موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

افزایش چشمگیر استخدام مهاجران در صنعت فناوری سبز در کانادا

افزایش چشمگیر استخدام مهاجران در صنعت فناوری سبز در کانادا

به گزارش پارسی کانادا به نقل از Cicnews کانادا قصد دارد تا سال آینده در زمینه فناوری سبز یا تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست استخدام نیروی کار را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تنها در استان انتاریو کانادا یک کارخانه تولید باتری اتومبیل‌های الکترونیکی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵۰۰ نیرو استخدام می‌کند.

در واقع، در اوایل سال جاری، گزارش شد که دولت فدرال کانادا در حال پیشنهاد سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش‌های انرژی و فناوری‌های پاک ملی است. علاوه بر ۲۱ میلیارد دلار بودجه جدید برای «اقتصاد پاک و نسل بعدی»، بودجه سال ۲۰۲۳ کانادا در مجموع حدود ۵۵ میلیارد دلار است که برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در چنین بخش‌های حیاتی طراحی شده است.

به طور همزمان، صنعت فناوری سبز اکنون به عنوان منبع بزرگی برای فرصت‌های شغلی مهاجران کانادایی تبدیل شده است که در سال‌های آینده نیز این استخدام نیرو بیشتر خواهد شد.

افزایش چشمگیر استخدام نیروی کار در حوزه مرتبط با تکنولوژی های دوستداری محیط زیست

آینده اشتغال فناوری سبز در سراسر کانادا

طبق یک منبع، بخش CleanTech کانادا که‌ یک شرکت مرتبط با تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست است. در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۸۸۰۰۰ نیرو استخدام کرده است.
گزارش دیگری از ماه ژوئن سال جاری می‌گوید: «در حالی که تقریباً یک چهارم بازار کار با هوش مصنوعی دچار اختلال خواهد شد، حوزه فناوری سبز می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.
با نگاهی بیشتر به آینده، گزارش مارس ۲۰۲۳ توسط CEC نشان می‌دهد که کانادا تا سال ۲۰۵۰، ۷۰۰۰۰۰ شغل در حوزه انرژی [خالص] ایجاد خواهد کرد.
علاوه بر ایجاد رشد شغلی مورد انتظار در بخش فناوری سبز در سراسر این کشور، گزارش فوق همچنین موارد زیر را تأیید می‌کند.
در سال ۲۰۵۰، ۱. ۳ میلیون کانادایی قرار است در مشاغل مرتبط با وسایل نقلیه برقی استخدام شوند که ۶۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۵ است. و در سال ۲۰۵۰، تقریباً نیم میلیون نفر برای تأمین انرژی پاک در کانادا استخدام خواهند شد.

چه شغل هایی حوزه فناوری سبز را در بر می گیرند؟

حوزه فناوری سبز شامل طیف گسترده‌ای از مشاغل در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، ساختمان، و مدیریت پسماند است. برخی از مشاغل کلیدی در این حوزه عبارتند از:

  • مهندسان انرژی

مهندسان انرژی در طراحی، ساخت، و نگهداری سیستم های انرژی کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلف انرژی از جمله انرژی تجدیدپذیر، انرژی هسته ای، یا انرژی سوخت فسیلی کار کنند.

  • مهندسان محیط زیست

مهندسان محیط زیست در حفاظت ا محیط زیست کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله آلودگی هوا، آلودگی آب، یا مدیریت پسماند کار کنند.

  • دانشمندان محیط زیست

دانشمندان محیط زیست در مطالعه محیط زیست کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، آلودگی، یا تنوع زیستی کار کنند.

  • متخصصان انرژی تجدیدپذیر

متخصصان انرژی تجدیدپذیر در توسعه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله انرژی خورشیدی، انرژی بادی، یا انرژی آبی کار کنند.

  • متخصصان حمل و نقل سبز

متخصصان حمل و نقل سبز در توسعه و استفاده از سیستم های حمل و نقل پایدار کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی، حمل و نقل پاک، یا وسایل نقلیه الکتریکی کار کنند.

  • متخصصان ساختمان سبز

متخصصان ساختمان سبز در طراحی، ساخت، و نگهداری ساختمان های پایدار کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله عایق بندی، انرژی خورشیدی، یا تهویه مطبوع کار کنند.

  • متخصصان مدیریت پسماند

متخصصان مدیریت پسماند در کاهش، بازیافت، و دفع پسماند کار می کنند. آنها ممکن است در زمینه های مختلفی از جمله برنامه ریزی مدیریت پسماند، پردازش پسماند، یا بازیافت کار کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال