موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همسران برخی از دارندگان مجوز کار، اکنون واجد شرایط درخواست اپن ورک‌پرمیت هستند

همسران برخی از دارندگان مجوز کار، اکنون واجد شرایط درخواست اپن ورک‌پرمیت هستند

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، شان فریزر (Sean Fraser) در یک اطلاعیه مهم اعلام کرده است که کانادا به دنبال حفظ خانواده برخی از دارندگان مجوز کار خواهد بود.

وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر، در 2 دسامبر 2022 اعلام کرد که سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برای همسران برخی از دارندگان مجوز کار، امکان درخواست اپن ورک‌پریمت (OWP) را ایجاد کرده‌است.

مجوز کار یا Work Permit چیست؟

مجوز کار به اتباع خارجی (به عنوان مثال: افرادی که نه شهروند و نه مقیم دائم کانادا هستند) اجازه می‌دهد تا در کانادا کار کنند. معمولاً مجوزهای کار برای یک شغل خاص با یک کارفرمای خاص صادر می‌شود. از سوی دیگر، مجوز کار باز یا همان اپن ورک‌پرمیت ها به اتباع خارجی اجازه می‌دهند تا به طور قانونی در کانادا برای هر کارفرما و در هر شغلی کار کنند. جزئیات کامل درباره ورک‌پرمیت را در مطلب پیشنهادی زیر بخوانید:

حتما بخوانید:
ورک پرمیت کانادا

تغییرات جدید در شرایط اپن ورک‌پرمیت OWP

تغییرات ایجاد شده در شرایط لازم برای همسران دارندگان اپن ورک‌پرمیت، گام بزرگی به سوی تشویق مهاجران به کار و اقامت در کانادا است. همسران دانشجویان بین‌المللی و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، قبلا می‌توانستند توسط همسرشان برای اخذ اپن ورک‌پرمیت حمایت شوند. با این وجود تغییرات ایجاد شده در شرایط همسران این افراد، گواهی بر علاقه و اشتیاق دولت کانادا برای پذیرش مهاجرین تازه‌وارد بیشتر است.

سازمان مهاجرت کانادا، انتظار دارد بیش از صدهزار درخواست جدید برای مجوز کار از سوی همسران دارندگان ورک‌پرمیت در نتیجه این تغییر ثبت شود.

انتظار می‌رود این برنامه در ابتدای سال 2023 در سه مرحله اجرا شود:

  • برنامه دستمزد بالا – برای همسران کارگران با دستمزد بالاتر که مجوز کار دارند
  • برنامه استان ها و مناطق – برای همسران کارگران با دستمزد کمتر
  • خانواده‌های کارگران کشاورز – این مرحله به طور خاص با خانواده‌های کارگران فصلی کشاورزی سروکار دارد، برنامه کلیدی ااستخدام که کانادا در تلاش است به عنوان بخشی از برنامه بهبود اقتصادی خود آن را گسترش دهد.

اگرچه IRCC مشتاق اجرای این تغییرات برای کمک به بهبود اقتصادی است، اما همچنان این تاریخ آزمایشی است. همانطور که وزیر مهاجرت فریزر گزارش می‌دهد، بسیاری از فازهای دو و سه همچنان نیازمند همکاری استان‌ها و کارفرمایان برای توسعه است.

اما چرا کانادا به مهاجرین بیشتری نیاز دارد؟

کانادا مدتهاست که اهمیت مهاجرت را برای تامین مالی، تعادل جمعیتی و سلامت اجتماعی کشور تشخیص داده است. با این حال، همه گیری COVID-19 نیاز به مهاجرین تازه وارد را بیش از پیش کرده است.

از آنجایی که کشور با فرصت‌های شغلی خالی بی سابقه، با وجود سطوح پایین بیکاری و جریان مداوم بازنشستگی، مواجه است، مهاجرت به کانون اصلی سلامت و بهبود اقتصادی در پی شیوع بیماری کرونا در سال های 2020 و 2021 تبدیل شده است.

بر اساس این اخبار مهاجرتی و همانطور که وزیر مهاجرت فریزر، در اطلاعیه دوم دسامبر خود خاطرنشان کرد، ده سال پیش به ازای هر بازنشسته، تقریباً هفت کارگر کانادایی وجود داشت. امروزه به ازای هر بازنشسته نزدیک به سه کارگر وجود دارد. و با توجه به مسیر فعلی، این تعداد احتمالاً در 10 تا 15 سال آینده به دو نفر کاهش می‌یابد. اگر این ارقام افزایش پیدا نکنند، کانادا نیروی کار ماهر لازم برای حفظ حیاتی‌ترین صنایع خود مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را نخواهد داشت. رشد اقتصادی یا سلامت آن بسیار کمتر است.

تنظیم سیاست‌های جدید مانند آنچه در بالا ذکر شد، گام‌های بسیار مهمی برای تضمین سلامت مداوم جامعه کانادا خواهد بود. از همین‌روی اداره مهاجرت کانادا متعهد شده است که تا پایان سال 2025 از بیش از 1.45 میلیون مهاجر جدید استقبال کند.

منبع: CIC NEWS

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال