موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

وظایف موسسه مهاجرتی در قبال مشتریان

وظایف موسسه مهاجرتی در قبال مشتریان

مهاجرت نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان همواره یکی از موضوعات بحث برانگیر بوده است. افراد به دلایل مختلفی همچون پیدا کردن جایگاه‌های شغلی بهتر، پذیرش در دانشگاه، ازدواج، سرمایه‌گذاری، آب‌وهوای بهتر و… تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

موسسات مهاجرتی نقش کلیدی در فرآیند مهاجرت مشتریان خود دارند. اصلی‌ترین وظیفه یک موسسه مهاجرتی مطمئن کردن مشتریان نسبت به فرآیند مهاجرت منصفانه، شفاف‌سازی تمامی مراحل پرونده مهاجرت و پیروی از دستورالعمل‌های قانونی و حقوقی تعیین شده است.

در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین وظایف موسسه مهاجرتی، تأثیری که بر روی روند پیشرفت پرونده‌های مهاجرتی می‌گذارند را با نگاه عمیق‌تری بررسی کنیم.

مسئولیت‌ها و وظایف موسسات مهاجرتی

موسسه‌های مهاجرتی در قبال مشتریان خود چندین وظیفه اصلی دارند که در زیر آن‌ها را معرفی کردیم.

صفر تا صد فرآیند درخواست متقاضیان مهاجرت

مسئولیت اصلی موسسات مهاجرت رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت متقاضیان و اطمینان از رعایت تمام معیارهای لازم است. کلاینت‌ها بعد از مشاوره گرفتن از مشاوران ارشد موسسات مهاجرتی، وارد فرایند مهاجرت می‌شوند. یک موسسه مهاجرتی باید هر درخواست را به دقت بررسی ، صحت مدارک را تأیید کند و مطمئن شوند که متقاضی تمام شرایط را دارا است.

اطمینان از رعایت قوانین مهاجرت

موسسه مهاجرتی موظف است قوانین کشور مبدا و کشور مقصد را در برابر متقاضیان مهاجرت تمام و کمال رعایت کند. قطعا پروسه مهاجرت با فرآیندهای قانونی روبرو خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین موارد که باید در نظر گرفت، وکلای مهاجرتی هستند. وکیل‌های مهاجرتی که در موسسات مهاجرتی هستند باید دارای مجوزات قانونی باشند و به مسائل حقوقی مهاجرت اشراف کامل داشته باشند. در صورتیکه موسسه مهاجرتی نسبت به رعایت قوانین، اهمال کاری کند ممکن است پرونده شخص متقاضی، ریجکت شود و حتی در مواقع بدتر احتمال این وجود دارد که متقاضی تا چند سال از حق درخواست مهاجرت محروم شود.

یکی از وظایف موسسات مهاجرتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مشتریان است

یکی از وظایف موسسات مهاجرتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مشتریان است

برگزاری جلسات توجیهی

موسسه مهاجرتی موظف است برای تمامی مشتریان خود جهت ارائه اطلاعات کامل، جلسات توجیهی برگزار کند و از این‌رو تمامی مشکلات و نگرانی‌های کلاینت‌ها را برطرف کند و متناسب با شرایط هر کدام راه حل اختصاصی ارائه بدهد.

بررسی دقیق شرایط کلاینت‌ها و ارائه پیشنهاد و مشاوره

یکی دیگر از وظایف موسسه مهاجرتی بررسی و آنالیز دقیق شرایط مشتریان خود است. کارشناسان متخصص مهاجرت موظف هستند از زمان عقد رسمی قرارداد، با دقت شرایط مشتری‌ها را بررسی و تحلیل کنند و به فراخور شرایطی که دارند مناسبت‌ترین لاین مهاجرتی را انتخاب کنند.

کمک به تهیه مدارک

کارشناسان متخصص مهاجرتی بخاطر اینکه تجربه زیادی در زمینه پرونده‌های مهاجرتی دارند نسبت به ارائه تمامی مدارک تسلط کامل دارند. یکی از دلایلی که همیشه در مورد مراجعه به موسسات مهاجرتی گفته می‌شود این است که این موسسات بخاطر تجارب مختلفی که در زمینه پرونده‌های مختلف مهاجرتی دارند تمامی پیچیدگی‌های مسیر مهاجرت را می‌‌شناسند و طی سال‌ها تجربه به تسلط زیادی رسیدند.

بنابراین دیگر نیاز نیست خود متقاضیان مهاجرت، زمان و هزینه صرف کنند. کارشناسان مهاجرتی به راحتی می‌توانند ضروری‌ترین مدارکی که کلاینت‌ها نیاز دارند را معرفی کنند.

ارائه پشتیبانی مداوم

موسسه‌های مهاجرت حتی پس از مهاجرت موفقیت آمیز کلاینت ها به کشور مقصد پشتیبانی خود را متوقف نمی کنند. این شامل کمک به آنها در مورد مسائل یا نگرانی هایی است که ممکن است داشته باشند، ارائه به روز رسانی در مورد تغییرات قوانین و مقررات مهاجرت و کمک به آنها در تمدید ویزا یا اخذ شهروندی.

در نتیجه، آژانس‌های مهاجرتی نقش مهمی در تسهیل فرآیند مهاجرت برای متقاضیان اخذ اقامت، ایفا می کنند. مسئولیت‌های آن‌ها شامل ارائه مشاوره و راهنمایی حقوقی، تهیه و ارسال درخواست‌های ویزا، ارتباط با مقامات مهاجرت، کمک به رفع موانع زبانی، کمک به حل مشکلات حقوقی، اطمینان از رعایت قوانین مهاجرت، و ارائه پشتیبانی مداوم است. آژانس‌های مهاجرت با انجام این مسئولیت‌ها کمک می‌کنند تا روند مهاجرت برای مشتریان خود ساده‌تر، شفاف‌تر و با کمترین ریسک انجام شود.

سخن پایانی

پارسی کانادا به‌عنوان یکی از معتبرترین و موفق‌ترین موسسات مهاجرتی در ایران، تضمین می‌کند تمامی وظایفی که در این محتوا ذکر شد را در قبال مشتریان خود اجرا کند. پس فراموش نکنید اگر به موسسه ما و یا هر موسسه مهاجرتی دیگری سر زدید، از حقوق خود و وظایف آن‌ها کاملا اطلاع داشته باشید تا از هرگونه هزینه اضافه و پیمودن مسیر اشتباه، جلوگیری کنید. اگر هر نگرانی و پرسشی دراین باره هنوز در ذهن شماست، ما مشتاقانه پذیرای آن هستیم، کافی‌ست از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید…

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها