موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند درخواست‌های مجوز کار پس از تحصیل و تمدید مجوز کار کانادا

استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند درخواست‌های مجوز کار پس از تحصیل و تمدید مجوز کار کانادا

به نقل از CICNEWS، و به گزارش پارسی کانادا، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، اعلام کرده است که ابزارهای جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند درخواست‌های مجوز کار مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) و تمدید مجوز کار کانادا توسط دولت این کشور معرفی شده‌اند.

در یک اقدام نوآورانه، دولت کانادا به منظور تسهیل فرآیند بررسی درخواست‌های مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا (PGWP) و تمدید ورک پرمیت کانادا، قصد دارد از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره ببرد که در این دسته از اخبار مهاجرتی به این موضوع می‌پردازیم.

در حال حاضر، جزئیات دقیقی در مورد عملکرد این هوش مصنوعی در دسترس نیست اما مشخص است که این ابزار، دو وظیفه مهمی را که قبلا توسط افسران IRCC انجام می‌شده است را ارزیابی می‌کند. این وظایف عبارتند از:

  • ارزیابی اولیه برای تعیین فوریت درخواست‌های متقاضیان
  • بررسی و ارزیابی صلاحیت درخواست‌ها

کاربرد هوش مصنوعی در درخواست‌های مجوز PGWP و تمدید مجوز کار کانادا

این ابزار به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، قادر به اولویت‌بندی درخواست‌ها و تشخیص واجد شرایط بودن درخواست‌های متقاضیان است و با اولویت‌بندی درخواست‌ها، افسران مهاجرتی را در تصمیم‌گیری‌های پیچیده‌تر کمک می‌کند. به عبارت دیگر، درخواست‌هایی که فوراً نیاز به بررسی دارند، توسط این هوش مصنوعی در اولویت بررسی قرار می‌گیرند. البته IRCC، معیارهایی را برای تعیین این فوریت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات خود در نظر گرفته است.

در نهایت، این ابزارهای جدید همچنان در مرحله ارزیابی و بهبود قرار دارند تا تضمین شود که تصمیمات اتخاذ شده توسط آن‌ها با معیارهای افسران و IRCC سازگاری دارند و به بهبود کیفیت و سرعت در ارائه خدمات مهاجرتی کمک می‌کنند.

اما نکته مهم این است که این هوش مصنوعی هنوز توانایی تصمیم‌گیری نهایی را در تایید واجد شرایط بودن درخواست متقاضی ندارد و نمی‌تواند آن را تأیید یا رد کند. در نتیجه افسران مهاجرتی، باید تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کنند.

در واقع، ارزیابی و تصمیم‌گیری رد یا پذیرش یک درخواست، به افسران مهاجرتی انسانی وابسته است و افسران هنوز در ارزیابی و تصمیم‌گیری نهایی دارای اختیار هستند که این نشان از تعهد اداره مهاجرت کانادا به استفاده مسئولانه از این فناوری دارد.

علاوه‌بر این، این سیستم‌های هوش مصنوعی در چندین مرحله ارزیابی و بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که از نظر تبعیض‌ قائل شدن، حریم خصوصی، و امنیت عملکرد مناسبی دارند.

تاثیر هوش مصنوعی جدید در درخواست‌های PGWP و تمدید مجوز کار کانادا

در حالی که امید می رود این هوش مصنوعی جدید IRCC، در پردازش این برنامه‌ها کمک زیادی داشته باشد اما هنوز برای نتیجه گیری قطعی در این مورد خیلی زود است.

شان فریزر، وزیر سابق اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، اوایل سال جاری میلادی در یک کنفرانس مطبوعاتی، در مورد استفاده گسترده از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیشرفته و ابزارهای خودکار در بخش مهاجرت صحبت کرد. وی با اشاره به این موضوع که هنوز یک انسان مسئول تصمیم گیری نهایی در بررسی این درخواست‌ها است، به دستاوردهای عظیمی در تسریع در پردازش درخواست‌ها برای متقاضیان اشاره کرد.

پایان خبر

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها