موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استان‌های برتر کانادا در زمینه ماندگاری مهاجران

استان‌های برتر کانادا در زمینه ماندگاری مهاجران

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS، نیروهای کار معمولا از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP) مهاجرت می‌کنند. مهاجرانی که برای رفتن به استانی نامزد شده‌اند، باید تمایل واقعی خود را برای زندگی در آن نشان دهند تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله برنامه استانی کانادا را مطالعه کنید.

مطالعات اخیر نشان داده است که مهاجران در استان‌های کانادایی که قصد زندگی کردن داشتند، ماندگار شده‌اند و این استان نقش به‌سزایی را در حفظ آن‌ها داشته است..

به‌طور کلی، 89 درصد از منتخبان که در سال 2019 به استان موردنظر رفته‌اند، تا پایان سالی که باید اقامت داشته باشند، مانده‌اند. حدود 80 درصد از افرادی که در استانی که نامزد شده‌اند، تا 5 سال بعد در آنجا اقامت داشته‌اند. درصد افرادی که در استان انتخابی، تا پایان زمان اقامت‌شان مانده‌اند، عبارت است از:

  • 97 درصد در انتاریو (Ontario)
  • 95 درصد در بریتیش کلمبیا (British Columbia)
  • 92 درصد در آلبرتا (Alberta)
  • 88 درصد در مانیتوبا (Manitoba)
  • 78 درصد در ساسکاچوان (Saskatchewan)
  • 69 درصد در جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

چه استان‌هایی بیشترین میزان استمرار و ماندگاری مهاجران را دارند؟

سه استانی که بیشترین میزان نگهداری را در کانادا داشته‌اند

تفاوت در فرصت‌ها و شرایط اقتصادی هر استان، بر میزان ماندن مهاجران در آن استان‌ تأثیر می‌گذارد. سه استان انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین میزان را در ماندن و نگه داشتن مهاجران در خود داشته‌اند و کمترین میزان در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک دیده شده است.

مهاجران بعد از اقامت یک‌ساله یا پنج‌ساله، به کدام استان مهاجرت می‌کنند؟

جالب است که بدانید که بیشتر از 23 درصد مهاجران بعد از یک سال ماندن در استان محل اقامت خود، انتاریو رو به‌عنوان دومین مقصد برای زندگی انتخاب می‌کنند. در صورتی که این آمار، بعد از پنج سال، بیشتر از 56 درصد است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال