موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مراحل و شرایط خرید ملک در عمان برای ایرانیان

مراحل و شرایط خرید ملک در عمان برای ایرانیان

خرید ملک در عمان یکی از سه روش اصلی مهاجرت به این کشور است که دولت در عمان طبق شرایطی به سرمایه‌گذاران خارجی در ازای دادن سرمایه ملک می‌دهد و از این طریق اقامت اعطا می‌کند.

با خرید ملک در عمان می‌توانید اقامت ۱۰۰ساله خود و خانوده‌تان را اخذ کنید و بعد از گذشت ۱ الی ۲ سال می‌توانید ملک خریداری شده خود را به ارزش افزوده بفروشید.

در زیر مزایا، شرایط، مراحل و هزینه خرید ملک در عمان را با جزئیات شرح دادیم.

اگر حوصله خواندن این متن را ندارید و می‌خواهید درباره شرایط اخذ اقامت عمان از طریق خرید ملک آشنا شوید، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا مشاوران پارسی کانادا با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

چرا باید در کشور عمان ملک خرید؟

مهم‌ترین دلایلی که می‌توان به صورت جدی به آن‌ها در مورد سرمایه‌گذاری در بخش املاک عمان به عنوان گزینه ای مناسب برای مهاجرت عمان فکر کرد شامل موارد زیر هستند:

  •  در عرض ۲ ماه می‌توانید ملک خود را بخرید و اقامت ۱۰۰ ساله بگیرید
  •  شرایط پرداخت اقساطی خرید ملک
  •  اقامت دوم بدون شرط حضور
  •  مالیات حداقلی
  •  نیازی به مدرک زبان ندارید
  •  عمان یکی از با ثبات‌ترین اقتصاد منطقه است
  •  نزدیکی به ایران
  •  امکان وراثت ملک وجود دارد
  •  بعد از پرداخت ۲۰ درصد هزینه ملک اقامت دریافت می‌کنید.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در عمان مناسب چه کسانی است؟

برای افرادی که به دنبال مقاصد نزدیک به ایران برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک هستند. همچنین مدت زمان کوتاه پروسه خیلی برایشان اهمیت دارد و علاوه بر سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دوم به دنبال کشور‌هایی با ثبات اقتصادی بالا و بدون شرط حضور هستند.

خرید ملک در عمان

هزینه و قیمت خرید ملک در عمان

حداقل هزینه خرید خانه یک خوابه در عمان 89 هزار ریال عمان است و این رقم با توجه به ملک و تعداد اتاق ها تغییر خواهد کرد.

جزییات و مراحل خرید ملک در عمان

فرآیند خرید ملک در عمان فوق‌العاده سریع و راحت است و بر خلاف اکثر لاین‌های مهاجرتی هیچ پیچیدگی ندارد و در کمتر از ۲ماه انجام می‌پذیرد.

مراحلی که برای خرید ملک و اخذ اقامت عمان توسط کارشناسان پارسی کانادا انجام می‌شود دقیقاً به ترتیب زیر هستند.

1️⃣ انتخاب پروژه

در جلسه مشاوره کلاینت پروژه‌هایی که در دسترس و فعال هستند پرزنت خواهند شد‌ یکی از این پروژه‌ها که از شرکت دار گلوبال در مسقط عمان است پروژه آیدا نام دارد.

درحال حاضر پروژه آیدا یک پروژه فوق العاده لاکچری و در حال توسعه و با امکانات زیاد است. پروژه آیدا در ۱۵ دقیقه‌ای شهر مسقط فاصله دارد.

پروژه شهرک آیدا منطقه‌ای که حال و هوای جزایری مثل مالدیو را دارد.

ویژگی‌ها و امکانات پروژه آیدا:

  •  مرکز خرید اختصاصی
  •  مراکز بهداشت و درمان اختصاصی
  •  مراکز تفریحی مختلف
  •  دارای فضای سبز و پارک با مساحت بالا
  •  باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ
  •  پلازا، کافه و رستوران
  •  مرکز تناسب اندام
  •  هتل‌های لوکس

عکس‌هایی از شهرک آیدا

2️⃣ انتخاب واحد مورد نظر

در حال حاضر واحد‌های آپارتمانی و ویلایی در پروژه آیدا به همراه کلیه امکانات رفاهی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای خرید آن‌ها به صورت نقد یا اقساطی اقدام کنند. متقاضی می‌تواند در صورت تمایل به کشور عمان سفر کند و آنجا توسط تیم فروش دارگلوبال به صورت حضوری از پروژه‌ها بازدید کرده و ملک مورد نظر را انتخاب کند.

3️⃣ پرداخت مبلغ رزرو

پس از انتخاب اولیه ملک مورد نظر متقاضی باید مبلغ ۴۰۰۰ریال عمان جهت رزرو ملک پرداخت کند، به این ترتیب که ملک مورد نظر مشتری از قابلیت فروش خارج شده و تا یک هفته فروش نرود. بعد از بررسی نهایی، خریدار باید فرآیند خریداری انجام شود در غیر این صورت مبلغ ۴۰۰۰ریال قابل بازگشت نیست.

4️⃣ پرداخت ۲۰ درصد از کل مبلغ و شرایط اقساط

هنگامی که خریدار اعلام می‌کند که ملک را پسندیده با پرداخت ۲۰درصد کل مبلغ، یک قرارداد انگلیسی از طریق شرکت دارگلوبال برای مشتری ملک ارسال می‌گردد. نسخه قرارداد را هر دو طرف امضا می‌کنند. در صورت تمایل مشتری می‌تواند مابقی مبلغ ملک را طی ۵سال به صورت اقساط پرداخت کند.

5️⃣ دریافت اقامت ۱۰۰ ساله

پس از تأیید و بررسی نهایی، اقامت ۱۰۰ ساله عمان به متقاضی اعطا می‌گردد. این اقامت معمولاً به مدت معین صادر می‌شود و می‌توان آن را تمدید کرد.

آیا امکان اجاره دادن ملک در عمان وجود دارد؟

بله شما بعد ازاینکه ملک خود را  به صورت کامل خریداری کردید امکان اجاره دادن آن برای شما وجود دارد. اما در مورد شهرک آیدا به دلیل اینکه بسیاری از پروژه‌ها فعال در حال ساخت هستنند بعد از آماده شدن پروژه، شما می‌توانید ملک خود را اجاره دهید.

بسته به مکان و متراژ از ماهانه 3۰۰ ریال به بالا اجاره دادن ملک امکان پذیر است.

در صورت فروش ملک خریداری شده اقامت متقاضی چه می‌شود؟

با توجه به این که اقامت را از طریق ملک خریداری شده دریافت نموده‌اید طبیعتا اقامت ۱۰۰ ساله باطل می‌شود.

آیا با خرید ملک در عمان اجازه کار به متقاضی داده می‌شود؟

معمولاً در عمان استخدام در مشاغل سطح بالا فقط برای خود عمانی‌ها امکان پذیر است. اما در برخی از مشاغل شما می‌توانید مشغول به کار شوید و بیزنس خود را راه اندازی کنید.

بهترین اقدام برای کار کردن در عمان در این شرایط راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت در عمان است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

تفاوت خرید ملک نسبت به ثبت شرکت در عمان

ماهیت این دو ویزا کامال متفاوت است. با خرید ملک اقامت صد ساله عمان دریافت می‌شود. علاوه بر آن سرمایه گذاری مطمئن و امن انجام شده و بیشتر افراد به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می‌کنند.

اما به متقاضی ثبت شرکت در عمان فقط ویزای ۲ ساله اعطا می دهند که البته این ویزا تا مادام العمر قابل تمدید است و شرط استخدام نیرو دارد.

شرایط خرید شراکتی ملک در عمان

در تمام روش های سرمایه گذاری خارجی امکان شراکت وجود دارد. در مورد کشور عمان هم به این صورت است تا 3 یا نهایتاً ۴ نفر می‌توانند شریک خرید ملک در عمان باشند اما فقط به یک خانواده اقامت ۱۰۰ ساله اعطا می‌شود.

مابقی شرکاء فقط از مزایای سرمایه‌گذاری بهره مند خواهند شد.

مهم‌ترین شرایط خرید ملک در عمان برای ایرانیان

اگر متقاضی سرمایه‌گذاری در عمان از طریق خرید ملک هستید باید یک سری شرایط را داشته باشید. در زیر این شرایط را آوردیم.

  • داشتن سرمایه لازم کل پروسه خرید ملک
  • پاسپورت معتبر
  • عدم سوء سابقه کیفری
  • متقاضی نباید به دولت عمان بدهی داشته باشد.

سؤالات متداول

حداقل با ۱۲۰ هزار ریال عمان امکان خرید ملک وجود دارد.

بله درحال حاضز موسسه مهاجرتی پارسی امکان شرایط خرید ملک در عمان را به صورت اقساط 5 ساله فراهم کرده است.

در پروژه های عمان امکان پرداخت ۲۰ درصد هنگام خرید و مابقی تا 5 سال هر ماه ۱ درصد از کل و ۲۰ درصد در ماه 6۱ ام یا آخر پنج سال وجود دارد.

معمولا این مبالغ ۱۰ درصد از کل مبلغ هستند اما در مورد پروژه های عمان با پرداخت ۴۰۰۰ ریال عمان امکان رزرواسیون وجود دارد.

با توجه به این که این مبلغ برای برداشتن آگهی فروش آن واحد در سایت رسمی دارگلوبال است و طی مدت زمانی که شما رزرو کرده‌اید امکان خریداری توسط شخص برداشته می‌شود. پس در 9۰ درصد مواقع غیر قابل بازگشت است.

برعکس اروپا و کانادا که حتما باید روزهای خاصی را به منظور جلوگیری از ابطال ویزا اقامت داشته باشید؛ کشور عمان این چنین نیست. با توجه به این که اقامت صد ساله را از طریق خریداری ملک دریافت نمودید شرط حضور در اقامت وجود ندارد.

در کشور عمان اجرای این چنین قوانین مربوط به افراد غیر عمانی مطابق قوانین کشور اصلی است. پس برای یک ایرانی مطابق با قوانین ایران بعد از فوت ملک متوفی به همسر و وارثین قانونی وی می‌رسد و اقامت مابقی اعضا پابرجا خواهد ماند.

دریافت ویزای شنگن قبل از هرچیزی به تمکن مالی فرد و تراول هیستوری وی و نهایتا ملیت فرد میباشد. با توجه به این که کشور عمان ملیت و شهروندی اعطا نمیکند به چشم یک عمانی به دارنده کارت اقامت صد سالع نگاه نمیکنند و ملیت نهایتا ایرانی است اما بله قطعا تاثیر مثبت خواهد داشت چرا که فرد متقاضی اثبات کرده از نظر مالی شرایط خوبی دارد و در یک کشور ثانویه سرمایه گذاری کرده است پس طبیعتا در مدت زمان خیلی کوتاه تر میتوانید هم برا توریستی شینگن هم توریستی کانادا و آمریکا اقدام کنید.

این پروژه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت و ساز در کشور عمان است که قسمتی از پروژه تمام شده و قسمتی از آن در حال ساخت است. به طور کلی ۱5 دقیقه از خود مسقط  و 45 دقیقه از فرودگاه مسقط فاصله دارد. اما دارای تمام امکانات رفاهی مانند مدرسه، بیمارستان، باشگاه ورزشی، زمین گلف و رستوران و کافه‌های مجلل است.

این پروسه نسبت به روش های دیگر مهاجرتی مدارک متعددی نیاز ندارد. فقط با در دست داشتن پاسپورت و مدارک هویتی و نداشتن سو پیشینه امکان پذیر است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال