موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جدیدترین طرح‌ها و قوانین کانادا که در سال ٢٠٢٤ اجرایی می‌شوند

جدیدترین طرح‌ها و قوانین کانادا که در سال ٢٠٢٤ اجرایی می‌شوند

به گزارش پارسی کانادا به نقل از ctvnews. ca، سال ۲۰۲۴ مجموعه‌ای تغییرات جدید را در سراسر کانادا به همراه داشت، که هر کدام برای رسیدگی به مسائل مختلف اجتماعی از حقوق بشر تا سلامت عمومی طراحی شده‌اند. این تغییرات در سراسر استان‌های مختلف و طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، سیاست‌های زیست محیطی، قوانین کار، مهاجرت، و مقررات مالی را پوشش می‌دهد. ددر ادامه این تغییرات را با هم مرور می کنیم.

قواینن و طرح های جدید در سال 2024 در کانادا اجرایی می شوند

انتشار طرح مراقبت از دندان

یکی از کار‌های جدیدی دولت افزودن برنامه‌ای است که بزرگترین برنامه دندانپزشکی فدرال در این کشور را نشان می‌دهد. از ماه مه ۲۰۲۴، این برنامه با هدف کاهش موانع مالی برای شهروندان سالخورده کم درآمد بدون بیمه، ارائه دسترسی به خدمات مراقبت از دندان مانند تمیز کردن، معاینه، و کانال ریشه است. دولت دستورالعمل‌هایی را برای ساکنان واجد شرایط در مورد نحوه درخواست از طریق تلفن ارسال می‌کند.

افزایش تخفیف روستایی قیمت کربن

با توجه به نگرانی‌های زیست‌محیطی، دولت قرار است از‌آوریل ۲۰۲۴ نرخ افزایش قیمت برای کاهش قیمت آلودگی را از ۱۰ به ۲۰ درصد افزایش دهد. این اقدام هزینه‌های انرژی بالاتر و گزینه‌های محدود حمل‌ونقل پاک را که ساکنان روستا‌ها با آن مواجه هستند تأیید می‌کند.

افزایش نرخ بازنشستگی در کانادا ((طرح CPP) Canada Pension Plan)

برنامه بازنشستگی کانادا تغییر خواهد کرد و کارفرمایان و کارمندان ملزم به پرداخت سهم بالاتر در سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش حداکثر درآمد مستمری خواهند بود. این طرح به ویژه برای  کسانی که حداقل ۶۸. ۵۰۰ دلار درآمد دارند تأثیر می‌گذارد.

تغییرات در قانون کمک پزشکی در مرگ MAID

قانون کمک پزشکی در هنگام مرگ (MAID) ممکن است در مارس ۲۰۲۴ تغییر کند، که به طور بالقوه شامل افرادی که از بیماری روانی رنج می‌برند، در انتظار تصمیم دولت است.

قانون سخت‌گیرانه‌تر وثیقه‌گذاری

لایحه اصلاحات وثیقه فدرال قصد دارد دسترسی وثیقه را برای مجرمین خشونت‌آمیز مکرر به چالش بکشد. این اصلاحیه در قانون کیفری که از ۴ ژانویه ۲۰۲۴ لازم الاجرا می‌شود، اسلحه‌های گرم، جرایم مربوط به اسلحه و مواردی را که شامل خشونت شریک جنسی ادعایی می‌شود، هدف قرار می‌دهد.

الزامات قانون برده داری مدرن

قانون برده داری مدرن که از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است، شرکت‌های خصوصی کانادایی و نهاد‌های دولتی را موظف می‌کند تا در مورد اقدامات انجام شده علیه کودکان یا کار اجباری در عملیات خود، از جمله زنجیره تأمین، گزارش دهند. مجازات‌های عدم رعایت شامل جریمه‌های سنگین و ممنوعیت واردات است.

اصلاحات مؤثر بر دانشجویان بین‌المللی

برای اطمینان از اینکه دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از عهده زندگی در کانادا برآیند، تمکن  مالی متقاضیان مجوز تحصیل از اول ژانویه ۲۰۲۴ بیش از دو برابر خواهد شد.

طرح دسترسی برای کارفرمایان

کارفرمایان تحت نظارت فدرال موظفند تا تابستان ۲۰۲۴ یک طرح دسترسی را با مشورت افراد دارای معلولیت آماده کنند. هدف این طرح، که توسط قانون و مقررات قابل دسترسی کانادا تعیین شده است، افزایش دسترسی برای معلولین در محل کار است.

اصلاحات حقوق صاحبان سهام

کارفرمایان تحت نظارت فدرال با بیش از ۱۰ کارمند باید طرح حقوق و دستمزد خود را تا ۳ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر کنند. این طرح باید به اختلافات دستمزد بین طبقات شغلی عمدتاً مرد و زن رسیدگی کند.

مجلس عوام چهارشنبه، 20 سپتامبر 2023 از میان درهای سرسرا در پارلمان هیل، در اتاوا، به تصویر کشیده شده است. مطبوعات کانادا/ شان کیلپاتریک

به روز‌رسانی‌های استانی

نوا اسکوشیا: گسترش پوشش غرامت  کارگران را برای برای افرادی که در نتیجه کار در طول زمان استرس قابل توجهی را تجربه می‌کنند، ارتقاء می‌دهد – در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۴.

مناطق شمال غربی: افزایش مزایای سلامتی برای ساکنان کم درآمد از اول‌آوریل ۲۰۲۴ اجرا می‌شود تا درمان دارویی و خدمات پیشگیرانه عادلانه‌تر اجرا شود.

نوناووت: افزایش حداقل دستمزد به ۱۹ دلار در ساعت از اول ژانویه ۲۰۲۴.

انتاریو: برای جلوگیری از استثمار کارگران موقت و آسیب‌پذیر، آژانس‌های کار موقت و استخدام‌کنندگان به مجوزی نیاز دارند تا کارکنان را برای کار در انتاریو از اول ژوئیه ٢٠٢۴ تحت پوشش قرار دهند.

کبک: سطح مهارت زبان فرانسوی، حداقل ٧ در گفتار و نمره ۵ یا بالاتر در مهارت نوشتاری نیاز است البته برای برنامه تجربه کبک (PEQ) کارگران موقت خارجی یا دانشجویان خارجی که از ۲۳ نوامبر ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود.

این اقدامات متنوع نشان دهنده تعهد کانادا به تکامل و رسیدگی به نیاز‌های شهروندانش در حوزه‌های مختلف، از مراقبت‌های بهداشتی و محیط زیست گرفته تا قوانین کار و مهاجرت است.

منبع خبر:ctvnews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال