موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تسهیلات اقامتی کانادا برای ایرانیان یکسال دیگر تمدید شد!

تسهیلات اقامتی کانادا برای ایرانیان یکسال دیگر تمدید شد!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از سایت canada.ca، جاناتان ویلکینسون (Jonathan Wilkinson)، وزیر منابع طبیعی کانادا، تسهیلات ویژه‌ای را برای ایرانیان به صورت موقت تمدید کرد. با توجه به شرایط، کانادا امکانات اقامتی را برای ایرانیان یک سال دیگر یعنی تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ تمدید کرده است. از جمله این امکانات، تمدید اجازه اقامت موقت و کمک به خروج دارندگان تابعیت یا اجازه دائم کانادا از ایران می‌توان اشاره کرد.

به گزارش نشریه گلوبال نیوز چاپ کانادا، آقای ویلکینسون گفته است: «برخی از ایرانیانی که به طور موقت در کانادا اقامت دارند، نگران بازگشت به کشورشان در این زمان هستند.»

و گفته است: «ما متعهد هستیم که تمدید اقامت موقت در کانادا را برای ایرانیان مقیم ساده‌تر کنیم و همچنین تسهیلاتی را برای بازگشت اتباع کانادا و ایرانیان دارای اقامت دایم کانادا از ایران در نظر بگیریم.»

تسهیلات ویژه اقامتی ایرانیان در کانادا

بر اساس گزارش این نشریه، تغییراتی در قوانین اقامتی کانادا اعمال شده که تمدید مجوز اقامت ایرانیان را آسان‌تر می‌کند. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شود:

  • تسهیل تمدید مجوز اقامت: ایرانیان با اقامت موقت در کانادا می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه و ارائه اطلاعات بیومتریک، مجوز اقامت خود را تمدید کنند.
  • امکان تغییر نوع مجوز: دارندگان مجوز اقامت موقت کانادا می‌توانند نوع مجوز خود را از توریستی به کار، تحصیل یا دیدار با خانواده تغییر دهند.
  • بررسی سریع درخواست‌ها: درخواست‌های تمدید و تغییر نوع مجوز اقامت ایرانیان در اولویت بررسی قرار خواهد گرفت.

این تغییرات به نفع ایرانیان ساکن کانادا نیز هست و به آنها امکان می‌دهد تا با شرایط آسان‌تر به زندگی و فعالیت خود در این کشور ادامه دهند.

علاوه بر این شهروندان کانادایی و مقیم دائم ساکن ایران می‌توانند برای مدارک زیر به صورت رایگان درخواست دهند:

  • پاسپورت کانادایی با اعتبار محدود
  • گواهی شهروندی کانادا
  • مجوز اقامت دائم

این تغییرات تا 10 اسفند 1403 اعتبار دارد.

منبع: canada.ca

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال