موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هشدار اتاوا به کبک برای رفع محدودیت های اتحاد خانواده در کبک

هشدار اتاوا به کبک برای رفع محدودیت های اتحاد خانواده در کبک

به گزارش cbc.ca و به نقل از پارسی کانادا، مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت فدرال، در رابطه با ظرفیت الحاق خانواده در کبک اتمام حجت کرد. وی عنوان کرد پس از چندین ماه درخواست بی‌نتیجه از دولت کبک برای افزایش ظرفیت اتحاد مجدد خانواده، وقت آن رسیده است که دولت او شرایط را عوض کند.

میلر می‌گوید که وزارت او بدون توجه به محدودیتی که این استان برای متقاضیان وضع کرده است، صدور مجوز‌های اقامت دائم را برای کسانی که به دنبال پیوستن به عزیزان خود در کبک هستند، آغاز خواهد کرد. میلر در مصاحبه خود اعلام کرد: “ما در مورد افرادی صحبت می‌کنیم که شوهر، همسر، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگی هستند که منتظر پیوستن به خانواده‌های خود در کبک هستند. برای من، مسأله عدالت اجتماعی است.”

ظرفیت الحاق خانواده در کبک به حدود ۱۰۰۰۰ متقاضی در سال محدود شده است که بسیار کمتر از حد تقاضا است.

میلر گفت ماه‌ها است گه از وزیر مهاجرت کبک، کریستین فریشت (Christine Fréchette)، درخواست کرده است تا این سقف را بردارد و به افراد بیشتری اجازه ورود به این استان را بدهد، اما اکنون از انتظار خسته شده است.

مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال، می‌گوید که آماده است با سیاست‌های کبک مخالفت کند تا عزیزان خود را سریع‌تر در این استان متحد کند.

مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال، می‌گوید که آماده است با سیاست‌های کبک مخالفت کند تا عزیزان خود را سریع‌تر در این استان متحد کند.

میلر در نامه‌ای که روز یکشنبه به Fréchette ارسال شد، گفت که او “وظیفه اخلاقی یافتن راه حل” برای “اتحاد سریعتر خانواده‌ها در کبک” را دارد. در نامه وی آمده است که وی به وزارت خود دستور داده است که رسیدگی به تمام درخواست‌های اقامت دائم متقاضیان الحاق خانواده را که مدارک مناسب را از کبک دریافت کرده‌اند، آغاز کند. میلر گفت که این رقم تا 31 ژانویه 2024 به حدود 20500 درخواست می‌رسد.

میلر گفت که اگر تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ویزای همراه کانادا بدتر شود، وزارت او به اعطای اقامت دائم به متقاضیان در بازه‌های زمانی معمول ادامه خواهد داد، “حتی اگر این به معنای فراتر رفتن از سطوح تعیین شده توسط دولت François Legault باشد.”

طولانی‌ترین زمان برای الحاق خانواده در کبک

این اقدام اتاوا می‌تواند تنش‌های بیشتری را با دولت ائتلاف Avenir Québec ایجاد کند. در حال حاضر، متقاضیان اتحاد با همسر در کبک با مدت زمان رسیدگی حدود 34 ماهه برای آوردن عزیزان خود از خارج کشور روبرو هستند، در حالی که این زمان برای سایر کانادایی‌ها 12 ماه است.

پناهجویان مونترال هر روز جدا از خانواده، بدون دیدار مجدد در حال مبارزه هستند. برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌های خارجی، انتظار حدود 50 ماه است، در حالی که سایر کانادایی‌ها فقط باید به طور متوسط 24 ماه صبر کنند. این تفاوت تا حدی به دلیل سقف سالانه کبک برای متقاضیان است.

میلر بدون اینکه بگوید تعداد ایده‌آل پذیرش چقدر خواهد بود، می‌گوید در کبک افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

او گفت: «من هنوز فکر می‌کنم که پیوستن این افراد به خانواده‌هایشان و پیشرفت در کبک، یک دستاورد بشردوستانه و همچنین یک سود سیاسی برای کبک است. ما افراد زیادی داریم که تهدید به ترک کبک کرده اند تا شوهران، همسران، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان در جاهای دیگر بتوانند به آنها بپیوندند.»

منبع: cbc.ca

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال