موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد، پذیرش اکسپرس انتری را طبق روال ادامه خواهد داد!

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد، پذیرش اکسپرس انتری را طبق روال ادامه خواهد داد!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) رسما تأیید کرد که در قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری سال 2024، افراد واجد شرایط را طبق روال سال قبل انتخاب خواهد کرد. در ایمیلی که از IRCC ارسال شده است، این سازمان اعلام کرده نامزدهای انتخابی اکسپرس انتری بر اساس همان شرایط مرسوم تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان، انتخاب خواهند شد.

بر اساس این گزارش، اداره مهاجرت کانادا نامزدهای خود را از میان 6 دسته زیر انتخاب خواهد کرد:

  • تسلط به زبان فرانسه
  • سابقه کار در مشاغل سلامت و درمان
  • سابقه کار در مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM).
  • سابقه کار در مشاغل تجاری
  • سابقه کار در مشاغل حمل‌ونقل
  • سابقه کار در مشاغل کشاورزی

قرعه‌کشی‌های انتخابی بر اساس این دسته‌بندی صرفا به منظور دست‌یابی کانادا به اهداف اقتصادی خود در سال جاری است. این دسته‌بندی‌ها در سال 2023 پس از رایزنی‌های عمومی با استان‌ها و مناطق و سایر ذینفعان مانند اتحادیه‌ها، کارفرمایان، سازمان‌های ارائه دهنده خدمات شهرک‌سازی، گروه‌های مدافع کارگران و محققان مهاجرت انتخاب شدند.

هدف IRCC با جدا کردن نامزدهای اکسپرس انتری که معیارهای این دسته‌ها را دارند، دعوت از تازه‌واردانی است که می‌توانند به پر کردن نیروی کار کانادا، در بخش‌هایی که برای اقتصاد و رفاه کانادایی‌ها حیاتی هستند، کمک کنند. هدف دیگر، ترویج زبان فرانسه در خارج از استان کبک است.

زمانی‌که این دسته‌بندی‌ها معرفی شدند، IRCC اعلام کرد که هر سال به عنوان بخشی از گزارش سالانه خود به مجلس، این موارد را مجددا بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم اصلاحات لازم را انجام می‌دهد.

انتخاب بر اساس دسته‌بندی‌ها در سال 2023

اولین قرعه کشی انتخابی مبتنی بر این دسته‌بندی در 28 ژوئن 2023 انجام شد و از 1500 کاندید اکسپرس انتری در مشاغل واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی دعوت به عمل آمد. در ادامه سال 2023، IRCC بیش از 16000 کاندید اکسپرس انتری را از طریق انتخاب بر اساس همین دسته‌بندی و در 17 قرعه کشی جداگانه، به کانادا دعوت کرد. تا کنون در سال 2024، یک قرعه کشی بر اساس این دسته‌بندی انجام شده است؛ که از 7000 داوطلب با مهارت زبان فرانسه در آن دعوت شده است.

چه کسانی واجد شرایط انتخاب بر اساس این دسته‌بندی هستند؟

انتخاب بر اساس این دسته‌بندی برای نامزدهایی است که از قبل پروفایل اکسپرس اینتری دارند. سایر مهاجرانی که از روش‌های کلاس اقتصادی قصد مهاجرت به کانادا را دارند و پروفایل اکسپرس انتری ندارن، واجد شرایط این دسته‌بندی، نیستند. IRCC می‌گوید کاندیدایی که شرایط برنامه اکسپرس انتری را برآورده می‌کنند، باید در سه سال گذشته حداقل شش ماه تجربه کاری تمام وقت و مستمر (یا به میزان مساوی تجربه کار پاره وقت)، داشته باشد.

داوطلبانی که در دسته داشتن مهارت زبان فرانسه، دعوت می‌شوند باید در هر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) در Niveaux de compétence linguistique canadiens نمره 7 را کسب کنند.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال