موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دانشجویان بین‌المللی کانادا، خواستار تمدید مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی هستند!

دانشجویان بین‌المللی کانادا، خواستار تمدید مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی هستند!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از montreal.citynews، برخی از دانشجویان بین‌المللی کانادا که مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) آنها در سال جاری منقضی می‌شود، از مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت فدرال، می‌خواهند که مجوزشان را 18 ماه تمدید کند.

ام پراساد کوندا (Om Prasad Konda)، یکی از همین فارغ‌التحصیلان است. او برای تحصیل از هند به مونترال آمد و در سال 2020، فارغ‌التحصیل شد. مجوز کار او در سال 2021 صادر شد و قرار است در پایان ژانویه 2024 منقضی شود و ماه گذشته کار خود را از دست داد. او می‌گوید که بعد از کووید، پیدا کردن کار، برای او چالش‌برانگیز بوده است. او همچنین گفت: “دو الی سه سال اخیر وضعیت سختی داشتیم و نتوانستیم شغلی بهتر از آنچه قبلا داشتیم، پیدا کنیم و گاهی هم مشاغل برای دریافت اقامت دائم مفید نبودند.”

ام پراساد کوندا (Om Prasad Konda) خواستار تمدید مجوز کار پس از تحصیل خود

ام پراساد کوندا (Om Prasad Konda)، امیدوار است، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی خود را تمدید کند.

دولت فدرال مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی را در صورتی که در سه سال گذشته به‌دلیل بیماری کرونا منقضی شده باشد، تمدید کرده است. کوندا می‌گوید: “دانشجویانی که مجوزهایشان در ماه گذشته منقضی شده است، می‌توانند از تمدید 18 ماهه مجوز کارشان بهره ببرند، اما من و فارغ‌التحصیلان دیگر که مجوز کاری‌مان در پایان ژانویه 2024 منقضی می‌شود، نگران هستیم.”

از طرفی هم، وزیر میلر اخیراً گفته است که در چند ماه آینده، ممکن است تعداد دانشجویان بین‌المللی ساکن کانادا، محدود شوند که همین قضیه کوندا و فارغ‌التحصیلان دیگر را نگران کرده است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در بیانیه‌ای به سیتی نیوز می‌گوید: “دپارتمان در حال بررسی این است که چگونه می‌تواند از دانشجویان بین‌المللی در کانادا حمایت کند.”

دولت می‌گوید کسانی که دارای ویزای کار پس از تحصیل کانادا هستند که در سال 2024 منقضی می‌شود و مایل به ادامه کار در کانادا هستند، می‌توانند برای هر نوع مجوز کار دیگری که واجد شرایط هستند، درخواست دهند. اگر مجوز کار فردی تمدید نشود، می‌تواند به‎‌مدت شش ماه، به‌عنوان بازدیدکننده یا توریست در کانادا بماند و یا زودتر یک کارفرما پیدا کند تا مجوز کارش تمدید شود.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال