موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

متقاضی اکسپرس اینتری برای اثبات تمکن‌مالی چقدر پول نیاز دارد؟

متقاضی اکسپرس اینتری برای اثبات تمکن‌مالی چقدر پول نیاز دارد؟

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CIC Newsمتقاضیان اکسپرس اینتری باید مدرکی برای اثبات بودجه به‌عنوان شرط لازم برای ورود به کانادا داشته باشند. در مورد اثبات تمکن‌مالی در ادامه بیشتر توضیح داده‌ایم.

اثبات تمکن‌مالی به این معنی است فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد بتواند به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان دهد که پول کافی برای اقامت در این کشور را دارد.

بر اساس آخرین اخبار مهاجرتی، اثبات تمکن‌مالی بخش مهمی از فرآیند درخواست مهاجرت به کانادا است تا IRCC توانایی مالی برای شروع زندگی در کانادا را تایید کند. این اثبات تمکن‌مالی توانایی فرد را برای مراقبت از اعضای خانواده نشان می‌دهد.

تمکن مالی در اکسپرس اینتری کانادا چگونه است؟

جزئیات مهم در مورد اثبات تمکن‌مالی

پولی که به‌عنوان مدرک برای اثبات تمکن‌مالی در اکسپرس انتری کانادا استفاده می‌شود باید قابل دسترس باشد. یعنی پول نمی‌تواند به‌صورت سهام یا وام باشد. نکته این است که پول باید در دسترس باشد، «هم زمانی که فردی برای اقامت دائم کانادا درخواست می‌دهد و هم زمانی که ویزای اقامت دائم برای متقاضی صادر می‌شود »

پس از ورود به کانادا، متقاضی باید بتواند به افسر IRCC ثابت کند که به طور قانونی به وجوه مورد نظر برای استفاده در کانادا دسترسی دارد.

با استفاده از نامه رسمی “از هر بانک(ها) یا موسسه(های) مالی ” متقاضی باید بتواند پول کافی برای حمایت از خود و همه اعضای خانواده خود را در بدو ورود نشان دهد.

هر نامه اثبات تمکن‌مالی باید:

  • روی سربرگ موسسه مالی چاپ شود.
  • شامل نام و اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل) باشد.
  • شامل لیست بدهی‌های معوق (بدهی کارت اعتباری و وام) باشد.
  • برای هر حساب بانکی شامل: شماره حساب، تاریخ افتتاح حساب و مانده جاری هر حساب و میانگین موجودی 6 ماه گذشته.

چه کسانی اعضای خانواده در نظر گرفته می‌شوند

اعضای درجه یک خانواده شامل متقاضی اصلی، فرزندان تحت تکفل او، همسر یا شریک زندگی او و هر فرزند تحت تکفل همسر متقاضی است.

توجه: برای همسر متقاضی و فرزندان تحت تکفل همسر (به‌عنوان اعضای خانواده) باید وجهی برای اثبات تمکن مالی در نظر گرفته شوند، حتی اگر شخص اقامت دائم کانادا داشته باشند یا اصلا قصد ورود به کانادا را نداشته باشد.

درصورتی‌که همسر متقاضی در کانادا همراه او باشد، وجوهی که در حساب مشترک دارند به‌عنوان اثبات تمکن‌مالی در نظر گرفته می‌شود. وجوهی که در حساب همسر نگهداری می‌شوند نیز قابل قبول است، به شرطی که فرد ثابت کند که به پول دسترسی دارد.

چه کسانی نیاز به اثبات تمکن‌مالی دارند و چه کسانی ندارند؟

افرادی که برای برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) درخواست می‌دهند نیاز به مدرک برای اثبات تمکن‌مالی دارند.

از طرفی، متقاضیان کلاس تجربه کانادا (CEC) و همچنین افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر برای کار در کانادا دارند، نیازی به ارائه مدرک مبنی بر تمکن مالی ندارند.

اثبات تمکن‌مالی بر اساس اعضای خانواده

مقدار پولی که هر متقاضی برای اثبات نیاز دارد، بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. تعداد اعضای خانواده فرد برای اهداف “اثبات دارایی” باید شامل همسر و فرزندان تحت تکفل متقاضی اصلی باشد، حتی اگر آن‌ها از قبل کانادا باشند یا متقاضی آمدن به کانادا نباشند.

جدول زیر مبلغ موردنیاز (به دلار کانادا) را بر اساس تعداد اعضای خانواده طبق IRCC تا 9 ژوئن 2022 نشان می‌دهد.

تعداد اعضای خانوادهتمکن مالی مورد نیاز برای ورود به کانادا
1$13,310
2$16,570
3$20,371
4$24,733
5$28,052
6$31,638
7$35,224
هر اضافه به اعضای خانواده$3,586

منبع خبر: CIC News

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال