موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا از دانشجویان اخراجی می‌خواهد که قوانین مهاجرتی را رعایت کنند!

کانادا از دانشجویان اخراجی می‌خواهد که قوانین مهاجرتی را رعایت کنند!

حوادث اخیر نشان می‌دهد که اخیراً، دانشجویان بین‌المللی در کانادا، به‌ویژه آن‌هایی که از مقررات مهاجرتی را زیر پا می‌گذارند، با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستند. گلوریا که یک مقیم دائم کانادایی است، دیدگاه‌هایی را در مورد اخراج دانشجویانی که به‌دنبال کار غیرمجاز بودند، به اشتراک گذاشته است و بر رعایت دقیق قوانین مهاجرت به کانادا و  تحصیل در این کشور، تأکید کرده است.

آشنایی با قوانین مهاجرت برای دانشجویان بین‌المللی

سیاست مهاجرتی کانادا، برای دانشجویان بین‌المللی به‌گونه‌ای طراحی شده است که فرصت‌های تحصیلی و آموزشی را با سیستم و قوانین مهاجرتی خود متعادل کند. همان‌طور که در پروسه ویزای کار پس از تحصیل (PGWPP) ذکر شده است، از دانشجویان خواسته می‌شود که ثبات مالی خود را بدون نیاز به جستجوی شغل، با تمکن مالی، ثابت کنند. این برنامه ضمن ارائه فرصت‌هایی برای دانشجویان برای کسب تجربه کار کانادایی پس از فارغ التحصیلی، بر لزوم رعایت شرایط ویزا در طول دوره تحصیل نیز تأکید می‌کند. رد درخواست‌های اخیر دانشجویانی که با درخواست پناهندگی یا کار غیرمجاز این شرایط را زیر پا می‌گذارند، بر اهمیت رعایت این شرایط تأکید می‌کند.

تأثیر نقض سیاست‌ها بر مهاجرت آینده

پیامد‌های عدم پایبندی به قوانین مهاجرت کانادا فراتر از اخراج فوری است. چنین حوادثی نه تنها بر چشم انداز آینده افراد در کانادا تأثیر می‌گذارد، بلکه به‌طور بالقوه، فرصت‌ها را برای سایر دانشجویان بین‌المللی با ایجاد قوانین سختگیرانه‌تر مهاجرت، به خطر میاندازد. با اعلام محدودیت دو ساله کانادا برای ویزای دانشجویی جدید به‌منظور کاهش ۳۵ درصدی ویزای تحصیلی در دو سال آینده، اهمیت حفظ سابقه مهاجرتی پاک، اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

پاسخ‌ها و توصیه‌های جامعه

واکنش به این اخراج‌ها در جامعه بین‌المللی در کانادا متفاوت بوده است. برخی افراد با کسانی که در این شرایط چالش برانگیز قرار دارند، همدلی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر اهمیت احترام به قوانین کشور میزبان تأکید دارند. این موضوع، بیان می‌کند که دیدگاه‌های گوناگونی در مورد رعایت سیاست‌های پیچیده مهاجرت، هنگام پیگیری اهداف تحصیلی و حرفه‌ای در کانادا وجود دارد.

از آنجایی که کانادا به اصلاح سیاست‌های مهاجرتی خود ادامه می‌دهد، دانشجویان بین‌المللی نیز باید میان اهداف کار و تحصیلی و پایبندی به چارچوب‌های قانونی حاکم در کانادا، تعادل ایجاد کنند. داستان‌های کسانی که با از کانادا دیپورت و اخراج شده‌اند، بر اهمیت تصمیم‌گیری آگاهانه و عواقب احتمالی تلاش برای دور زدن قوانین مهاجرت تأکید دارد. در مسیر آموزش بین‌المللی، پایبندی به مسیر‌های قانونی برای موفقیت و ثبات در کانادا، بسیار اهیمت دارد. در واقع توصیه گلوریا برای تمرکز بر تحصیل و پیروی از مسیر‌های قانونی مهاجرتی است.

پایان خبر: منبع

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها