موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا، ممکن است تا 31 مارس 2024، هیچ درخواست جدیدی را برای مجوز تحصیلی بررسی نکند!

کانادا، ممکن است تا 31 مارس 2024، هیچ درخواست جدیدی را برای مجوز تحصیلی بررسی نکند!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از cicnews، اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، این هفته اخباری را برای کاهش تعداد مجوزهای جدید دانشجویان بین‌المللی در سال 2024 اعلام کرد.

برای اینکه IRCC در سال 2024 بتواند به سقف تعیین شده (360 هزار مجوز تحصیلی جدید) برسد، به عملکرد استان‌ها بستگی دارد. اگر استان‌ها به سرعت اقدام نکنند، احتمالاً حداقل تا 31 مارس 2024، هیچ درخواست جدیدی برای دریافت مجوز تحصیلی، صادر نخواهد شد.

قبل از اعلامیه اخیر اداره مهاجرت کانادا، دانشجویان بین‌المللی فقط باید قبل از درخواست مجوز تحصیلی، نامه پذیرش (LOA) از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) دریافت کنند.

از 22 ژانویه 2024، IRCC می‌گوید که: «هر درخواستی که برای مجوز تحصیلی به این اداره ارسال می‌شود، به گواهینامه از یک استان یا منطقه نیز نیاز دارد». توجه داشته باشید، گواهینامه‌ها باید در کنار یک LOA از DLI، به IRCC ارسال شود.

توجه داشته باشید، هنگامی که یک دانشجوی بین‌المللی به‌ترتیب، نامه LOA و گواهینامه را از مدرسه و استان/منطقه تحصیلی خود دریافت می‌کند، می‌تواند برای مجوز تحصیل در کانادا اقدام کند. اگر مقاله ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید، از این پروسه آگاهی پیدا می‌کنید.

به دولت‌های استانی و منطقه‌ای تا 31 مارس 2024 فرصت داده شده است تا «فرآیندی برای صدور گواهینامه برای دانشجویان ایجاد کنند».

در حالی که استان‌ها و مناطق سراسر کانادا ممکن است چنین فرآیندهایی را در هر زمانی اجرا کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین سیستم‌هایی تا مهلت تعیین‌شده توسط IRCC، انجام شوند. این می‌تواند به این معنی باشد که هیچ درخواست مجوز تحصیلی جدیدی تا بعد از 31 مارس 2024 به IRCC ارسال نمی‌شود.

آیا سوالی دارید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *