادا محسوب می‌شوند.

👈 در ادامه، نکات مهمی که باید به‌ترتیب و با موفقیت پشت سر گذاشته شوند تا بتوانید کار ایده‌آل خود را پیدا کنید، عبارت‌اند از:

  • تقویت مهارت زبان انگلیسی

تسلط بر مهارت‌های زبان انگلیسی، نشان‌دهنده یک مهارت ویژه مثل قابلیت برقراری ارتباط با مشتریان است. بنابراین، کارفرما نگاه مثبتی به متقاضی خواهد داشت.

  • استفاده از مراکز شغلی

بیشتر دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی یک مرکز شغلی (Career Center) دارند. این مراکز، فرصت‌های شغلی داخل دانشگاه مثل کتابداری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

  • جست‌وجو در سایت‌های کاریابی

نیروی کار متخصصی که به‌تازگی وارد کانادا شده است، با جست‌وجو در سایت‌هایی مثل Fiverr و indeed می‌توانند فرصت شغلی مناسب خود را پیدا کنند.

  • شبکه‌سازی

شبکه‌سازی (Networking) بخش مهمی از بازار کار کانادا است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان و حتی نیروهای کار متخصص از طریق افرادی که می‌شناسند، کار پیدا می‌کنند. همچنین، بعضی از کارفرمایان به افرادی که توسط افراد مورد اعتماد معرفی می‌شوند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

  • ساختن رزومه در لینکدین

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی رسمی در کانادا از همه پلتفرم‌ها از جمله لینکدین (LinkedIn) قابل‌قبول است. بنابراین، با تکیه بر شبکه‌سازی و رزومه مناسب هم می‌توان در این پلتفرم کاریابی، شغل پیدا کرد.

  • شرکت در رویدادها و سخنرانی‌ها

دانشگاه‌های معتبر کانادا از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا میزبان سخنرانی‌ها و رویدادهای شغلی‌اند. حتی اگر دانشجو هم نباشید، شرکت در این رویدادها مفید است و می‌توانید شبکه‌سازی خود را گسترش دهید.

  • درخواست رسمی برای کار

درخواست رسمی برای کار یا اصطلاحاً اپلای کردن (Applying for jobs) مهم‌ترین مرحله گرفتن کار برای تازه واردین به کانادا است. این مرحله می‌تواند از طریق ارسال یک ایمیل، آپلود کردن فایل رزومه در شبکه‌های اجتماعی و حتی شرکت در مصاحبه شغلی انجام شود.

  • حضور موفقیت‌آمیز در مصاحبه کاری

مصاحبه (Interview) برای نیروی کار متخصص در سازمان‌ها، مراکز اداری‌ یا برندها رایج است. مشاغل پاره‌وقت دانشجویی معمولاً چنین مرحله‌ای ندارند و بعد از یک توافق کلی با کارفرما یا صاحب‌کار، همکاری شروع می‌شود.

سایت‌های جست‌وجوی کار برای تازه واردین به کانادا کدام‌اند؟

نام سایت‌های کاریابی برای تازه‌واردین در کانادا

پیدا کردن فرصت‌های کار برای تازه واردین به کانادا ممکن است کمی دلهره‌آور و حتی ناممکن به‌نظر برسد. با این حال، سایت‌های کاریابی متعددی برای متضایان کار در کانادا راه‌اندازی شده‌اند که موارد زیر شامل بعضی از آن‌ها می‌شوند:

  • سایت newcomersjobscanada.ca
  • سایت بانک کار کانادا (Job Bank Canada)
  • سایت Indeed Canada
  • سایت Glassdoor
  • پلتفرم LinkedIn
  • وب‌سایت Monster Canada
  • پلتفرم کاریابی Talent.com
  • بازار کار Jobboom
  • پلتفرم Eluta
  • سایت CanadaJobs
  • سایت کاریابی Workopolis

مشورت با مؤسسات مهاجرتی برای پیدا کردن کار برای تازه واردین به کانادا

به دوش کشیدن همه مراحل پیدا کردن کار در کانادا به تنهایی ممکن است زمان‌بر، هزینه‌بردار و حتی بی‌نتیجه باشد. به همین دلیل، مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا پابه‌پای شما و با دسترسی گسترده به آژانس‌های شغلی کانادا فرصت‌های کاری مناسب شرایط‌تان را کشف می‌کند. مشاوران مهاجرتی ما با آگاهی از نیازهای بازار کار کانادا شما را به سمت مشاغل موردنیاز کانادا هدایت می‌کنند تا سریع‌تر کار پیدا کنید.

همچنین، در صورت نیاز کمک می‌کنیم تا مدارک و رزومه کاری خود را مطابق با شرایط جاب آفرهای مدنظر کارفرمایان کانادایی آماده و ارسال کنید. از طرفی، پیگیری مراحل اخذ مجوز کار در کانادا، تکمیل مدارک و ارائه آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح، تخصص تیم ما تلقی می‌شوند. برای پاسخ به سؤالات و ابهاماتی که در مورد کار برای تازه واردین به کانادا دارید، با همکارانمان تماس بگیرید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

درآمد یک تازه‌وارد در کانادا

درآمد تازه‌واردها در کانادا به نوع شغل، ساعت کاری، موقعیت کاری، تخصص و تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن آن بستگی دارد. برای مقایسه فرصت‌های کار برای تازه واردین به کانادا، در جدول زیر به درآمد بعضی از مشاغل نگاهی انداخته‌ایم:

تعداد از مشاغلی که یک تازه‌وارد می‌تواند انتخاب کند، با توجه به نوع آن، درآمدش نیز متفاوت است که در این جدول آمده است.
نوع کار برای تازه واردین به کانادامتوسط درآمد ماهانه
پرستار خانگی6,809 دلار
نیروی کار ساده2,925 دلار
صندوقدار2,657 دلار
فروشنده2,835 دلار
کار در کافی‌شاپ2,762 دلار
طراحی وب5,000 دلار
دستیار کار اداری (مسلط به زبان فارسی)4,320 دلار
مترجم زبان فارسی8,000 دلار (40 ساعت کار در هفته)
مهندس شیمی (مسلط به زبان فارسی)6,804 دلار

*منبع ارقام داخل جدول، سایت ca.talent.com است!

شروع تازه در کانادا؛ راهنمای یافتن کار برای تازه‌واردین به کانادا

کانادا به‌عنوان کشوری با فرصت‌های کار برای تازه واردین به کانادا مخصوصاً برای دانشجویان و دارندگان اقامت موقت محسوب می‌شود. از طرفی، فرصت‌های شغلی آن‌قدر متنوع‌اند که نیروی کار متخصص و باتجربه هم در کانادا می‌تواند وارد مشاغل آینده‌دار و پردرآمد شود. در این مطلب از پارسی کانادا به سراغ مراحل انتخاب و معرفی کار برای تازه واردین به کانادا رفتیم و درآمد هر حرفه را بررسی کردیم.

در حال حاضر، بهترین مشاغل برای دانشجویان، کار در کافی‌شاپ، کار فروشگاهی، کارهای داخل محیط دانشگاه و از این قبیل محسوب می‌شود. همچنین، نیروی کار متخصص هم می‌تواند در مشاغل تخصصی مثل برنامه‌نویسی، طراحی وب، مهندسی برق و غیره مشغول‌به‌کار شود. با متخصصان امور مهاجرتی مؤسسه ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره ویژه، روش مهاجرتی مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید.

سؤالات متداول:

از جمله مناسب‌ترین مشاغل برای دانشجویان می‌توان به کار در کافی‌شاپ، کار فروشگاهی، کارهای داخل محیط دانشگاه و از این قبیل اشاره کرد. همچنین، نیروی کار متخصص هم می‌تواند در مشاغل تخصصی مثل برنامه‌نویسی، طراحی وب، مهندسی برق و غیره مشغول‌به‌کار شود. همچنین استخدام در یکسری کارها، تسلط به زبان فارسی نیاز است!

پرستاری خانگی با بیش از 6 هزار دلار درآمد ماهانه و نیروی کار نظافت، کار در فروشگاه و متصدی پذیرش با بیش از 3 هزار دلار درآمد ماهانه از جمله مشاغل سبک با درآمد قابل‌قبول هستند. همچنین تمامی مشاغلی که برای استخدام به زبان فارسی احتیاج دارند، درآمد بالایی دارند که در مطلب روش پیدا کردنش را توضیح داده‌ایم!

مشاغلی مثل مدل پوشاک مردانه، مربی‌گری آکادمی فوتبال پسران، کار در مرکز نگهداری سالمندان و مشاغل این‌چنینی برای مردان تازه‌وارد به کانادا مناسب‌اند. همچنین، زنان تازه‌وارد به کانادا هم می‌‌توانند در مشاغلی مثل مدل پوشاک زنانه، پرستاری، تدریس زبان انگلیسی/فرانسوی، مددکاری اجتماعی و غیره مشغول‌به‌کار شوند.

حدود نیمی از مهاجران شاغل (48 درصد) در رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی‌شان در کانادا مشغول به کار می‌شوند. همچنین، حدود 58 درصد از این تازه‌واردان از مهارت‌ها یا تخصص‌های‌شان به اندازه کافی در شغلی که دارند، استفاده می‌کنند.

منبع: Canada.ca, LinkedIn

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال