موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

حذف شرط تجربه کار کانادایی از آگهی‌های استخدامی انتاریو

حذف شرط تجربه کار کانادایی از آگهی‌های استخدامی انتاریو

به گزارش CIC NEWS و به نقل از پارسی کانادا، استان انتاریو کانادا قصد دارد در یک اقدامی بی سابقه، قوانین جدیدی را اعلام کند که در صورت تصویب آن، شرط داشتن “تجربه کار کانادایی از آگهی‌های استخدام یا فرم‌های درخواست شغلی” حذف می‌شود. این تصمیم به منظور افزایش فرصت‌های شغلی برای افرادی اتخاذ شده است که از دیگر کشورها به استان انتاریو مهاجرت کرده‌اند و تاکنون تجربه و سابقه کاری در کانادا ندارند.

استان انتاریو با کمبود نیروی کار مواجه است و این در حالی است که اغلب مهاجران تازه وارد، با وجود داشتن مهارت و تخصص لازم، به دلیل نداشتن سابقه کار در کانادا، برای یافتن شغل در حرفه خود با مشکل مواجه شده یا در مشاغل ساده‌ مشغول به کار می‌شوند.

در صورت تصویب این قانون که در این دسته از اخبار مهاجرتی به آن می‌پردازیم، انتاریو به اولین استانی در کانادا تبدیل خواهد شد که به مهاجران متخصص و آموزش دیده، برای پیدا کردن شغل مناسب در زمینه‌ای که در آن تحصیل کرده و آموزش دیده‌اند ، کمک می‌کند. همچنین فرآیند استخدام و پیدا کردن شغل متناسب با توانایی‌ها برای مهاجران آسان‌تر می‌شود. در نهایت این قانون به جبران کمبود نیروی کار مورد نیاز در سراسر این استان کمک کند.

دیوید پیچینی (David Piccini) وزیر کار استان انتاریو در کانادا

تصویری از آقای دیوید پیچینی (David Piccini) وزیر کار استان انتاریو در کانادا

به گفته دیوید پیچینی (David Piccini)؛ وزیر کار انتاریو، بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، به دلیل نداشتن سابقه کار در کانادا، به سمت مشاغل ساده سوق داده می‌شوند در حالی که مهارت و توانایی‌های بیشتری دارند. همچنین وی افزود که برای مقابله با این موضوع، باید اطمینان حاصل کنیم که این افراد می‌توانند مشاغلی با درآمد و مزایای خوب داشته باشند که به رفع کمبود نیروی کار کمک کند.

مایکل فورد (Michael Ford)، وزیر شهروندی و چندفرهنگی انتاریو نیز تاکید دارد که این قانون نه تنها به تازه واردان کمک می‌کند تا به سرعت شغل مناسبی پیدا کنند، بلکه به کسب و کارها نیز کمک خواهد کرد تا به راحتی نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کنند.

وزیر کار انتاریو، ارزش مهاجرت به این استان را به وضوح بیان می‌کند و می‌گوید: “هنگامی که تازه واردان هم مانند افراد بومی در استان انتاریو، بتوانند از فرصت‌های شغلی برابر بهره‌مند شوند، همه برنده می‌شوند.”

به همین دلیل، انتاریو تنها در سال 2023، 16500 مقیم دائم از طریق برنامه استانی انتاریو (OINP) در بخش‌های مختلف حیاتی مانند مراقبت های بهداشتی و مشاغل فنی جذب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر مطلب مهاجرت به انتاریو را مطالعه کنید.

این استان، سالانه بیش از هر استان دیگری در کانادا از مهاجران استقبال می‌کند. تحقیقات نشان داده است که با جذب تازه واردان متخصص در مشاغل مرتبط، می‌توان تولید ناخالص داخلی آن را تا 100 میلیارد دلار طی پنج سال افزایش داد.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال