موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جذب مهاجران خارجی با ویزای کشاورزی استرالیا

جذب مهاجران خارجی با ویزای کشاورزی استرالیا

به گزارش پارسی کانادا به نقل از SBS ویزای کشاورزی استرالیا موسوم به Agricultural Visa قرار است از ماه نوامبر 2021 مهاجران بیشتری را برای جبران کمبود شدید نیروی کار جذب استرالیا کند. برای این منظور کشورهای جنوب شرقی آسیا در اولویت جذب قرار دارند.

دولت فدرال استرالیا روز پنجشنبه گذشته موافقت رسمی خود را برای صدور این روادید که به دنبال پیش بینی وزارت کشاورزی این کشور بود اعلام کرد.

شرایط کامل این ویزا با مشورت با این وازرت خانه قرار است نهایی  شود، با این حال  انتظار می رود که مسیرهای بالقوه برای اقامت استرالیا، از جمله اسکان مجدد منطقه ای هموار شود.

گفتنی است در فاز اول این ویزا گروه کوچکی از نیروهای کار کشاورز، بین نوامبر و مارس 2022 وارد استرالیا شوند.

در فاز دوم که از آوریل سال آینده آغاز می شود، نیروهای کار بیشتری با ویزای جدید وارد استرالیا می شوند.

مهندس کشاورزی در استرالیا

آقای لیتل پرود وزیر کشاورزی دولت استرالیا  اذعان داشت مذاکرات پیرامون توافق های دوجانبه با کشورهای منطقه در حال انجام است.

وی گفت: ویزای کشاورزی بزرگترین تغییر ساختاری در نیروی کار کشاورزی در تاریخ کشور ما (استرالیا) خواهد بود.

این مقام رسمی دولت خاطر نشان کرد از کشورهای مختلف دنیا می توانند در این برنامه ویزایی شرکت کنند دولت متعهد شده است همچنین مذاکره و توافق دوجانبه با کشورهای جنوب شرق آسیا که در اولویت جذب هستند در حال انجام است.

این ویزا برای رفع کمبود نیروی کار طراحی شده است که با بسته شدن مرزهای بین المللی به دنبال  همه گیری COVID-19 تشدید شده است. دولت فدرال استرالیا تخمین زده است که بخش باغبانی به تنهایی تا ماه فوریه با کمبود 30 هزار نیروی کار مواجه است. این ویزا به کارگران صنایع کشاورزی از جمله کارخانه فرآوری گوشت، شیلات و جنگلداری قرار می گیرد و به افراد اجازه می دهد بین کارفرمایان جابجا شوند.

در همین راستا شورای اتحادیه های کارگری استرالیا در مورد سوء استفاده احتمالی از نیروهای کار مهاجر که برای این ویزا درخواست می دهند هشدار داده است که مبادا این افراد در دائم سودجویان و کلاهبردارن نیفتند.

دولت فدرال می گوید نیروهای کاری که با این برنامه وارد استرالیا می شوند از حقوق و حمایت های یکسانی برخوردار خواهند شد.

guest
51 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها