موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

قرعه کشی جدید استان آلبرتا

قرعه کشی جدید استان آلبرتا

استان آلبرتا کانادا در حال حاضر از 2،284 داوطلب مهاجرت دعوت کرده است تا برای نامزدی استانی اپلای دهند.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS استان آلبرتا در 22 ژوئن قرعه کشی جدیدی را برگزار کرد و از 184 نامزد اکسپرس انتری دعوت کرد که برای یک nomination استانی درخواست بدهند.

برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP) جزئیات آخرین قرعه کشی 22 ژوئن خود را منتشر کرد. داوطلبان دعوت شده امکان دارد برای برنامه اکسپرس انتری آلبرتا  Alberta Express Entry stream واجد شرایط باشند.

برای دعوت شدن به این برنامه، متقاضیان مهاجرت به کانادا لازم است در سیستم Express Entry یک پروفایل با حداقل 300 امتیاز داشته باشند.

قرعه کشی استان آلبرتا کانادا

این دومین بار است که در این ماه (ژوئن 2021) استان آلبرتا دعوت نامه هایی با حداقل امتیاز نمره صادر می کند. قرعه کشی قبلی این استان در 5 ژوئن برگزار شد.

استان آلبرتا از زمان از سرگیری مجدد دوره های دعوت در ژانویه 2021 پس از وقفه ای موقت مربوط به کرونا  2،284 نامزد Express Entry را برای درخواست نامزدی استانی دعوت کرده است.

این استان علاوه بر عدم صدور دعوت نامه در طی چند ماه همه گیری کرونا از داوطلبانی که از قبل در این استان بودند دعوت می کند تا اپلای بدهند.

سخنگوی دولتی آلبرتا به CIC News گفت که برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP)  درحال حاضر معیارهای موقت ایجاد شده برنامه اکسپرس انتری آلبرتا را در میان همه گیری ویروس کرونا حذف کرده است.

جوزف داو، دبیر مطبوعاتی وزیر کار و مهاجرت در ایمیلی گفت: “علاوه بر نامزدهایی که در استان آلبرتا اقامت دارند و مشغول به کار هستند، نامزدهایی می توانند انتخاب و معرفی شوند که از استان آلبرتا پیشنهاد شغلی یا تجربه شغلی داشته باشند و ازاین نظر بتوانند توسعه اقتصادی استان ما کمک کنند.”

وی ادامه داد : “مهاجرت هنوز هم به ویژه بعد از اینکه از بیماری کرونا به طور کامل بهبود یابیم یکی از جنبه های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی استان آلبرتا است، دولت آلبرتا جذب متخصصان ماهر و با استعداد برای حمایت از ایجاد شغل و رشد اقتصادی استان را با اهمیت تلقی می کند.”

گفتنی است که تا پایان سال 2021 استان آلبرتا 6،250 گواهینامه نامزدی nomination certificate صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است هر فردی که دعوت شده باشد لزوما نامزدی استانی را دریافت نخواهد کرد. همانطور که به هرکسی که نامزد دریافت کند اقامت دائم داده نخواهد شد. یادآور می شویم که  این بستگی به کامل بودن درخواست های ارسالی متقاضیان دارد.

شرایط نامزدی استان آلبرتا

روش اکسپرس اینتری استان آلبرتا Alberta Express Entry stream این امکان را به این استان می دهد تا نیروی کار متخصص و با تجربه در سیستم اکسپرس اینتری فدرال  Federal Express entry system را نامزد دریافت اقامت دائم کانادا کند.

متقاضیان واجد شرایط در ذخیره اکسپرس اینتری فدرال، به طور مستقیم از طرف برنامه مهاجرت به استان آلبرتا انتخاب می شوند.

به پذیرفته شدگان ایمیل حاوی نامه ابراز تمایل EOI استان ارسال می شود. پس از آن متقاضی می تواند درخواست خود را ارسال نماید. متقاضی باید برای در خواست درایای شرایط زیر باشد:

  • کسب حداقل 300 امتیاز در CRS
  • دارا بودن پروفایل اکسپرس انتری فدرال
  • متقاضی باید قصد اقامت در آلبرتا را دشته باشد.
  • بهتر است یک جاب افر از آلبرتا داشته باشد.

انتهای پیام

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال