موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سیاست‌های جدید کانادا برای بهبود اوضاع مسکن و مواد غذایی

سیاست‌های جدید کانادا برای بهبود اوضاع مسکن و مواد غذایی

به گزارش Cicnews به نقل از پارسی کانادا، دولت کانادا برای مقابله با مشکل افزایش هزینه‌های زندگی، سیاست‌هایی را برای بهبود قیمت مسکن و مواد غذایی اجرا خواهد کرد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، ۸۳٪ از مهاجران تازه وارد به کانادا می‌گویند که مناسب نبودن قیمت‌ها، ماندن در کانادا را برای آن‌ها دشوارتر کرده است. برخی از سیاست‌های جدید دولت کانادا برای حل این مشکل عبارتند از:

راهکارهای حل مشکل مسکن

معاون نخست وزیر کانادا بودجه کمک مسکن کانادا را افزایش داد. کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، مبلغ ۹۹ میلیون دلار دیگر به برنامه کمک مسکن کانادا (CHB) اختصاص داد. این برنامه با پرداخت مستقیم پول به مستأجران با درآمد کم، اجاره مسکن را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

با این کمک، مبلغ اختصاص یافته به CHB در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به ۳۲۵ میلیون دلار کانادایی رسیده است. این مبلغ از طریق برنامه‌های حمایتی ایالتی و سرزمینی به طور مستقیم به مستأجران کم درآمد خواهد رسید.

CHB مجموعاً بیش از ۴. ۸ میلیارد دلار کانادا طی هشت سال بودجه دریافت کرده است. افزایش بودجه CHB جدیدترین کار از مجموع اقداماتی است که دولت برای مقرون به صرفه‌تر کردن مسکن در کانادا انجام داده است. از جمله این اقدامات ارائه:

صندوق تسریع مسکن به ارزش ۴ میلیارد دلار:

این صندوق برای تشویق دولت‌های محلی به حذف محدودیت‌های منطقه‌بندی و افزایش تولید واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده است. هدف این طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سه سال آینده است.

منشور وام مسکن کانادا

این منشور سیاست‌ها و برنامه‌های تخفیف وام مسکن را مشخص می‌کند که انتظار می‌رود بانک‌ها آن‌ها را برای کمک به خریداران خانه‌ای که با پرداخت وام مسکن خانه اصلی خود دچار مشکل مالی هستند، اجرا کنند.

حساب پس‌انداز معاف از مالیات برای خرید مسکن

این حساب به خریداران اولی‌های مسکن اجازه می‌دهد تا مبلغی تا سقف ۴۰ هزار دلار کانادا را برای پیش‌پرداخت اولین خانه خود بدون پرداخت مالیات واریز کنند.

استراتژی اقتصادی پاییز ۲۰۲۳ نیز بر لزوم افزایش عرضه مسکن مقرون به صرفه در کانادا تأکید کرده است.

کاهش تعرفه‌ها برای برخی از اقلام غذایی

این امر باعث می‌شود که این اقلام برای مصرف‌کنندگان ارزان‌تر شوند. افزایش سرمایه‌گذاری در برنامه‌های کشاورزی: این امر به افزایش تولید مواد غذایی در داخل کانادا و ‍مناسب‌تر کردن قیمت‌ها کمک می‌کند.

دولت کانادا‌ امیدوار است که این سیاست‌ها به ‍مناسب‌تر شدن قیمت مسکن و مواد غذایی برای همه کانادایی‌ها، از جمله مهاجران تازه وارد، کمک کند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال