موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا تدابیر جدیدی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است

کانادا تدابیر جدیدی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است

به گزارش CIC NEWS و به نقل از پارسی کانادا، دولت کانادا در پی کلاهبرداری‌هایی که اخیرا با ارسال نامه پذیرش جعلی برای صدها دانشجوی هندی اتفاق افتاده بود، تغییرات جدیدی را در برنامه‌های دانشجویان بین‌المللی در راستای امنیت بیشتر ایجاد کرده است.

کانادا یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا است. در سال 2022، کانادا میزبان بیش از 550000 دانشجوی بین‌المللی بود که این تعداد در سال 2023، به بیش از 900000 نفر خواهد رسید.

در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2023، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، بیش از 280 هزار مجوز تحصیل جدید صادر کرده است که در مقایسه با همین مدت مشابه در سال قبل، رشد 77 درصدی را نشان می‌دهد. با افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا، کلاهبرداری علیه این دانشجویان نیز افزایش یافته است. 

در این راستا مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، مجموعه‌ای از اقدامات جدید را با هدف حفظ امنیت دانشجویان بین‌المللی در برابر کلاه‌برداری و بهبود کلی برنامه‌های دانشجویی این کشور معرفی کرده است که در این دسته از اخبار مهاجرتی به آن می‌پردازیم.

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر

وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر در حال اعلام تصمیمات جدید دولت

یکی از این اقدامات، ایجاد یک طرح جدید برای تایید نامه‌های پذیرش (LOA) است که دانشجویان بین‌المللی برای درخواست مجوز تحصیلی به آن نیاز دارند. این طرح توسط یک سازمان مستقل اجرا خواهد شد و هدف آن این است که از جعل نامه‌های پذیرش جلوگیری کند.

علاوه‌بر این، دولت کانادا، تا ترم پاییز 2024 یک “چارچوب موسسات شناخته شده (Recognized Institutions Framework)” جدید برای موسسات آموزش عالی تعیین شده کانادا (DLI) ایجاد خواهد کرد. DLI، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی هستند که توسط دولت‌های استانی و منطقه‌ای برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی تایید شده‌اند.

این چارچوب، استاندارد بالاتری را برای ارائه خدمات و پشتیبانی از دانشجویان تعیین خواهد کرد. پردازش سریع درخواست‌های مجوز تحصیل، از مزایای گرفتن پذیرش از این موسسات است. جزئیات بیشتر در این مورد در آینده منتشر خواهد شد.

میلر همچنین اعلام کرد که IRCC، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را بررسی و در ماه‌های آینده، اصلاحات را اعلام خواهد کرد. هدف این بررسی این است که مجوز PGWP را با کمبود نیروی کار کانادا هماهنگ کند.

این اصلاحات اعلام شده، بر افراد کلاهبرداری تمرکز دارد که با ارسال نامه‌های پذیرش جعلی، از دانشجویان برای کسب سود مالی، سوءاستفاده می‌کنند.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال