موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استقبال کانادا از یک میلیون مهاجر

استقبال کانادا از یک میلیون مهاجر

مارکو مندیسینو در نخستین سخنرانی اصلی سیاست خود از زمان انتصابش در نوامبر 2019 به عنوان وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی در مورد برنامه افزایش جمعیت مهاجران در سال های 2022-2020 خبر داد.  مندیسینو پس از انتخاب مجدد حزب لیبرال کانادا در ماه اکتبر به سمت دومین دوره انتخابیه منصوب شد و وی هم اکنون در حال پیگیری یک برنامه مهاجرتی است.

سخنرانی مندیسینو حول این محور بود که آینده کانادا به مهاجرت بستگی دارد،  همچنین به میزان نیروی انسانی مورد نیاز کانادا برای بهبود شرایط اقتصادی و رونق آن اشاره کرد. وی خاطر نشان شد که با توجه به اینکه کانادا با بحران پیری جمعیت مواجه است و میزان تولد در آن کم است فشار متحمل شده بر اقتصاد کانادا روز به روز افزایش پیدا می کند چرا که تعداد نیروی کار کم بوده و دولت مجبور به هزینه های زیادی است که برای نمونه سهم بیشتری از آن مربوط به مراقبت های بهداشتی از افراد سالخورده می شود. همچنین این شرایط به وجود آمده موجب می شود تا علاقه مندان مهاجرت، نسبت به اخذ ویزای کار کانادا مشتاق شوند.

مندیسینو گفت بخش عمده راه حل استقبال از مهاجران است. امروز، حدود 80 درصد از رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت است و تخمین ها حاکی از این است که تا سال 2030 به 100 درصد برسد.

مندیسینو گفت، به همین دلیل کانادا طی سه سال آینده از بیش از یک میلیون مهاجر استقبال خواهد کرد و همچنین خاطر نشان شد که در ماه مارس به طور رسمی برنامه افزایش سطح مهاجرت سالانه کانادا برای سال های 2020-2022 برگزار می شود.

اکسپرس انتری به عنوان برنامه شاخص برای استقبال از مهاجران به کانادا خواهد بود که از زمان راه اندازی در ژانویه 2015 موفقیت آمیز بوده است. مندیسینو خاطر نشان کرد 95 درصد از ورودی های برنامه اکسپرس اینتری شاغل هستند و حدود 80 درصد از آن ها در زمینه های تخصصی خود مشغول به کار هستند.

علاوه بر این، برنامه هایی مانند جریان استعدادهای جهانی و برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک برای حمایت از اقتصاد کانادا بسیار مهم هستند.

برنامه پیشنهادی نامزد شهرداری MNP  یکی دیگر از ابتکار های دولت فدرال برای کمک به رشد اقتصادی در کانادا است. وزیر امور خارجه اظهار داشت كه دولت در حال انجام مشاوره و گفتگو در مورد مشكلات برنامه است و از بازخورد ذینفعان در مورد چگونگی شکل گیری MNP استقبال می كند.

وزیر مندیسینو از حضار درخواست کرد تا از گفتگوی ملی حول محور اینکه مهاجرت به کانادا پوئن مثبتی است حمایت کنند. وی خاطر نشان شد که سیستم مهاجرت کانادا توسط “سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD ”  برای نحوه مدیریت مؤثر یک سیستم مهاجرتی مورد تمجید قرار گرفته است. وی با بیان اینکه کانادا بر اساس قدرت مهاجرت ساخته شده است ، نتیجه گرفت استقبال از مهاجران به رشد بازار کار ، پشتیبانی از مشاغل و اطمینان از اینکه ” کانادا به عنوان بهترین کشور در جهان” کمک خواهد کرد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال