موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اعلام لیست هزینه‌های دریافت اقامت دائم کانادا در سال 2024 توسط IRCC

اعلام لیست هزینه‌های دریافت اقامت دائم کانادا در سال 2024 توسط IRCC

متقاضیان بسته به شرایطی که دارند، برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی را برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا انتخاب می‌کنند. بنابراین متقاضیان باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنند. لیست هزینه‌های اعلام شده توسط اداره مهاجرت کانادا در سال 2024 اعلام شده است.

هزینه‌های برنامه‌های مهاجرتی کانادا در سال 2024 که به دریافت اقامت دائم کانادا ختم می‌شود، به شرح زیر است:

  • هزینه پردازش و یا درخواست برای برنامه‌های اسکیل ورکر کانادا، اسکیل ترید کانادا، برنامه نامزد استانی، برنامه مهاجرتی آتلانتیک، اسکیل ورکر کبک و کلاس تجربه کار کانادایی، 850 دلار کانادا است (اگر بخواهید همسر و فرزندتان را نیز با این برنامه به‌همراه خود به کانادا ببرید باید 850 دلار کانادا و 230 دلار کانادا بپردازید).
  • هزینه درخواست برای تبدیل اقامت موقت کانادا به اقامت دائم این کشور، 570 دلار کانادا است (هزینه درخواست تبدیل اقامت موقت به دائم برای همسر 570 دلار کانادا و برای فرزند 155 دلار کانادا است). تمامی متقاضیانی که به‌صورت موقت؛ یعنی با ویزای کاری یا تحصیلی در کانادا اقامت دارند و می‌خواهد اقامت دائم خود را دریافت کنند باید همین هزینه را بپردازند!
  • هزینه کارت اقامت دائم 50 دلار کانادا است.
  • هزینه حق اقامت دائم کانادا 515 دلار کانادا است.
  • هزینه انگشت نگاری یا بایومتریک برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای هر خانواده 170 دلار کانادا است.

**همان طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، اکثر هزینه‌های اعلام شده در سال 2024 با هزینه‌های اعلام شده در سال 2023، تفاوت خاصی نداشته است و اکثرا مشابه هستند. برای ثابت شدن این مسئله، می‌توانید مقاله هزینه مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید و هزینه‌ها را با هم مقایسه کنید!

منبع: CICNEWS

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال