موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

قرعی کشی بزرگ کانادا با دعوت 5956 داوطلب مهاجرت

قرعی کشی بزرگ کانادا با دعوت 5956 داوطلب مهاجرت

در حالی اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC باوجود شیوع ویروس کرونا به جذب کاندیدهای مهاجرتی خود در کانادا ادامه می دهد که سیستم جامع رتبه‌­بندی CRS به 380 رسیده است. این میزان امتیاز دومین روند کاهشی در سال 2021 است.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CIC NEWS، کانادا در تاریخ 31 مه با دعوت 5956 داوطلب مهاجرتی برای اقامت دائم، مراسم قرعه کشی اکسپرس انتری جدید خود را برگزار کرد. در این قرعه کشی، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از میان کاندیداهایی با حداقل امتیاز 380 دعوت بعمل آورده است.

در قرعه کشی جدید نامزدهایی برگزیده شدند که واجد شرایط اقامت دائم مختص به برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC)هستند.

داوطلبان دعوت شده حداقل یک سال سابقه کار ماهر در کانادا بعلاوه مهارتهای زبان رسمی متوسط و معیارهای دیگری  برای واجد شرایط بودن در برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC) داشته اند.

قرعه کشی انجام شده سومین قرعه کشی اکسپرس انتری بود و کمترین میزان امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) در سال 2021 را داشت.

در مقایسه با قرعه کشی قبلی برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC)  که فقط دو هفته پیش برگزار شد، در قرعه کشی جدید، کانادا 4114 کاندید مهاجرتی دیگر را دعوت کرد و امتیاز لازم آن 17 امتیاز کمتر بود.

گفتنی است سه هفته پیش نیز کانادا یک مسابقه CEC برگزار کرد و از میان کاندیدها، نامزدهای با امتیاز حداقل 401 دعوت به عمل آورد.

برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC)

کاندیدهای ساکن کانادا در اولویت هستند

کانادا از ابتدای سال کاندیدهایی را در اولویت قرار می دهد که از قبل در کانادا زندگی می کردند. با اعمال محدودیت های فعلی سفر، داوطلبانی که در خارج از کشور تایید شدند نمی توانند برای تکمیل برنامه اقامت دائم خود به کانادا سفر کنند.

به گفته دولت کانادا، رسیدگی به نامزدهایی که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌ کنند منطقی تر است.

براساس اطلاعات اداره IRCC  از 6 مه سال 2021، حدود 95 درصد از نامزدهای CEC در استخر Express Entry حضور داشتند.

IRCC قرعه کشی CEC را هر دو هفته یک بار به جز این سه هفته بهار پس از یک قرعه کشی غافلگیرانه که در 20 مه برگزار شد هر دو هفته یکبار اداره مهاجرت، قرعه کشی را با هدف قراردادن کاندیداهای برنامه نامزدهای استانی (PNP) برگزار می کند.

با وجود همه گیری کرونا، کانادا همچنان در حال رکورد شکنی جذب مهاجران جدید در سه سال آینده است. قرار است فقط در سال جاری 108،500 مهاجر جدید از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا شوند.

 


تاکنون، IRCC از بین تعداد 74،773 داوطلب اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت کرده است.

 

این تعداد زیاد، از قرعه کشی تاریخی 13 فوریه ناشی می شود که اداره IRCC از هر کاندیدای واجد شرایط CEC در مجموع 27332 نفر را دعوت کرد.

IRCC در یک ایمیل به CIC News گفت که فقط در این قرعه کشی، 23،877 نامزد دعوت شده که قبل از مهلت 90 روزه درخواست ها را تکمیل و ارسال کردند.

قرعه کشی های برنامه های مهاجرتی استانی (PNP) و برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC) شرایط سیستم جامع رتبه بندی CRS بسیار متفاوت دارند.

این بدان دلیل است که داوطلبان PNP به طور خودکار 600 امتیاز بیشتر نسبت به امتیاز کلی خود کسب می کنند. کاندیدهای CEC برای دعوت شدن از دیگر برنامه ها مهاجرتی رقابت نمی کنند.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری یا برنامه ورود سریع به کانادا یک سیستم مهاجرتی است که در سال 2015 برای سهولت پذیرش مهاجران و اقامت سریع آن ها در کانادا ایجاد شد.

هدف اصلی راه اندازی این سیستم، تامین نیروی کار جدید برای اقتصاد رو به رشد و تشنه کانادا است. با وجود اکسپرس انتری، کانادا نیروهای با مهارت را به کشور خود جذب کرده و در ازای تضمین پیشرفت کشورش، اقامت کانادا را به آن ها اعطا می کند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، با توجه به سن، وضعیت تاهل، میزان تحصیلات، مهارت های زبانی، سابقه کار، پیشنهاد شغلی و انعطاف پذیری (سازش و خو گیری با محیط جدید) نمره ای دریافت می کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال