موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بازگشایی مرز استرالیا

بازگشایی مرز استرالیا

به گزارش پارسی کانادا به نقل از SBS مدافعان حقوق بشر از دولت استرالیا خواستند تا محدودیت های سفر به استرالیا برای مهاجران دارنده ویزای موقت و پناهجویان خارجی برداشته شود.

طبق گزارشات رسمی منتشر شده از SBS  وضعیت نزدیک به 1 میلیون دارنده ویزای موقت استرالیا و بیش از 10 هزار پناهجو به دلیل محدودیت های سفر ناشی از همه گیری کرونا در هاله ای از ابهام است.

بازگشایی مرزهای استرالیا برا دارندگان ویزای موقت

وکلای حقوق بشر از دولت فدرال استرالیا خواسته اند که دولت زمان بازگشایی مرزها را برای دارندگان ویزای موقت استرالیا و پناهندگانی که به دنبال ورود به استرالیا هستند را مشخصاً اعلام کند.

لازم به ذکر است که ممنوعیت سفر به این کشور برای شهروندان استرالیایی، مهاجرانی که اقامت استرالیا را دارند و اعضای نزدیک خانواده آنها در ابتدای نوامبر 2021 برداشته شد، اما محدودیت ها سفر برای سایر دارندگان ویزا موقت همچنان اعمال می شود.

مرکز حقوق بشر (HRLC) گفته است که امتناع دولت از جزییات طرحی برای رفع محدودیت‌های سفر به این معنی است که این گروه‌ها همچنان با عدم اطمینان مواجه هستند.

با این حال مقامات دولت استرالیا وعده داده اند که تا چند وقت دیگر راه حل هایی برای برون رفت از این مشکل در نظر گرفته شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها