موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تفاوت ویزای توریستی کانادا و سوپر ویزا در چیست؟

تفاوت ویزای توریستی کانادا و سوپر ویزا در چیست؟

سوپر ویزای کانادا (Super Visa)، یک ویزای 10 ساله طولانی مدت برای بازدید خانواده است که برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان و مقیم دائم کانادایی طراحی شده و در زیرمجموعه ویزای توریستی (Visitor Visa) قرار می‌گیرد. تفاوت ویزای توریستی و سوپر ویزا، تنها در مدت زمان اقامت مجاز در کانادا است. ویزای توریستی تنها اجازه اقامت حداکثر 6 ماه را به افراد می‌دهد، درحالی‌که دارندگاه سوپر ویزا، می‌توانند به مدت 5 سال در کانادا بمانند و خانواده خود را ملاقات کنند.

ویزای توریستی چیست؟

اکثر افرادی که قصد سفر به کانادا دارند، لازم است ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند. همچنین اگر فردی در مسیر خود، نیاز به توقف در یکی از فرودگاه‌های این کشور را داشته باشد، ممکن است به این ویزا، نیاز پیدا کند.

مسافران می‌توانند با ویزای توریستی، به‌مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. اجازه اقامت، توسط افسران خدمات مرزی انجام می‌شود و آن‌ها ممکن است به شما اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از 6  ماه را بدهند. در این صورت، تاریخی که باید تا آن روز، خاک کانادا را ترک کنید در پاسپورت شما درج می‌شود. افسران همچنین می‌توانند برگه‌ای به نام سابقه بازدید به شما بدهند که تاریخ خروج را نشان می‌دهد.

چنانچه در پاسپورتتان هیچ تاریخی درج نشود، از زمان ورود به کانادا تا حداکثر 6 ماه، می‌توانید در این کشور، اقامت موقت داشته باشید.

سوپر ویزا چیست؟

سوپر ویزا به والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال متوالی؛ بدون تمدید ویزای خود؛ در خاک کانادا اقامت داشته باشند. همچنین این افراد، می‌توانند به‌مدت 10 سال، به‌صورت نامحدود وارد کانادا شوند.

سوپر ویزا کانادا، یک جایگزین عالی برای برنامه اسپارنسرشیپ والدین (PGP) است، زیرا هیچ قرعه‌کشی برای آن وجود ندارد و تنها نیاز است که افراد ثابت کنند که درآمد کافی جهت حمایت مالی از خانواده خود را دارند.

هدف از شرط اثبات درآمد، اطمینان از توانایی فرزند یا نوه برای حمایت مالی از اعضای خانواده برای مهاجرت به کانادا است، زیرا والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ او ممکن است به دلیل داشتن سن بالا، نیاز به حمایت داشته باشند.

پایان خبر

منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال