موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تعداد مقیمان موقت آلبرتا در پایان سال 2023 به 180 هزار نفر اعلام شد!

تعداد مقیمان موقت آلبرتا در پایان سال 2023 به 180 هزار نفر اعلام شد!

سایت خبری cbc.ca به تازگی اعلام کرده است که تا اکتبر 2023، تعداد مقیمان موقت (NPR) در کانادا به 2.5 میلیون رسیده که نسبت به سال قبل، 1.7 میلیون افزایش داشته است و از این تعداد؛ حدود 180 هزار نفر در آلبرتا ساکن هستند. این اعداد نشان می‌دهد که جمعیت کانادا به‌طور قابل‌توجهی (مخصوصا در آلبرتا) در حال رشد است. میلیون‌ها نفر نیز در حال حاضر به‌صورت موقت در کانادا هستند و احتمالاً بسیاری برای درخواست اقامت دائم کانادا آماده می‌شوند.

این افزایش جمعیت، پیامدهایی برای بخش‌های مختلف از جمله مسکن، خدمات اجتماعی و اقتصاد دارد. دولت و سازمان‌های مرتبط در حال ارزیابی تأثیر این موضوع هستند و پاسخ‌های سیاستی را برای سازگاری با این تغییر جمعیتی در نظر می‌گیرند. در واقع افزایش جمعیت به این معنی است که تقاضا برای منابع طبیعی مانند آب و انرژی افزایش می‌یابد و ممکن است منجر به افزایش آلودگی، تخریب زیست‌بوم‌ها و بحران‌های محیطی مانند تغییرات آب و هوایی شود. از طرفی بالا رفتن تعداد جمعیت در یک کشور، باعث به وجود آمدن و افزایش نیاز درخصوص خدمات و شغل می‌شود.

افزایش تعداد مقیمان موقت آلبرتا

نمودار بالا آمار تعداد کل تخمین زده شده مقیمان موقت در کانادا را بر اساس نوع و رشد خیره کننده را بین سال‌های 2022 و 2023 نشان می‌دهد. این افراد، شامل دانشجویان بین‌المللی، افراد دارای مجوز کار یا بازدیدکنندگان است. اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند نیز در این دسته قرار می‌گیرند که محدودیتی برای تعداد اقامت موقت مجاز در کانادا وجود ندارد. 

با این وجود، دولت فدرال قصد دارد برای 3 سال آینده نیز، به 500 هزار مهاجر مجوز اقامت موقت بدهد که اکنون تحت بررسی قرار دارد. این وضعیت اجازه می‌دهد که افراد بدون داشتن تابعیت کانادایی در این کشور زندگی و به کار و تحصیل بپردازند و پس از مدتی، اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. دریافت اقامت دائم گام مهمی در مسیر مهاجرت به کانادا، ادغام در جامعه این کشور و امکان دستیابی به تابعیت کانادایی است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال