موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا احتمالاً ورود کارگران خارجی موقت و دانشجویان را در سال 2024 محدود خواهد کرد. 

کانادا احتمالاً ورود کارگران خارجی موقت و دانشجویان را در سال 2024 محدود خواهد کرد. 

به گزارش Business Today و به نقل از پارسی کانادا، وزیر امور خارجه کانادا اصلاحاتی را برای مقابله با هجوم گسترده کارگران موقت خارجی در ابتدای سال 2024 رونمایی خواهد کرد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت به کانادا به خبرنگاران گفت که احتمالا محدودیت هایی برای ورود کارگران موقت خارجی که در سال 2024 یا پس از آن وارد کشور می شوند، اعمال خواهد شد. او افزود که این سیستم “برای مدت طولانی کمی نابسامان و به هم ریخته شده است”. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که اصلاحاتی را برای مقابله با هجوم گسترده کارگران موقت خارجی در ابتدای سال 2024 رونمایی خواهد کرد.

میلر اشاره کرد که بین بحران مسکن کانادا و هجوم گسترده دانشجویان خارجی و همچنین کارگران موقت خارجی رابطه مستقیمی وجود دارد و به خبرنگاران گفت که تعداد افرادی که به صورت موقت وارد کانادا شده اند “به شدت افزایش یافته است”. و در ادامه افزود: «من قشر خاصی را هدف قرار نمی دهم و منظورم کارگران خارجی است”.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا ورود کارگران  خارجی موقت و دانشجویان را در سال 2024 محدود خواهد کرد

میلر خاطرنشان کرد: «من تلاش می‌کنم روی پیامدهای سیستمی تمرکز کنم که برای مدت طولانی به‌طور نامنظم کار می‌کند و تأثیر قابل‌توجهی دارد». کارگران خارجی موقت از طرق مختلف وارد کانادا می شوند، مانند کارگران موقت کشاورزی یا دانشجویان بین المللی که مجوز کار در مقطع کارشناسی ارشد را برای اقامت در این کشور دریافت می کنند.

اظهارات میلر تقریبا یک هفته پس از آن بیان شد که اداره آمار کانادا در داده های اخیر خود اعلام کرد که جمعیت این کشور در سه ماهه سوم سال 2023 بیش از 430،000 نفر افزایش یافته است. این بزرگترین نرخ رشد جمعیت در هر سه ماهه در کانادا از سال 1957 است. طبق این گزارش، کانادا در حال حاضر بیش از 40.5 میلیون نفر زندگی می کنند که 313000 نفر از آنها مهاجر هستند.

با این حال، این اولین بار نیست که میلر مشکل مهاجران را در کانادا مطرح می کند. میلر در تلاش است و حتی  برای کاهش درخواست مهاجرت، تغییراتی را در برنامه دانشجویان خارجی در دسامبر سال جاری اعلام کرد. در حال حاضر متقاضیان باید تمکن مالی خود برای پرداخت هزینه های زندگی را با میزانی دو برابر قبل نشان دهند.

وزیر مهاجرت کانادا همچنین گفت که اگر استان‌هایی مانند انتاریو امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی را متوقف نکند برخی مجوزهای این دانشگاه را لغو خواهد کرد.

مارک میلر افزود که قصد دارد صدور مجوز به کالج های زیر سطح برای تحصیل را متوقف کند. همچنین خاطرنشان کرد که در صورتی که استان ها نتوانند در زمینه کاهش تعداد مهاجران اقدام کنند در “گام های بعدی” برای کاهش تعداد دانشجویان بین المللی قدم برمی دارد. او گفت: «جذب مهاجر پس از پایان کوید و از طرفی این سبک افزایش ها در گرفتن دانشجو و کارگر خارجی  هر دو نشان دهنده افزایش هستند که در چند سال گذشته با جهش نجومی همراه بوده است.»

منبع خبر: business today

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال