موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آنچه تازه واردان کانادا باید درباره اولین حساب پس انداز خانه (FHSA) بدانند

آنچه تازه واردان کانادا باید درباره اولین حساب پس انداز خانه (FHSA) بدانند

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، خرید اولین خانه در کانادا، یک نقطه عطف هیجان‌انگیز در زندگی مهاجران است. با این حال، تهیه پیش پرداخت خرید خانه، برای برخی از مهاجرین ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اما قطعا از این خبر خوشحال می‌شوید! دولت فدرال کانادا اعلام کرده است، از طریق یک طرح پس‌انداز ثبت شده جدید به نام حساب پس‌انداز خانه اول (FHSA) تازه واردان به کانادا می‌توانند نسبت به خرید خانه، اقدام کنند. در ادامه این خبر، آنچه را که باید در مورد FHSA بدانید، توضیح خواهیم داد.

حساب FHSA چیست؟

حساب پس انداز خانه اول (FHSA) یا First Home Savings Account، یک طرح ثبت شده جدید است که می‌تواند به شما در خرید اولین خانه خود در کانادا کمک کند. این حساب مزایای منحصر به فردی از جمله مزایای مالیاتی ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی که به دنبال خرید اولین خانه خود در کانادا هستند، تبدیل می‌کند. طبق این طرح، افراد واجد شرایط می‌توانند با باز کردن این حساب به مدت طولانی، 40هزار دلار در حساب خود بدون مالیات، پس انداز جمع‌آوری کنند.

حساب FHSA برخی از ویژگی‌های طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP) و حساب پس انداز بدون مالیات (TFSA) را با هم ترکیب کرده است. پس مانند حساب RRSP، حساب پس‌‌انداز خانه اولی‌ها، بدون مالیات است. البته FHSA ها دارای محدودیت مشارکت سالانه 8000 دلاری و محدودیت مشارکت مادام العمر 40000 دلاری، هستند.

نحوه باز کردن حساب FHSA و معرفی انواع مختلف آن

برای باز کردن حساب FHSA، باید به صورت حضوری به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید. بعد از تکمیل تمامی مدارک خواسته شده و رعایت مواردی که مشاور مالی در بانک به شما ارائه می‌دهد، این حساب برای شما فعال خواهد شد. و اما چه کسانی واجد شرایط افتتاح حساب پس‌انداز خانه اولی در کانادا هستند؟

برای واجد شرایط بودن حساب FHSA، باید معیارهای مشخصی را که توسط آژانس درآمد کانادا (CRA) مشخص شده است، رعایت کنید. بر همین اساس باید:

  • مقیم کانادا باشید
  • بین 18 تا 71 سال سن داشته باشید
  • و برای اولین بار قصد خرید خانه در کانادا را داشته باشید
  • خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید باید محل سکونت اصلی شما باشد
  • نباید خانه را به قصد اجاره دادن، بخرید

💡 نکته: برای استفاده از این حساب شما نباید قبلا هیچ خانه‌ای در کانادا خریده باشید.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال