موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بریتیش کلمبیا، آلبرتا و جزیره پرنس ادوارد این هفته دعوتنامه ارسال کردند

بریتیش کلمبیا، آلبرتا و جزیره پرنس ادوارد این هفته دعوتنامه ارسال کردند

به گزارش Cicnews به نقل از پارسی کانادا سه استان بریتیش کلمبیا، آلبرتا و جزیره پرنس ادوارد از طریق برنامه‌های استانی خود (PNPs) به متقاضیانی که دارای برخی مشاغل مورد نیاز هستند، دعوتنامه درخواست (ITAs) صادر کرده‌اند.

برنامه‌ استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) و آلبرتا (که قبلاً به عنوان برنامه مهاجرتی Alberta Advantage شناخته می‌شد)، دو مورد از بزرگترین برنامه‌های استانی کانادا هستند.

این برنامه‌ها مسیر‌های مهاجرتی را برای کارآفرینان باتجربه، نیرو‌های کار با مهارت مورد نیاز، فارغ التحصیلان بین‌المللی و سایر مهاجران جدید، چه در داخل و چه خارج از این استان‌ها خود ارائه می‌دهند.

به بیان ساده‌تر، این سه استان به دنبال جذب مهاجرانی با مهارت‌های خاص هستند و از طریق برنامه‌های استانی خود به آن‌ها فرصت مهاجرت به کانادا را می‌دهند.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا در هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۴)

هر استان در کانادا سیستم امتیازدهی منحصر به فرد خود را برای برنامه مهاجرتی استانی‌اش دارد. بنابراین، مقایسه امتیاز‌ها یا معیار‌های استان‌های مختلف غیرمنطقی است.

امسال (۲۰۲۴)، برنامه استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) به افراد ماهر و فارغ التحصیلان بین‌المللی که دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار کار این استان هستند، فرصت درخواست برای مهاجرت داده است.

این برنامه برای جذب حداقل ۲۰۰ نفر در پنج حوزه کاری شغل‌های پرمتقاضی طراحی شده است. حوزه‌های کاری شامل موارد زیر هستند:

  • مراقبت از کودکان: با حداقل امتیاز ۶۰
  • ساخت و ساز: با حداقل امتیاز ۷۵
  • مراقبت‌های بهداشتی: با حداقل امتیاز ۶۰
  • فناوری (Tech): با حداقل امتیاز ۱۰۸
  • مراقبت‌های دامپزشکی: با حداقل امتیاز ۶۰

اگر در یکی از این حوزه‌ها تخصص دارید و امتیاز لازم را کسب کرده‌اید، می‌توانید برای مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا اقدام کنید.

آلبرتا

در تاریخ ۶ فوریه، برنامه مهاجرتی آلبرتا (AAIP) به ۴۴ نفر با سابقه کاری در بخش مراقبت‌های بهداشتی که پیشنهاد شغلی از کارفرمای مستقر در آلبرتا داشتند، ابراز علاقه فرستاد. (این ابراز علاقه معادل ITA در سیستم اکسپرس اینتری است.)
برای دریافت این ابراز علاقه، متقاضیان باید سابقه کار مرتبط در استان آلبرتا داشته و پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای این استان دریافت کرده باشند. حداقل امتیاز لازم برای دریافت ابراز علاقه (EOI) ۳۰۱ بود.

جزیره پرنس ادوارد

برنامه مهاجرتی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) به ۱۲۱ نفر که در این استان مشغول به کار بوده و حداقل امتیاز ۶۵ را کسب کرده بودند، ابراز علاقه (EOI) فرستاد. این ابراز علاقه‌ها برای نیروی کار و متقاضیان اکسپرس اینتری صادر شده است.

در ۱۲ ماه گذشته، این استان در مجموع به ۲۳۱۷ نفر ابراز علاقه فرستاده است که ۲۲۵۳ مورد آن برای نیروی کار و متقاضیان اکسپرس اینتری و ۵۴ مورد برای کارآفرینان با مجوز کار موقت بوده است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها