موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

4 استان مهم کانادا برای مهاجرت استانی، قرعه کشی برگزار می کنند

4 استان مهم کانادا برای مهاجرت استانی، قرعه کشی برگزار می کنند

استان‌های انتاریو، کبک، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا برای اپلای از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی در این هفته دعوتنامه‌هایی را صادر کرده‌اند.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS اکثر استان‌ها و مناطق کانادا برنامه‌های نامزدی استانی خود را در طی هفته جاری برگزار می‌کنند. از طریق این برنامه‌ها، کاندیدهای متقاضی علاقه‌مند ممکن است برای درخواست نامزدی استانی دعوت شوند.

اگرچه نامزدی استانی به طور مستقیم منجر به اقامت دائم نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان اولین گام برای اخذ اقامت دائم از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) عمل کند.

برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) در سال 1998 شروع به کار کرد و در حال حاضر  بیش از 80000 پذیرش PR در سال دارد. افزایش تعداد پذیرش PNP در کانادا به این دلیل است که دولت‌های فدرال و استانی آن را عاملی موثر برای ارتقای توسعه اقتصادی کانادا خارج از استان‌ها و مراکز شهری با جمعیت مهاجر بالا می‌دانند.

نتایج مهاجرت استانی کانادا از 24 تا 29 سپتامبر 2022

در ادامه مروری داریم بر نتایج قرعه‌کشی 4 استان کانادا

کبک

در 15 سپتامبر امسال، کبک از 1009 نیروی کار ماهر دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. این قرعه‌کشی برای کاندیداهایی بود که تجربه‌کاری در مشاغل مورد تقاضا و یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از قلمرو منطقه کلان‌شهری مونترال داشتند.

کاندیداها باید پروفایل‌هایی در سیستم ابراز علاقه Arrima با امتیاز حداقل 563 داشته باشند.

این یازدهمین قرعه کشی کبک در سال 2022 و دومین قرعه کشی در ماه سپتامبر است. این غیرعادی است زیرا کبک معمولاً فقط یک بار در ماه قرعه کشی می کند. کبک معمولا نتایج قرعه کشی را تا یک تا دو هفته پس از انجام قرعه کشی‌ها منتشر نمی کند.

این دعوت نامه‌ها توسط اداره مهاجرت کبک (MIFI) برای متقاضیان مهاجرتی که از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) درخواست می‌کنند، صادر شده است. کبک قصد دارد درخواست‌های کامل را ظرف شش ماه از تاریخی که تمام اطلاعات مورد نیاز (شامل تمام فرم ها و اسناد می شود) دریافت شده است بررسی کند.

اخبار مهاجرت استانی کانادا

انتاریو

برنامه نامزدهای استانی انتاریو (OINP) در طی هفته گذشته دو قرعه کشی برگزار کرد. اولین قرعه‌کشی، در 23 سپتامبر، برای Stream نیروی کار ماهر فرانسوی زبان بود. استان انتاریو از 363 نامزد دعوت کرد و حداقل امتیاز برای پذیرش 326 بود. این برنامه با اکسپرس اینتری همسو است و داوطلبان باید فرانسوی صحبت کنند و توانایی‌های انگلیسی قوی داشته باشند.

دومین قرعه‌کشی درخصوص اولویت‌های سرمایه انسانی بود. این استان 1179 دعوت نامه را در 28 سپتامبر از طریق OINP به عنوان بخشی از قرعه‌کشی هدفمند برای مشاغل فناوری صادر کرد. همه کاندیدهای تجربه کاری در مشاغل خاص مرتبط با فناوری داشتند.

بریتیش کلمبیا

بیش از 258 کاندید متقاضی برای نامزدی استانی در بریتیش کلمبیا در 28 سپتامبر 2022 دعوت شدند.

اکثر نامزدها یعنی چیزی حدود 215 نفر، در یک قرعه کشی هدفمند برای مشاغل فنی دعوت شدند. این دعوت‌نامه‌ها برای داوطلبان گروه‌های نیروهای کار ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی صادر شد و شامل کاندیدهای اکسپرس اینتری نیز می‌شدند.

کاندیداهایی که در قرعه کشی فناوری هدف دعوت شده بودند حداقل امتیاز 100  – سیستم ثبت مهاجرت مهارتی بریتیش کلمبیا – (SIRS) داشتند. SIRS بسیار شبیه سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتری (CRS) عمل می کند اما فقط برای برنامه استانی بریتیش کلمبیا استفاده می شود.

لازم به ذکر است استان بریتیش کلمبیا اخیراً اعلام کرده است که قرعه کشی تحت PNP BC را بین 12 اکتبر تا 16 نوامبر به دلیل انتقال از NOC 2016 به NOC 2021 متوقف می‌کند.

ساسکاچوان

استان ساسکاچوان 639 نامزد را از طریق روش اکسپرس انتری و 507 نامزد را از طریق برنامه مشاغل مورد تقاضا و برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان (SINP) برای مجموع 1146 نامزد دعوت کرده است.

این قرعه‌کشی با قرعه‌کشی‌ها در طول تابستان سازگار است، که جدیدترین آنها بیش از 1000 نامزد را دعوت کرده است. این اولین قرعه کشی از 7 سپتامبر 2022 است. هفته گذشته هیچ قرعه کشی برگزار نشده است و این اولین هفته بدون قرعه کشی SINP از 6 جولای بوده است.

برای مطالعه آخرین اخبار مهاجرتی همواره با ما در ارتباط باشید…

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال