موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بسته شدن مرز مشترک کانادا – آمریکا تا 20 می

بسته شدن مرز مشترک کانادا – آمریکا تا 20 می

تقریبا 1 ماه پیش دولت کانادا و آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتند که مرز مشترک کشور خود را ببندند و قرار بر این شد که این کار تا 20 آوریل ادامه داشته باشد، اما طی صحبت هایی که بین این دو دولت صورت گرفته است این توافق به مدت 30 روز دیگر تمدید شد.

البته نکته قابل توجه این است که تجارت روند قبلی خود را دارد و کامیون ها و قطارها برای جا به جایی مواد غذایی، دارو و سوخت مشکلی نخواهند داشت تنها در این محدودیت اعمال شده از سفرهای غیر ضروری جلوگیری می شود.

علاوه بر این افراد نمی توانند برای تمدید اقامت خود تقاضای ویزای موقت و یا به اصطلاح flagpoling داشته باشند. Flagpoling روندی است که افراد خارجی که اقامت کانادا به صورت موقت را دارند به مرز کانادا و آمریکا رفته، چند قدم از مرز کانادا گذشته و هنگامی که وارد مرز بین دو کشور شدند، مجددا به سمت کانادا برگشته و از مامور مرزی کانادا تقاضای ورود مجدد به کانادا را می کند. این امر برای پناهجویانی که از نقاط غیررسمی مرز مانند Roxham Road هم عبور می کنند صادق است.

بسته شدن مرز کانادا و آمریکا یک توافق دو سویه از سمت هر دو کشور بوده است اما محدودیت های اعمال شده برای سفر به اروپا و چین از سوی ایالت متحده وضع شده است، اما هر دو دولت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به محدودیت هایی که اعمال شده پایبند بوده و تدابیری که در مورد قرنطینگی اتخاذ شده را ادامه خواهند داد.

در کشور کانادا تا به حال 35000 مبتلا به کرونا وجود داشته که از این میان 1500 نفر جان خود را از دست داده اند. این تعداد در آمریکا بیشتر بوده ، چیزی حدود 720.000 مبتلا که 35000 مورد فوتی گزارش شده است.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت در دوران کرونا به این صفحه مراجعه کنید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال