موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اداره مهاجرت کانادا در آخرین قرعه کشی خود از 1040 داوطلب اکسپرس انتری دعوت می کند.

دعوت از 1040 داوطلب اکسپرس انتری توسط IRCC

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در آخرین قرعه‌ کشی اکسپرس انتری (Express Entry) خود، برای 1040 نامزد داوطلب مهاجرت به کانادا، دعوتنامه (IAT) ارسال کرده است. حداقل نمره قبولی سیستم جامع رتبه‌بندی تجربه کار کانادایی (CRS) 543 امتیاز بوده و افراد واجد شرایط، از طریق 3 برنامه‌ زیر موردقبول واقع شده‌اند:

  1. برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)
  2. برنامه نیروی کار فنی فدرال (FSTP)
  3. کلاس تجربه کانادایی (CEC)

این قرعه کشی، دومین قرعه کشی سال 2024 است که اولین آن در تاریخ 10 ژانویه برگذار شد و طی آن از  1510 نامزد برای تمام برنامه‌های مدیریت اکسپرس انتری، دعوت به‌عمل آمد. کاندیداها در این مرحله، به حداقل نمره 546 در سیستم جامع رتبه‌بندی نیاز داشتند.

انتظار می‌رود در سال‌های 2024 الی 2026، دولت کانادا 110 هزار مقیم دائم جدید را از طریق اکسپرس اینتری بپذیرد.

انواع قرعه کشی اکسپرس انتری صدور ITA

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریتی است که درخواست‌های افراد را برای هر یک از سه برنامه اقامت دائم مذکور جهت مهاجرت به کانادا؛ مدیریت می‌کند. اخیرا دولت کانادا 2 مسیر مهاجرتی دیگر بر اساس این سیستم اضافه کرده که شامل دو نوع قرعه‌کشی عمومی و قرعه‌کشی بر اساس دسته‌بندی است.

قرعه‌کشی عمومی از سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) بر اساس یک سری فاکتور خاص برای امتیازدهی به نامزدها استفاده می‌کند. این فاکتورها، شامل عواملی مانند سن، سابقه کار، شغل، دستمزد، مهارت زبان و تحصیلات است. پس از اینکه به هرکدام از ویژگی نامزدها امتیاز داده شد، آن‌ها از نظر امتیاز، با یکدیگر در رقابت قرار می‌گیرند.

همچنین ممکن است دعوت‌نامه‌ها برای نامزدهای برنامه‌های مذکور در قرعه‌کشی انتخابی بر اساس دسته‌بندی که بر ویژگی خاصی تمرکز دارد، ارسال شود. این دسته‌بند‌ی‌ها شامل رشته‌های STEM، حمل‌ونقل، تجارت، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و تسلط به زبان فرانسه است.

همچنین، نامزدهایی که بالاترین امتیاز CRS را به دست آورند، بدون در نظر گرفتن برنامه یا نوع قرعه‌کشی، به احتمال زیاد در قرعه کشی اکسپرس انتری، ITA دریافت خواهند کرد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال