موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

قوانین ورود به آلمان برای نیروهای کار ماهر آسان‌تر شد!

قوانین ورود به آلمان برای نیروهای کار ماهر آسان‌تر شد!

به گزارش deutschland.de به نقل از پارسی کانادا آلمان درصدد است قوانین جدیدی را برای آسان‌تر کردن ورود متخصصان واجد شرایط از کشور‌های غیر اتحادیه اروپا که می‌خواهند در این کشور زندگی و کار کنند، وضع کرده است.
این قانون جدید از اول مارس ۲۰۲۴ اجرایی شده است. تغییرات قبلی برای بلوکارت آلمان از نوامبر ۲۰۲۳ اعمال شده بود. هدف اصلی این اقدامات جدید، تسهیل تأیید مدارک تحصیلی و کاری خارجی است.

بر اساس این قانون جدید، چیزی به نام «همکاری تأیید صلاحیت» recognition partnership ایجاد شده است. این برنامه به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مدارک تحصیلی و کاری متقاضیان را بلافاصله پس از ورود به آلمان تأیید کنند. بدین ترتیب، نیرو‌های کار ماهر از کشور‌های غیر اتحادیه اروپا می‌توانند سریع‌تر استخدام شوند.

این بدان معناست که نیروی کار می‌تواند از همان روز اول کار مرتبط با مهارت خود را شروع کند. این «همکاری تأیید صلاحیت» بین نیروی کار ماهر و کارفرما منعقد می‌شود. شرایط لازم برای این برنامه شامل حداقل دو سال آموزش فنی و حرفه‌ای یا مدرک دانشگاهی است که باید توسط کشور صادرکننده تأیید شود و همچنین داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح A۲ است.

وزیر کشور آلمان نانسی فایزر و وزیر کار هوبرتوس هایل این قانون جدید را گامی مهم در جهت مقابله با کمبود نیروی کار متخصص در آلمان می‌دانند.

فایزر می‌گوید: «ما موانع بوروکراتیک/ کاغذبازی را به حداقل می‌رسانیم و آلمان را برای نیروهای کار ماهر خارجی جذاب‌تر می‌کنیم.» هایل تأکید کرد که این قانون جدید، آمدن کارآموزان و کارگران ماهر با تجربه حرفه‌ای را به آلمان آسان‌تر می‌کند.

این قانون جدید به خارجی‌ها اجازه می‌دهد تا برای ویزای کار آلمان بر اساس تجربه کاری عملی خود درخواست دهند. متقاضیان باید حداقل دو سال سابقه کار در رشته مرتبط با شغل مورد نظر خود در آلمان داشته باشند.
آن‌ها همچنین باید مدرک تحصیلی فنی و حرفه‌ای یا دانشگاهی که توسط کشورشان به رسمیت شناخته شده باشد، ارائه دهند.

شرکت‌هایی که در آلمان کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند نیز از قوانین آسان‌تر سود خواهند برد. کریستینا شون، مدیر ارشد خدمات مالیاتی و حقوقی در تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان، آژانس بین‌المللی ارتقای کسب و کار دولت آلمان، می‌گوید: برای آن‌ها هم  آسان‌تر خواهد بود که کارمندان خود را همراه خود به آلمان بیاورند  و جذب استعداد‌های خارج از اتحادیه اروپا ساده‌تر خواهد شد.

پایان خبر

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها